![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Milloin viimeksi tarkistit öljytasonTd5 kone on pumppusuutin kone ja polttoainekanavat menevät kannessa. Suutin on tiivistetty kannen polttoainekanaviin O-renkailla. On hyvin yleistä, että nuo O-renkaat pitää vaihtaa noilla kilometreillä. Ongelmaa ei synny, jos muistaa tarkistaa öljytason ainakin kerran kuussa. Öljy saa nimittäin laimentua aikalailla ennenkuin kone ottaa hullut. Mitään muuta syytä ei Td5 moottorin hulluille ole kun tuo öljyjen laimentuminen. Suosittelen uutta konetta, koska naftalla laimennettu öljy ei ole paras voiteluaine ja on saattanut aiheuttaa vaurioita kaikkiin laakeripintoihin. Todennäköisesti löydät koneesta pari sulanutta mäntää.
Vain maine kulkee edellä... Viimeksi muokannut landy : 17.11.2010 08:44 Perustelu: Lisää tuskaa |
|
|||
|
|||
![]()
Auto on ollut mulla vasta 3kk ja vaihdoin öljyt melki heti kun pihaan sain, Silloin ihmettelin kun koneessa oli noin 1,5 litraa enemmän öjyä mitä vihkosessa sanotaan. Eli oon ajanut uusilla öljyillä n.6000km enkä ole sen koommin huomannut öljytason nousua kun oon tarkistanu...Että sinne on vissiin tullu aika iso vuoto kun noin äkkiä on tapahtunut!! Tai sitten se turbo on pettäny!
|
|
|||
|
|||
![]()
Just soitin myyjälle ja se oli koittanu startata ja kone kyllä kuulemma pyörii kuitenkin...Jotain hyvää tässäkin näköjään
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
moi!
meneekös "takuuseen"? //Janne
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy kädet ristis toivoo niin...Sain tänään auton pajalle jossa kerkesin valosalla kattomaan tilannetta tarkemmin, Öljytikku puoles välis ja eipä sitä öljyks voinu enää kutsua=( Varmaan puolet naftaa seas...
Korjaamon eka kyssäri oli että paljo uus motti maksaa? Eli eiköhän se sitte tosiaan oo se naftasuutin vuotanu koneeseen ja sillä selvä.. |
|
||||
|
||||
![]()
moi!
HUI kauhiaa....googlasin "diesel in engineoil td5" ja yhtäkki tekee mieli myydä disco ÄKKIÄ pois käsistä! ![]() Nu PA ja öljyt sekaisin näyttäis oleva "tuikitavallinen" ongelma! ![]() //Janne
|
||||
|
||||
![]()
jos Defe tulee konevikaisena myyntiin, niin saa laittaa vinkkiä, vaikka privana...
|
||||
|
||||
![]() Konetta IndrekiltaLainaus:
Sielta loytyy |
|
|||
|
|||
![]() Tuo ilmanoton tukkiminen
On vaan pikkasen vaikeaa silloin kun sille todella on tarvetta, ainut tapa estää ilmansaanti on ajaa keksintö
mereen tsm, toki se ei yhtään helpota tuota remonttia. p.s toyotan 12h-t (hj-61) on rakennettu tuo ilmansulkusysteemi jo tehtaalla, virta vaan pois päältä ja kone tukehtuu. |
|
|||
|
|||
![]()
Reilun kahden kk:n odottelun jälkeen mulla on vihdoin VARAMOOTTORI=)
Ja löytyi sopivasti 20tkm vähemmän ajettu! Josko pian pääsee taas kattomaan milloin tuoki ryntää... |
|
|||
|
|||
![]()
Kun nyt en pääse kirjottaan tonne rooverfrenssiin niin jatketaan täällä sitte...
Joo, eli kone olis ny vaihdettu ja käy taas niinku pitää! Mutta huolet ei loppunu tohon... Uuteen mottiin pantiin öljyt mittatikun yläreunaan asti ja oon kerinny ajaa abaut 250km, ja tänään tarkastelin taas öljyjä, Ja oli pinta noussu noin 1-2cm.. Eli voiko toi muutaman sentin pinnan nousu olla ihan normaalia? Tolla vaihtokoneella oli ajettu 137tkm vaihtohetkellä. ja miten ton voi selvittää onko tossakin kansi halki? Puristuspainemittauksella? nyt saa viisaammat kertoa jos on tietoa!! Ja muutenkin jos löytyy defen/discon omistajia niin kuinka teillä on koneet kestäny? Täs on enää 2 vaihtoehtoa: Jos tossakin on kannessa/suuttimissa vuotoa niin joko mulla on kirottu onni autokaupois, Tai sitte yksinkertasesti land rooveri on täys PASKA!!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Älä yleistä kaikkia Land Rovereita paskoiksi,jos ongelma on TD5 moottorissa.
Meillä ei ole ollut suurempia ongelmia 200TDi moottorin kanssa.(1x kannentiiviste) Jos haluaa taas ajaa uudemmalla tekniikalla varustetulla Defellä,niin onhan noissa tuoreimmissa sitten jo Transitin konetta keulilla ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
paljoks mittatikun viivojen väli on ? paljoks se on litroina ?? aika paljon tuntuu liemi lisääntyvän, jos oletetaan jotta viivojen väli on vaikkapa 2 - 4 cm ja litran tai parin verran,250 km matkalla lisäys olis 1 litra eli 0.4 litraa / 100 km
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Kannessa kulkeva polttoainekanava tarvitsisi koeponnistaa, ainoa keino todeta vuotaako naftaa öljyn sekaan. Kansi halki suuttimen reiästä tai o-rengas pettänyt jos vuotaa. Suuttimessa on myös yksi o-renkaalla tiivistetty liitos, sekin voi vuotaa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se niinkin huono tuuri voi olla että polttoainetta vuotaa.
Mutta suosittelen seuraavaa: Ota rauhallisesti ja vaihda uudet öjyt itse. Varmista että öljyn pinta on tarkasti merkissään ja tarkkaile sitten öljyn tasoa. Itse en välttämättä luottaisi siihen että korjaamolla pinta olisi jäänyt tarkasti merkkeihin. Ja tosiaan vaihda öljyt äläkä pelkästään laske liikoja pois. Jos polttoainetta todella vuotaa niin riski uuteen konetuhoon pienenee uusilla öljyillä! Hessu Viimeksi muokannut Hessu_Hopo : 29.01.2011 23:03 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiace konerikko | snööri | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.05.2007 18:42 |
M; Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2006 16:31 | |
M:Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Muut | 0 | 01.11.2005 21:30 | |
Kuka tarvii paria konerikko Pajeroa? | Eskimo | O/M/V Muut | 0 | 14.09.2005 06:53 |
Defender? | paapu | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2003 10:09 |