![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Veikkaisin suutinvuotoa ja öljyt on lisääntynyt muutamalla litralla polttoainetta. Selviää parhaiten kun katsoo mittatikusta. TD5 koneessa on ruiskusuuttimet venttiilikopan alla öljytilassa. Sitä en tiedä miten nopeasti suutin(tiiviste)vuoto lykkää polttoainetta öljyn sekaan,mutta öljyn määrän lisääntyminen mittatikussa kielii tästä ongelmasta. Mutta aika harva päivittäin seuraa öljyn määrää mittatikusta?
Viimeksi muokannut Racingrabbit : 16.11.2010 19:59 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Joo kyllä se kone on rynnännyt! Katoin mittatikkua tapahtuman jälkeen ja kyllä koneessa vielä oljyä oli jäljellä..toivotaan että olis käyny niin hyvä tuuri että sammunut itestään ilman moottorin kiinnileikkaamista! mutta taitaa olla toiveajattelua...
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
juu toi hullujen ottaminen onkin metka ilmiö, ja automaatissa vielä jännempi, täysillä huutavalta koneelta täytyis saada nenä tukkoon jotta sammuu...
jos siellä koneessa on "öljyä" tapahtuman älkeenkin, se ei liene ihan parasta mahdollista enää, eli on käynyt sillä "ylimääräisellä" ja sammunu kun taso on palannut suht normaaliks... ja mitä se on - moottoriöljyä - dieseliä - jotain sotkua ? pyöriikö se kone vielä vai onko ihan jumissa ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#4
|
||||
|
||||
Milloin viimeksi tarkistit öljytason
Td5 kone on pumppusuutin kone ja polttoainekanavat menevät kannessa. Suutin on tiivistetty kannen polttoainekanaviin O-renkailla. On hyvin yleistä, että nuo O-renkaat pitää vaihtaa noilla kilometreillä. Ongelmaa ei synny, jos muistaa tarkistaa öljytason ainakin kerran kuussa. Öljy saa nimittäin laimentua aikalailla ennenkuin kone ottaa hullut.
Mitään muuta syytä ei Td5 moottorin hulluille ole kun tuo öljyjen laimentuminen. Suosittelen uutta konetta, koska naftalla laimennettu öljy ei ole paras voiteluaine ja on saattanut aiheuttaa vaurioita kaikkiin laakeripintoihin. Todennäköisesti löydät koneesta pari sulanutta mäntää.
__________________
Vain maine kulkee edellä... Viimeksi muokannut landy : 17.11.2010 08:44 Perustelu: Lisää tuskaa |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Auto on ollut mulla vasta 3kk ja vaihdoin öljyt melki heti kun pihaan sain, Silloin ihmettelin kun koneessa oli noin 1,5 litraa enemmän öjyä mitä vihkosessa sanotaan. Eli oon ajanut uusilla öljyillä n.6000km enkä ole sen koommin huomannut öljytason nousua kun oon tarkistanu...Että sinne on vissiin tullu aika iso vuoto kun noin äkkiä on tapahtunut!! Tai sitten se turbo on pettäny!
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Just soitin myyjälle ja se oli koittanu startata ja kone kyllä kuulemma pyörii kuitenkin...Jotain hyvää tässäkin näköjään
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
moi!
meneekös "takuuseen"? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
|
#8
|
||||
|
||||
Konetta IndrekiltaLainaus:
Sielta loytyy |
|
#9
|
|||
|
|||
Tuo ilmanoton tukkiminen
On vaan pikkasen vaikeaa silloin kun sille todella on tarvetta, ainut tapa estää ilmansaanti on ajaa keksintö
mereen tsm, toki se ei yhtään helpota tuota remonttia. p.s toyotan 12h-t (hj-61) on rakennettu tuo ilmansulkusysteemi jo tehtaalla, virta vaan pois päältä ja kone tukehtuu. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Reilun kahden kk:n odottelun jälkeen mulla on vihdoin VARAMOOTTORI=)
Ja löytyi sopivasti 20tkm vähemmän ajettu! Josko pian pääsee taas kattomaan milloin tuoki ryntää... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hiace konerikko | snööri | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.05.2007 18:42 |
| M; Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2006 16:31 | |
| M:Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Muut | 0 | 01.11.2005 21:30 | |
| Kuka tarvii paria konerikko Pajeroa? | Eskimo | O/M/V Muut | 0 | 14.09.2005 06:53 |
| Defender? | paapu | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2003 10:09 |