![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
mun FL4 Volvo on ainakin S5-24 laatikolla, ei siis -35. Kone on 3.6 litrainen. Laatikko on tosi pieni, alla pari kuvaa uudesta lootasta jonka ostin viidelläsataa kun paikallaan olevassa on kolmosvaihteen synkrot rikki (tai mitä lienee, kolmosta ei saa päälle ilman krrr-ääntä, helpompi vaihtaa koko loota kuin rempata vanha). ![]() Kuvassa mittakaavana Tojotan (LJ) jarrukilpi, tuo kuormalava on siis tosi pieni, ja laatikon nostaa henkilöauton takakonttiin ihan itsekreenkin, ja pois tietysti kans. ![]() Tästä näkyy välitykset, ykkönen on aika lyhyt, ja vitonen suora. > JV73 älä koita Rangen lootaa. Tarjottiin juuri porttaliRangea, josta laatikko sökönä. ZF automaatti tuli Rangeen -86, ja olen antanut itselleni kertoa että niissä on kait kaikissa joku lastentauti tuossa vuosimallissa. Vanhemmat ja korjatut kestää kyllä, tosin noissa rooverin pikkukaseissa on vaan kolmesataa njyyttonia vääntöä, kolmepuolikas efi tais olla 280 ja kolme-ysi sitten 320 tai jotain sinne päin. -Paavo |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo S5-24 näyttää todellakin kevyeltä, ja vielä köykämiini kuoretkin. Olikohan jossain iveco raskas paku/kevyt kuorma-autossa samanlainen laatikko?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mites nuo mersun automaati ovat kestäneet volvossa. Eikös tuo 722.3 laatikko ole melko luja mut miten ne kestää offikäyttöä eli luistatusta kun haetaa renkaalle maks pitoa. Onko nuo laatikot olleet henkilöautojen automaatteja joita laitettu volvoon. Eikös niissä ole melko harvat välitykset jolloin laatikkoa joutuu "luistattamaan" paljon. No voihna ton volon jakiksen välittää jotta saadaan kokonais välitys tiuhemmaksi. No suunnitelmissa on laittaa turbo OM603 tai vapari OM606 volvoon ja jatkoks joko automaatti tai mersun 6-lovinen manuaali. Pääsis vaan helpommalla jos laittais automaatin. Ei tarvis säätää vaihdekepin kanssa niin paljoa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
itseänikin kiinnoistaisi tietää miten nuo Mersun automaatit kestäisi Volvossa ja miten se olis paras liittää volvon jakikseen kun olis hankittuna 300 TDT tomaatilla volvon dieselöintiin. rengastus kuitenkin on 39,5 pitbulli niin enemmän vastusta sieltäkin liikkumiseen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ehjä 722.3xx laatikko kestää, ja varsinkin vahvistettuna melko isoja tehoja/vääntöjä luokkaa 500hp/700Nm. Nelonen on suora, muita välityksiä en muista. Mersufoorumilta löytyy haulla.
Öljyjen kuumeneminen on suurempi vaiva, mutta sehän on helposti hoidettu isolla kennolla ja flektillä. Samalla kokonaisöljytilavuuskin kasvaa.
__________________
KYM Viimeksi muokannut AtteL : 02.04.2011 20:46 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
1993 vuodelta ? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Puretaan Volvo c306 | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 29.12.2009 22:21 |
M.Volvo C306 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.04.2008 22:13 | |
O: Volvo C306:sen vaihdelaatikko | kapikkar | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.11.2006 13:12 |
M: Volvo C306 TGB22 | Holst | O/M/V Muut | 4 | 12.09.2005 20:48 |
M: VOLVO C303 ja C306 | LaaLaa | O/M/V Muut | 0 | 16.06.2003 16:40 |