![]() |
Volvo c306 kone
Juu tuli tuollainen volovo ostettua. ja sellainen olis mielessä että vaihtais diesel koneen tuohon, onko millainen moottori käypänen suoraan laatikkoon..? kun jotkin koneet käy muttei tarkkaa tietoa ole..:o ja hakemalla en löytänyt järjellistä juttua aiheesta..:confused: nythän siinä on se b30, 6 bensakone
|
Onhan noita juttuja tuolla haulla löydettävissä monia!
Tuossa yksi: http://forums.offipalsta.com/showthr...volvoon+diesel |
mersun koneita on laitettu paljon, ruotsista saa bolt-on asennus sarjan jos mersun koneen haluaa laittaa.
Mulla on jouten hyvä mersun dieseli joutilaana hommasin volvon dieselöintiin mutta ilmeisesti lähtee koko volvo niin jää kone joutilaaksi Myös nissanin 3.3 on sovitettu volvon laatikkoon ja muutama on tehty käyttäen nissanin omaa laatikostoa. Ainakin yks on tehty toyotan 12h-t koneella ja ilmeisesti oli toyotan omilla laatikoilla. Volvon "omia" koneitakin on muutama laittanut. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Virityspotentiaalia merssussa enempi, meinaan siis om60x sarjan koneita, ei vanhoja valurautatorneja. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jostain 240 tai 740 D5 tai D6 koneesta kytkinkoppa, riippuen mikä laatikko sulle siellä on.
LT:n kone ei men Volvoon heittämällä, koska Volvolla on oma pulttijako moottorissa. Tämä tullut se kymmenen kertaa vastaan, kun "joku" on toimittanut itse vaihtomoottorin, ja saanut halvalla LT:n koneen, kun Volvolainen on ollut kallis/vaikeesti saatavilla... Mutta kato ekaksi onko laatikon kyljessä vielä messinkilaatta, jossa on växelloda:n typ: merkintä (M4?) Samassa kyltissä näkyy muuten myös välityksetkin!;) |
200-sarja on tehty D5 ja D6 koneilla, 700 ja 900-sarja vain D6. Näissä kaikissa ollu vaihtoehtona Volvon M4x laatikko joka on aivan eri kaliberia kuin C30x sarjalaisessa käytetty ZFn ZF-SX-18.
Ja tähän ZFn laatikkoon pitäs löytää diesel kone - tämä on se temppu... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta varoituksen sanana voin ilmoittaa, jotta siitä F4:sta EI KANNATA konetta ostaa. Ne ei sitten kovin kestäviä keksintöjä olleet, kantta sai vaihtaa samaa tahtia kuin öljyjäkin!!!! Ja öljyä ei tarvinut muuten vaihtaa kun ne huohotti aivan käsittämättömästi!!! |
Just menossa halliin sovittamaan dieseliä paikalleen. bmw 2.5td+patrollin lootat ja kytkin.
|
Lainaus:
F4 volvoissa on 3.6 litrainen kuutoskone TD40, jonka perässä on ZF S5-35 laatikko. Sama laatikko löytyy esim proto-sisusta, tosin hieman eri välityksillä. Sitä lootaa on ainakin turha haaveilla C30X sarjaan, se on kuorma-auton vaihteisto, iso ja painava. Painaa 100-150 kg ainakin. Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa. |
Lainaus:
Lisäksihän noita löytyy LT-volkkareissa ja audissa. Perusmoottori on kaikissa sama. |
Lainaus:
Jossain Steyrin maastoautossa on 2.4 litraista myös? |
mersun moottori(aika kevyt) on helppo asentaa kun malttaa ostaa ruotsalaisen asennussarjan, turbo versio kannattaa hommata. jakikseen tiheämmät välitykset ja/tai automaatti laatikko, itsellä volvon omat askit, vaihtuu automaattiin. rangen askeja tsiikailin jos alkais sovittelemaan mesen pannuun kiinni.
|
vissiin nyt aksulat siirtyy patrolliiin:o
|
Lainaus:
|
tuota Uokki - älä laita... uskoisin ettei maksa vaivaa,,,
mitä kytkinasetelmaa Svensson sarja käyttää Volvoon MB tuoreempi dieselkone sovituksessa ? |
svenskin setissä tulee mukana uusi vauhtipyörä, orggis 300d asetelmalle tarkoitettu, kytkin levy diesel rekordista passaa. pee:n kera oli tarinaa jostain pakumesen asetelmasta joskus, itellä vielä orggis asetelma paikoillaan, tod. näk laitan tomaatin kun ehdin eli ei koskaan... svenskin setti on kyllä hintansa väärtti jos ei halua keksiä pyörää uudelleen. jos olis ylimääräistä aikaa touhuilla niin olisin duunannut erillaisen vauhtipyörän ja eri kytkimen.
|
Sivu luotu: 17:24 (GMT +2). |