Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2010, 20:38
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Kun vertaa tuohon matin kuvaan niin eihän tuo puskuri välttämättä ole väärä. Kun katsoo mihin kohtaan se levikkeen takareuna tulee niin ollaan aika lähellä sitä mihin tuo nyt näyttää loppuvan. Siitä lokarissa olevasta pokkauksesta tuota koitin hahmotella.

Oisko niin et tuo on tarkoitettu vain tuollaisilla levikkeillä varustettuun malliin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2010, 09:10
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Kyl se varmaan onkin levikkeelliseen, levike vaan ei jatku sinne, vaan roiskeläppä, joka tulee levikkeeseen kiinni erikseen, ja niitä en aikonut laittaa, joten jotain jatkoa tarvii tolle kehittää, eniten ihmetytti vaan se orkkis takakoukun kiinnitysreikien ja puskurin väliin jäävä tuuman rako.
Toisaalta eipä haittaa, kun tonne tulee 12.5 vinssi taakse ja reikä sen kohdalle eikä orkkis poikkipalkkiakaan enää ole olemassa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2010, 22:49
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Ja taas jatkuu, akkukotelot paikoillaan ja akut heitetty paikoilleen, tehostajan jäähdytys paikoillaan ja hieman levikkeiden suunnittelua, ajatus oli laittaa ne ihan läpiruuveilla 15cm jaolla kylkiin.

Mutterit vaan hitsaten koriin ja läpi jollain siisteillä matalakantaisilla ruuveilla, ei oikeen luottoa noihin liimoihin ja niiden kanssa sotkeminenkaan ei oikeen kiinnosta.

Ja tietysti aloitettu harjoittelu heti kuskin puolen takalevikkeestä, niin onhan harjoitelma sitten aina silmissä ekana.

Xenoni ballastit sai toiset mahtumaan tonne etuparkkien taakse, ja toisen käy kiinni noihin umpioiden pohjiin, ompahan sitten helppo nakata noi vakioumpiot tilalle kun ei oo turhia romuja edessä ja liittimet vakioina auton puolella.

käyntiinkin piti kokeilla, mut huomasin tankin olevan vielä ulkona hangesssa, jospa huomenna sitten sais käymään ja koneen huuhdeltua, ettei tarvii ajella niitä savia sieltä lohkosta heti uuteen syyläriin ja putsattuun lämppärin kennoon, tilapäinen ohitusleikkaus syylärille ja lämppärille tehty jo valmiiksi.

Ja puskuria tarvii tosiaan jatkaa hieman, kun ei ollu aikomusta noita orkkis läppiä tohon laittaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	CIMG1916.jpg‎
Views:	923
Size:	97,4 Kt
ID:	15767   Click image for larger version

Name:	CIMG1917.jpg‎
Views:	854
Size:	94,1 Kt
ID:	15768   Click image for larger version

Name:	CIMG1918.jpg‎
Views:	898
Size:	94,9 Kt
ID:	15769   Click image for larger version

Name:	CIMG1921.jpg‎
Views:	1121
Size:	88,2 Kt
ID:	15770  

Viimeksi muokannut bj45lava : 18.11.2010 22:58
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.11.2010, 22:56
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Ja tossa kennon päällähän näkyy noi orkkis valon korkeudensäädön piuhat, jotka tulee suoraan siitä lukkojen katkaisijan vierestä vapaasta liittimestä keulaan asti ja vielä haarotettuna oik ja vas.puolille umpioiden taakse, eipähän tarvii turhia johtoja kiskoa konehuoneesta kun on suoraan 6 johtoa läpi tossa valmiina + maakin löytyy kasasta.

Lisäks noi valonpesimien johdot kans turhina tuolla o/sisälokarin takareunan päällä, tais olla ainakin 4 kpl niitäkin suoraan käytettävissä noihin valo ym kytkentöihin/releiden ohjailuun.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.11.2010, 18:15
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Ja tänään lähti koneet taas käyntiin ja sen jälkeen talin siivousta nokihiutaleista, ehkä virhe toi 2x3" putki, kerää kivasti paskaa sisään, joka sitten kertapolkasulla tulee ulos, no oppipahan käynnistämään auton pihalla ens kerralla.

Sitten korjailin ton paskan orkkissulakerasian, josta lähivalojen sulakepohjat + relepohja sulaneet, tilalle vesitiiviit rasiat joille sahattu lisätilaa ottamalla noi 2 huonoa pohjaa ja yks relepohja pois rautasahalla.

Rele riirretty tohon viereiseen vapaaseen kantaan uusilla liittimillä ja sulakkeet mahtu reikään ihan hyvin, oikeestaan toi olis aika helppo tehdä koko hökötys uusiksi kunnon johdoilla.

Sulakerasiat on syystä tommoset, koska niitä valmiita rivisulakerasioita ei saa kuin liittimellä kytkettävinä, ja tuo johtaa hapettumiseen ja tuhoon joka tapauksessa, siks tommoset johdoilla kytkettävät tuli valittua, ja tosiaan kokoa itse mallia, eikä valmiilla pätkillä.

Tuolla näkyy keltasella liittimellä tehtynä myös toi ohitusleikkaus jolla saa palamaan sekä lähi- että kaukovalot yhdessä, eli vaihto-ominaisuus otettu pois päältä, koska noissa xenoni umpioissa on lähivalot H1 ja pitkät H1 erikseen alkuperäisen H4 ajovalo/pitkän ja H1 lisäpitkän kanssa.

Siinähän sammutetaan lyhyt lanka pois pitkille kytkettäessä, eli nyt palaa kaikki 4 valoa yht aikaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	CIMG1929.jpg‎
Views:	592
Size:	96,0 Kt
ID:	15808   Click image for larger version

Name:	CIMG1930.jpg‎
Views:	608
Size:	93,3 Kt
ID:	15809   Click image for larger version

Name:	CIMG1931.jpg‎
Views:	639
Size:	92,1 Kt
ID:	15810   Click image for larger version

Name:	CIMG1932.jpg‎
Views:	634
Size:	97,4 Kt
ID:	15811   Click image for larger version

Name:	CIMG1934.jpg‎
Views:	592
Size:	95,2 Kt
ID:	15812  

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2010, 18:12
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Loppusuoran hommat vielä ennen maalaria, etulokarinlevikkeiden kiinnikkeiden hitsausta ja pientä ruostekorjailua samalla, onneks jää noi paikat kaikki levikkeiden alle näkymättömiin, kun toi mätähitsaus ei ole koskaan kiinnostanut edes omien vehkeiden kohdalla.

Levikkeet kiinni rosteriruuveilla 150 mm jaolla ja 45mm reunasta, just riittää takaovien levikkeidenkin kiinnittämiseen, kun siinä muovi jää puoliksi tyhjän päälle, kun peittää kaaren vielä oven vierestäkin.

Antenninreikää umpeen jne, nyt on jo ovet pantu nippareilla kiinni kuljetusta varten ja vaan kolmea pikku reiän hitsausta takalasien kehyksistä odottelee.

Nekin näköjään jo kertaalleen maalattu ja kitattu ja minä kun ajattelin vaan hieman neekerintukalla raapaista kehystä, kun oli vähän erikoisen näköistä kuplaa maalin alla niin yllätys ruostettahan sielläkin oli jo ennestään...piilotettuna.

4.kuvassa näkyy sisälokarin alaosa poistettu ja tilaa tehty kaaren takareunaa poistamalla jotta mahtuu 16" levee kumi kääntymään.
Sen takia joutu tekemään uutta reunaa kaareen ja loppu suojaus sitten muovilevyllä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	CIMG1945.jpg‎
Views:	776
Size:	93,5 Kt
ID:	16032   Click image for larger version

Name:	CIMG1947.jpg‎
Views:	810
Size:	92,4 Kt
ID:	16033   Click image for larger version

Name:	CIMG1948.jpg‎
Views:	773
Size:	91,2 Kt
ID:	16034   Click image for larger version

Name:	CIMG1949.jpg‎
Views:	806
Size:	94,8 Kt
ID:	16035   Click image for larger version

Name:	CIMG1950.jpg‎
Views:	781
Size:	93,0 Kt
ID:	16036  


Viimeksi muokannut bj45lava : 06.12.2010 18:16
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.12.2010, 23:11
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Viime hetken kuvia ennen maalarille menoa...
Vähän reunoja raavittu valmiiksi pellille.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	CIMG1956.jpg‎
Views:	642
Size:	89,8 Kt
ID:	16272   Click image for larger version

Name:	CIMG1953.jpg‎
Views:	698
Size:	93,2 Kt
ID:	16270   Click image for larger version

Name:	CIMG1955.jpg‎
Views:	646
Size:	92,1 Kt
ID:	16271   Click image for larger version

Name:	CIMG1958.jpg‎
Views:	608
Size:	91,2 Kt
ID:	16273   Click image for larger version

Name:	CIMG1968.jpg‎
Views:	820
Size:	90,2 Kt
ID:	16274  

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hodarin päivitystä. Kratz Maasturiprojektit 120 07.07.2013 18:21
Myydään hodarin puskurit tjl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 24.05.2011 19:46
Ostettu hodarin peltiosia tjl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.02.2010 20:40
Hodarin ohjaus. Kratz Tekniikka & Jutustelu 6 20.01.2010 23:07
hodarin puskin tjl Tekniikka & Jutustelu 9 14.04.2009 19:17


Sivu luotu: 01:39 (GMT +2).