![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kun vertaa tuohon matin kuvaan niin eihän tuo puskuri välttämättä ole väärä. Kun katsoo mihin kohtaan se levikkeen takareuna tulee niin ollaan aika lähellä sitä mihin tuo nyt näyttää loppuvan. Siitä lokarissa olevasta pokkauksesta tuota koitin hahmotella. Oisko niin et tuo on tarkoitettu vain tuollaisilla levikkeillä varustettuun malliin?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kyl se varmaan onkin levikkeelliseen, levike vaan ei jatku sinne, vaan roiskeläppä, joka tulee levikkeeseen kiinni erikseen, ja niitä en aikonut laittaa, joten jotain jatkoa tarvii tolle kehittää, eniten ihmetytti vaan se orkkis takakoukun kiinnitysreikien ja puskurin väliin jäävä tuuman rako.
Toisaalta eipä haittaa, kun tonne tulee 12.5 vinssi taakse ja reikä sen kohdalle eikä orkkis poikkipalkkiakaan enää ole olemassa... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ja taas jatkuu, akkukotelot paikoillaan ja akut heitetty paikoilleen, tehostajan jäähdytys paikoillaan ja hieman levikkeiden suunnittelua, ajatus oli laittaa ne ihan läpiruuveilla 15cm jaolla kylkiin.
Mutterit vaan hitsaten koriin ja läpi jollain siisteillä matalakantaisilla ruuveilla, ei oikeen luottoa noihin liimoihin ja niiden kanssa sotkeminenkaan ei oikeen kiinnosta. Ja tietysti aloitettu harjoittelu heti kuskin puolen takalevikkeestä, niin onhan harjoitelma sitten aina silmissä ekana. Xenoni ballastit sai toiset mahtumaan tonne etuparkkien taakse, ja toisen käy kiinni noihin umpioiden pohjiin, ompahan sitten helppo nakata noi vakioumpiot tilalle kun ei oo turhia romuja edessä ja liittimet vakioina auton puolella. käyntiinkin piti kokeilla, mut huomasin tankin olevan vielä ulkona hangesssa, jospa huomenna sitten sais käymään ja koneen huuhdeltua, ettei tarvii ajella niitä savia sieltä lohkosta heti uuteen syyläriin ja putsattuun lämppärin kennoon, tilapäinen ohitusleikkaus syylärille ja lämppärille tehty jo valmiiksi. Ja puskuria tarvii tosiaan jatkaa hieman, kun ei ollu aikomusta noita orkkis läppiä tohon laittaa. Viimeksi muokannut bj45lava : 18.11.2010 22:58 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ja tossa kennon päällähän näkyy noi orkkis valon korkeudensäädön piuhat, jotka tulee suoraan siitä lukkojen katkaisijan vierestä vapaasta liittimestä keulaan asti ja vielä haarotettuna oik ja vas.puolille umpioiden taakse, eipähän tarvii turhia johtoja kiskoa konehuoneesta kun on suoraan 6 johtoa läpi tossa valmiina + maakin löytyy kasasta.
Lisäks noi valonpesimien johdot kans turhina tuolla o/sisälokarin takareunan päällä, tais olla ainakin 4 kpl niitäkin suoraan käytettävissä noihin valo ym kytkentöihin/releiden ohjailuun. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ja tänään lähti koneet taas käyntiin ja sen jälkeen talin siivousta nokihiutaleista, ehkä virhe toi 2x3" putki, kerää kivasti paskaa sisään, joka sitten kertapolkasulla tulee ulos, no oppipahan käynnistämään auton pihalla ens kerralla.
Sitten korjailin ton paskan orkkissulakerasian, josta lähivalojen sulakepohjat + relepohja sulaneet, tilalle vesitiiviit rasiat joille sahattu lisätilaa ottamalla noi 2 huonoa pohjaa ja yks relepohja pois rautasahalla. Rele riirretty tohon viereiseen vapaaseen kantaan uusilla liittimillä ja sulakkeet mahtu reikään ihan hyvin, oikeestaan toi olis aika helppo tehdä koko hökötys uusiksi kunnon johdoilla. Sulakerasiat on syystä tommoset, koska niitä valmiita rivisulakerasioita ei saa kuin liittimellä kytkettävinä, ja tuo johtaa hapettumiseen ja tuhoon joka tapauksessa, siks tommoset johdoilla kytkettävät tuli valittua, ja tosiaan kokoa itse mallia, eikä valmiilla pätkillä. Tuolla näkyy keltasella liittimellä tehtynä myös toi ohitusleikkaus jolla saa palamaan sekä lähi- että kaukovalot yhdessä, eli vaihto-ominaisuus otettu pois päältä, koska noissa xenoni umpioissa on lähivalot H1 ja pitkät H1 erikseen alkuperäisen H4 ajovalo/pitkän ja H1 lisäpitkän kanssa. Siinähän sammutetaan lyhyt lanka pois pitkille kytkettäessä, eli nyt palaa kaikki 4 valoa yht aikaa. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Loppusuoran hommat vielä ennen maalaria, etulokarinlevikkeiden kiinnikkeiden hitsausta ja pientä ruostekorjailua samalla, onneks jää noi paikat kaikki levikkeiden alle näkymättömiin, kun toi mätähitsaus ei ole koskaan kiinnostanut edes omien vehkeiden kohdalla.
Levikkeet kiinni rosteriruuveilla 150 mm jaolla ja 45mm reunasta, just riittää takaovien levikkeidenkin kiinnittämiseen, kun siinä muovi jää puoliksi tyhjän päälle, kun peittää kaaren vielä oven vierestäkin. Antenninreikää umpeen jne, nyt on jo ovet pantu nippareilla kiinni kuljetusta varten ja vaan kolmea pikku reiän hitsausta takalasien kehyksistä odottelee. Nekin näköjään jo kertaalleen maalattu ja kitattu ja minä kun ajattelin vaan hieman neekerintukalla raapaista kehystä, kun oli vähän erikoisen näköistä kuplaa maalin alla niin yllätys ruostettahan sielläkin oli jo ennestään...piilotettuna. 4.kuvassa näkyy sisälokarin alaosa poistettu ja tilaa tehty kaaren takareunaa poistamalla jotta mahtuu 16" levee kumi kääntymään. Sen takia joutu tekemään uutta reunaa kaareen ja loppu suojaus sitten muovilevyllä Viimeksi muokannut bj45lava : 06.12.2010 18:16 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Viime hetken kuvia ennen maalarille menoa...
Vähän reunoja raavittu valmiiksi pellille. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hodarin päivitystä. | Kratz | Maasturiprojektit | 120 | 07.07.2013 18:21 |
| Myydään hodarin puskurit | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 24.05.2011 19:46 |
| Ostettu hodarin peltiosia | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.02.2010 20:40 |
| Hodarin ohjaus. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.01.2010 23:07 |
| hodarin puskin | tjl | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 14.04.2009 19:17 |