![]() |
|
Ukkolan Hodarin 657 tkm huolto, isoja jarruja...
5 Liiteet
Tommosta pientä huoltoa menossa, kun tuli piristettyä tossa 615 tkm huollossa tota konetta ja alko kytkin luistamaan, joten kytkintä lähin ihan vaihtamaan ja perkele homma karkas käsistä.
Uutta lootaa tulossa ja toi 300mm kytkimelle sopiva vauhtipyörä ja kytkin jo paikallaan. Oli vaan haarukka vanhassa lootassa kulunut kuulan kohalta melkein puhki, joten uutta odotellessa jäi su loota laittamatta paikalleen. Jakis myös kunnostettu samaan pötköön. Rungon takaosa samalla puhallellaan ja toi kori pohjasta pestynä pihalla odottaa massaa allensa. Etusisälokaria kans hieman harjottelin puhaltaa kun perkele kehtasivat uudesta pyytää yli 770€ joten eiköhän sitä tolla rahaa hieman jo elvytä. |
Asiaa!
Moni asia helppo tehä, ku nostaa hylsyn pois päältä. |
jaa nytkö se lähti mopo käsistä.... tutulta kuulostaa:D
|
oliko miten hirveesti irroteltavaa ennenku koppa nous pois?? ite oon ajatellu omalle samaa, nostais kopan pois ni pääsis puhaltaa rungon.
|
Parin tunnin homma, helpompi olis tehä nosturilla, kuin liftillä, varsinkin kun se lipeää etupään puita alle työntäessä.
Nyt purettu kori täysin paljaaksi myös alta, eli tankki, pa-putket jne irti et pääsee pesemään kunnolla, ruostettahan siellä ei ole, mutta jostain syystä tekee mieli suojata se kunnolla, kun ei kerran vielä ole korroosio iskenyt. |
Kuulostaa hyvältä.
|
sepä se on itselläkin ku ei tota nosturia ole, ni joutuu sit itekki jossain vaiheessa kikkailemaan, mut se on sitten joskus.
|
Ja lootaa paikalleen
4 Liiteet
Tänään kampesin sen uuden vaihteiston paikalleen ja jakiksen siihen perään, sitten ulos rungon takaosaa puhaltamaan ja eikös sieltä sitten sade tullutkin jo parin tunnin päästä, täytyy jatkella, kunhan kesä joskus koittaa.
Teki mieli tulpata toi ulosotto, mut se orkkislevy siihen kustantaa 170€, joten laitoin ton murkulan paikalleen mut karsin vaijerin siitä pois, pitää viel ottaa toi kiinnike pois ja lukita toi vipu jollain, ettei muljahda montussa päälle itsekseen. Eipä se paina kuitenkaan kuin pari kiloa toi pto. Lisäksi laitoin yhen kuva lähtötilanteesta, jolloin homma oli vielä ehkä jonkunlaisessa hallinnassa tai sit ei... |
Mistä tollaiset ajo valot on kotoisin?? aika kivan näköiset!!!!
|
|
Joo noi löyty suomesta kaverilta, joka tuo maahan em kamaa, mulla vielä molemmissa rei`issä xenonit, tarvii vaan sitten sulakerasian pohjaan kytkentämuutoksen et palaa lyhyt ja pitkä samaan aikaan.
Kytkennät sillee tehty et helppo vaihtaa vakiot leimalle. Ja noissahan on vakiona parkki tuol ulkokulmassa, niin laitoin tilalle osram diadem kikrkkaat vilkkupolttimot, kun noissa palaa noi rinkulat jo valojen ympärillä ja 3 lediä rivissä alareunassa ikäänkuin parkkeina, niin sai noi kusenpolttamat vilkkulyhdyt pois tuolta hiekkapellistä. Muutenkin mulkattu keulaa sen verran, et siin on uudemman mallinen maski ja hiekkapelti. |
Lainaus:
|
Sieltähän noi tampereen kupeesta löyty, hinta oli vähän halvempi kun oli palautettu takaisin e-merkintöjen puutteessa...
|
4 Liiteet
Niin ja runkoa puhalleltu ja maalailtu puolivälistä taaksepäin... etenee kunhan kelit sallii työnteon, ei viitti +30 keleissä pihalla maalata, kun maali kuivuu ennenkuin kerkee pensselillä pyyhkäistä sileeksi... pohjaväri on kyl jo päällä, mut ei kuvissa.
270 kg hiekkaa kulu kun ympäri ämpäri yhen päivän tota takapäätä putsas, ja ennenkuin tajus raaputtaa massan päältä lastalla, niin homma keveni huomattavasti. |
3 Liiteet
Niin ja jotta homma ei kävis liian helpoksi niin hommasin tommosenkin pihaa komistamaan...
|
No mutta tuohan on hieno:)
|
5 Liiteet
Ja taas vihdoinkin jatkuu, odotettu puskuri saapui, niin pääsi tekemään mielessä olleen takarungon pelkistyksen, eli toi mätäpaisepalkki pois ja tulee jotain tukevampaa tilalle ja vetokoukulle tukea joutuu tekemään, ei toi thaimaan rauta vakuuta ihan kärryn vetoon asti itsessään, vaan jotkut pelkistetyt vinotuet tilalle ja poikkipalkki c-profiilista jotta on helppo pitää puhtaana.
Rungon värivalintana ilmainen maali. Ja katsastusetuvalotkin hommattu, tarvikemalliset depot, kun omat orkkikset meni tohon keulakolariprojektiin... Niin ja pikkukiinalaisten kuplamuovimäärä on ihan järkyttävä, puskuri oli pakattu 100 mm kerroksella kuplamuovia, vaahtomuovia, pahvia ja kelmua + teippiä...kokonaan ympäriinsä. Puoli tuntia meni silputessa tuolla kontissa sitä esiin. |
4 Liiteet
Ja lisää kuvia, palkit siivottu ja odottaa pikku puhallusta, korjausta, korin nostoa päälle ja sitten parempaa asentoa tolle puskurille suunnitelemaan vasta.
|
5 Liiteet
Ja taas pikku edistystä aiheeseen, korin hieromista ja rungon suojausta, pikkusen kylmää hommaa liftillä pudotella tota koppaa paikalleen, olishan se kiva, ettei lipeäis tossa kohtaa.
|
5 Liiteet
Ja nythäs se on sitten päällä ja tallissa odottamassa maalauskuntoon hieromista, ja vertailukuva kesäautossa 2" alusta ja 37" korkeet kumit, ja tossa tulevassa 225/75R16 ja se 3" alusta...
Aika karun näköistä on sisäpuolellakin, revin ton kusenpolttaman kattoverhoilun kans helvettiin, ja pitäis liimailla kangasta tilalle. Ja jotta ei liian helpoks menis, niin ton torstaisen korinnoston ja talliin työntelyn päälle vielä ajoautoon tommoset 30mm spacerit, jottein oo ihan niin nenällään, nyt ryhdikkäästi vaakatasossa toi koppa päällä. Ja huomenna illalla auto junaan ja ouluun, sieltä sitten pohjoista kohti... |
Eipä olis tullu meikäläisellä mielenkään vaihdella autoon koppaa pelkällä liftillä. :eek:
Kova jätkä. :D http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1282334526 Mikäs auto junaan tuupataan? Sulla kun on tuota valinnanvaraakin... |
Liftilläpä joo, ainoo että takapää on helppo kun ei oo mitään tiellä, mut etupäässä kun noi puut on siinä lootan ja korin välissä ja tarvis saada pois, ei muuta kuin kakkosnelosen pätkä venakopan päälle ja nostamaan.
Sit vaan puut pois alta, onneks oli kaveri vetämässä noi alta, koppaa irrottaessa ei ollu ja puita työntäessä väliin toi viritys sortu hieman sivullepäin, onneks jäi helmasta rengaskasan päälle kuskin puolelta ja oikealta niide lankkujen päälle, mitä en ihan ehtinyt työntää alle. Ruskeella Hdj:llä olis tarkoitus lähteä retkelle. |
Niin ja tos kuvassahan on takapää jo rungon päällä ja takimmaiset pultis reiissään, ettei lähe valumaan väärään suuntaan, oli muuten jo ihan sivusuunnassakin pitelemistä, hyvä kun kerkes kuvan ottaa kaveri pikaisesti.
|
4 Liiteet
Joo taas puuhailtu lisää, lämmityslaite purettu/putsattu, asennettu takaisin ilmastoinnin kera tällä kertaa.
Kepin ympäriltä edellisen miehen kairaamat reiät hitsattu umpeen ja maalattu, samoin toi oik.a-pilarissa näkyvä kojelaudan alakulman kiinnike hitsattu kunnolla, se kun tuntuu näissä kaikissa revenneen irti pistehitsistään, täytyy tehdä sama myös vas.puoleiselle, joka sekin näköjään oli jo kerran huonosti hitsattu. Takaluukku tai siis puolet siitä purettu maalausta varten valmiiksi, siitähän toi pikkuhiljaa etenee. Samalla kori ruuvattu paikalleen uusilla pulteilla ja muilla nippeleillä, lisäks hommasin pakoputken kannakkeen ja jarrupainesäätimen kannakkeen, kun ei noita läpilahoja jaksa enää kunnostella, muutakin tekemistä on keksitty sille aikaa noi ei tarvii kuin ekstra maalia päälle ja hieman ruostesuojaa ja kestää ainakin taas seuraavat 20 vuotta. Niin ja noi korin kannatinkumit +pultit etupäähän, kun ei purkaantuneet pultit enää kuin laikalla katkaisemalla, mielenkiintoista katkaista tommonen hela laikalla, kun pultti on vedolla kumista 5-10mm jo valmiiksi, loppuhela katosi johonkin maisemaan, kun pultti meni poikki. |
2 Liiteet
Niin ja olihan se joulu jo aiemminkin, mut nää palikat on jo laiteltu paikoilleen.
|
Sivu luotu: 03:18 (GMT +2). |
|