![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
No niin... ECM kävi saksassa korjatteilla ja kipinä tuli autoon.
Mutta, mutta.... Suzuki ei vaan käynnisty. Ajotukset kohdallaan, virran jakajan säädöt kohdallaan, mut pakoputkessa paukkuu startatessa. Strobo valolla ajotusta katsottaessa startaten, sytytys yhden hampaan verran pielessä. Virran jakaja siirrettiin hampaan verran aikaselle, strobon mukaan niin ei edes yritä käyntiin ,eikä pauku missään. Bensaa autossa on ja bensa liikkuu. Oisko kellään ideoita?
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tämä ei ole vieläkään ratkennut.
Eniten koneessa ihmetyttää se, kun laitetaan jakopään merkit kohdalleen (nokan ja kampiakselin) niin 4 pytyssä on työtahti, eli venttiilit kiinni. Yleensähän se on 1 pytyssä?? Niin kait japanilaisissakin autoissa 1 pytty on se joka on jakopäässä, vaikka eikös japaniaa lueta just väärinpäin. ;D Sen verran edistystä on asiassa, että kun jakopään merkit laitettiin paikoilleen ja virranjakaja 4 pytyn kohdalle niin auto jopa yrittää käydä muutaman tahdin, mutta tukehtuu sit kuitenkin. ja käynti on todella hankalaa. Eli kaikki ei ole oikein.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kun jakomerkit ovat kohdakkain niin mihin tarkalleen ottaen pyöriän kärki osoittaa? Suoraan 1-sylinterin nastaan vaiko hieman ohi?
By the way... japseissa on tullut törmättyä nokkapyöriin joissa on kaksi merkkiä esim. piste ja viiva.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
nyt kuullostaisi että ajoitus 180 astetta pielessä....
Mulla on ainakin jotain merkkejä vauhtipyörälläkin.... en vaan ole tutustunut mitä... Ajoitappas työtahti 1-pytylle(jakopään puoli) ja jakaja osoittamaan 1-pytylle Tai eti suznan manuaali missä kerrotaan miten se ajoitus.....vaikka... http://www.suzukiinfo.com/ |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos ajotan koneen 1-pytylle niin nokka-akselin merkki menee sit sen 180 astetta pieleen, eikä se ole mun mielestä oikein. Eihän sen pitäisi periaatteessa kuitenkaan särkeä mitään, mut tuntuu typerältä laittaa merkit pieleen. Suskan manuaalissa mainitaan vaan noi merkit kohdilleen, ja et sytytysjärjestys ois 1-3-4-2 ja et virranjakaja pitäs laittaa 1-pytyn kohdalle.... Onko kellään mitään suskaa mistä kattos merkit kohdalleen ja sit et millä pytyllä työtahti sillon on??
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Kytkinkopassa on tarkastus aukko, sieltä 0 merkki kohalleen jolloin pitäs kyllä 1 mäntä olla ylhäällä. sitten nokka kohilleen (molemmat venttiilit kiinni) ja jakaja n 1 pytyn kohdalle.. ei pitäs käynti enään kaukana olla.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Laitat ne merkit kohdalleen ja siirrät virranjakajaa sen verran että pyörijä osoittaa ykköseen . Ja kun pyörität konetta ota se huomioon että täytyy pyörittää kaksi kierrosta kampiakselia jotta nokka-akseli on kohdallaan Ei mun mielestä tuossa sen ihmeempää pitäis olla ....
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ei löydy nokkapyörästä kun yksi ainut merkki.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Efi-Rankun kipinä kateissa | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 18.10.2008 00:17 | |
| Rangesta kipinä kateissa | revu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.07.2008 05:52 |
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
| rangen kipinä? | anssiyliaho | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.09.2007 20:11 |
| UAZ 89. kipinä häviää | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 22.04.2007 22:03 | |