![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Samat kiinnostaa itseäkin, ja lisäisin vielä että onko perävälityksissä isojakin eroja suikan akseleiden ja tojotalaasten välillä? Helpompi alkaa laskea uusia välityksiä jakikseen sitte tarvittaessa jos/kun innostuu tojotoimaan alustaa
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
|
#2
|
||||
|
||||
|
410 ja 413 raideleveys ilmeisesti 1300 ??
Hilux/LJ jossain oli kerrottu 1400 ja toisaalla 1415. Myös 1420 oli olevinaan leveys. Wtf. HJ 1460 eli ei saa suikan alle ilman muutoslupia mitenkään. Minkä toyon akseleita noihin 413suzukeihin on saanu leimalle ? Välitykset 410=4.11 ja 413=3.72 LJ= 4.88 ja hilux hiukan harvemmalla 4.56?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#3
|
||||
|
||||
|
SJ410/413 on raideleveys on 1210/1220mm ja vasta samuraissa 1300/1310. Joten ainoastaan samuraihin saa "heittämällä" leimattua esim hiluxin akselit. Vanhempiin pitää kikkailla/kaventaa.
PS mulla olis susukin akselin levyseksi kavennettu hiluksin taka-akseli jouten
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli akselit saa ilman lupia alle kun vain kaventaa ne. Hilux tai LJ/RJ tai joku muu 8" perällä oleva aleksi kavennettuna passaa Suzzukiin. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Peijooni.
Mistä kohdasta yleensä nuo akselit on kavennettu ja joutuuko sillon teettämään vetarit vai saako jostain muusta akselista sopimaan kun kysehän on vain muutamasta sentistä? Vai onko kenties vetarissa varaa lyhentää rihloituksesta?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Sami k ilmeisti tarkoitti että suikan akselit ei kestä.
Ja siksi nimeenomaan nuo toyotalaiset akselit kiinnostaisi kun lukkoja saatavilla "helposti"+6pulttisuus+montaa muuta. Mitään kotitekoisia turauksia ei olla suunnittelemassa vaan kaikki on tehtävä tehdasosista ja kestettävä katsurin syynäilyn. Kilvettömässä 410ssä patrolin akselit alla eikä ole murrosjumppaa tarvinnut harrastaa 35 muzzilloilla. Kopkop!
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:12 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
juurikin näin |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Esim. joku leveämpi hiacen taka-akseli ja siihen sitten RJ:n lyhkänen vetari, niin tuleemelko kapea perä, tai sitten RJ:n taka-akseliin pidemmän vetarin tilalle hiluksin tai hiacen vetari. Samoin eteen, esim. RJ:n etuakseliin kun vaihtaa lyhyemmälle puolelle esim HJ/BJ etuvetarin, niin taas kapenee... Esim. RJ/LJ etuvetarit 411mm ja 770mm Viimeksi muokannut Viipo : 05.11.2010 19:13 Perustelu: Listaa |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Oliko LJ:n etumurikka 6cm sivummalla kuin Hiluxin ? Jostain jäänyt tuollainen muistikuva..
edit: 10cm ymmärrykseni mukaan akselia tarttis kaventaa niin kelpais 413sen alle. edit2 Onko HRD:n akseli tuon 1220 levee? Joo näköjään 1230 levee
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:27 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Takapäähän saa kavennusta jotain hiukan päälle 10 senttiä risteyttämällä hiluxin ja lj osia. Ite sovitin joskus hilun banjoon bj vetarin, joka vaati laakeripinnan sorvauksen jotta onnistui.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65896 Muistaakseni hiluxin takavetaris olis kyl mahdollista poorejakin jatkaa jyrsimällä.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#12
|
|||
|
|||
Se 8" tuumanen on suunniteltu kestämään!
En yhtä äkkiä muista mihin se aikanaan suunniteltiin, mutta suomeen se ainakin tuli suuremmassa määrin L-sarjalaisen voimakoneen viimmeisenä lenkkinä; heppoja oli suuruusluokkaa 66 ja vääntöä toistakymmentä kiloa!
ja nuo mammuttirenkaat tais olla suuruusluokkaa 185/82-14 ja veto pelkästään yhden perän kautta ![]() ja kokonaispaino taisi olla aina 2-3 tonnin välillä. Mutta asiaan, eikökän tuo kaventaminen (siis akseliputken) ole mahdollista, ja vetoakselit voi tilata esim. karpiolalta mittojen mukaan. Taannoin tein noita vetareita pelkästään koneistamalla, mutta eivät yhtä lujat kuin "konepajalaatu" Jos haluaa takaperään omanmittaiset vetarit, niin kannattaa miettiä hdj-80 etunapalukon poorikalikkaa ja täyskevennettyä napaa esim mallia hj-61; silloin voi tilata pelkän vetoakselin pooreilla. Niin, niile jotka eivät tienneet/arvanneet tuota mainitsemaani ensiesiintymistä; niin sehän oli 2,2 dsl hiace 80 luvun alussa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| KA-Akselien tunnistusta? | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.10.2010 18:15 |
| 411 ja 404 akselien erot | MOGGI | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.02.2009 11:07 |
| M: BJ-40 akselien osia | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.10.2007 09:24 |
| akselien vaihto BJ 40 | savinen | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.10.2006 07:00 |
| akselien vaihtoa | MHS | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 15.01.2004 21:53 |