Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2010, 20:42
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Samat kiinnostaa itseäkin, ja lisäisin vielä että onko perävälityksissä isojakin eroja suikan akseleiden ja tojotalaasten välillä? Helpompi alkaa laskea uusia välityksiä jakikseen sitte tarvittaessa jos/kun innostuu tojotoimaan alustaa

__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2010, 23:32
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

410 ja 413 raideleveys ilmeisesti 1300 ??

Hilux/LJ jossain oli kerrottu 1400 ja toisaalla 1415. Myös 1420 oli olevinaan leveys. Wtf.

HJ 1460 eli ei saa suikan alle ilman muutoslupia mitenkään.

Minkä toyon akseleita noihin 413suzukeihin on saanu leimalle ?

Välitykset 410=4.11 ja 413=3.72
LJ= 4.88 ja hilux hiukan harvemmalla 4.56?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2010, 23:54
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

SJ410/413 on raideleveys on 1210/1220mm ja vasta samuraissa 1300/1310. Joten ainoastaan samuraihin saa "heittämällä" leimattua esim hiluxin akselit. Vanhempiin pitää kikkailla/kaventaa.
PS mulla olis susukin akselin levyseksi kavennettu hiluksin taka-akseli jouten
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.11.2010, 07:04
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
410 ja 413 raideleveys ilmeisesti 1300 ??

Hilux/LJ jossain oli kerrottu 1400 ja toisaalla 1415. Myös 1420 oli olevinaan leveys. Wtf.

HJ 1460 eli ei saa suikan alle ilman muutoslupia mitenkään.

Minkä toyon akseleita noihin 413suzukeihin on saanu leimalle ?

Välitykset 410=4.11 ja 413=3.72
LJ= 4.88 ja hilux hiukan harvemmalla 4.56?
ja ln46 4,88, jossakin 4wd hiacessa taitaa olla 5,13 ja sitten löytyy myös 5,29, ln110 murikasta löytyy 4,1 että kyllä noista luulis valinnan vaikeutta jo saavan aikaiseksi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.11.2010, 18:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti

HJ 1460 eli ei saa suikan alle ilman muutoslupia mitenkään.

Minkä toyon akseleita noihin 413suzukeihin on saanu leimalle ?
Saapa, mut eipä kannata mitään HJ:n akseleita laitella, painoa tulee julmetusti lisää eikä Suikkelin pikkulohko niin paljoo kehitä että rikki sais 8":n periäkään.

Eli akselit saa ilman lupia alle kun vain kaventaa ne.
Hilux tai LJ/RJ tai joku muu 8" perällä oleva aleksi kavennettuna passaa Suzzukiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2010, 19:05
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Peijooni.
Mistä kohdasta yleensä nuo akselit on kavennettu ja joutuuko sillon teettämään vetarit vai saako jostain muusta akselista sopimaan kun kysehän on vain muutamasta sentistä?

Vai onko kenties vetarissa varaa lyhentää rihloituksesta?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2010, 19:10
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Sami k ilmeisti tarkoitti että suikan akselit ei kestä.
Ja siksi nimeenomaan nuo toyotalaiset akselit kiinnostaisi kun lukkoja saatavilla "helposti"+6pulttisuus+montaa muuta.

Mitään kotitekoisia turauksia ei olla suunnittelemassa vaan kaikki on tehtävä tehdasosista ja kestettävä katsurin syynäilyn.

Kilvettömässä 410ssä patrolin akselit alla eikä ole murrosjumppaa tarvinnut harrastaa 35 muzzilloilla. Kopkop!
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:12
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2010, 09:02
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Sami k ilmeisti tarkoitti että suikan akselit ei kestä.
Ja siksi nimeenomaan nuo toyotalaiset akselit kiinnostaisi kun lukkoja saatavilla "helposti"+6pulttisuus+montaa muuta.

Mitään kotitekoisia turauksia ei olla suunnittelemassa vaan kaikki on tehtävä tehdasosista ja kestettävä katsurin syynäilyn.

Kilvettömässä 410ssä patrolin akselit alla eikä ole murrosjumppaa tarvinnut harrastaa 35 muzzilloilla. Kopkop!


juurikin näin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.11.2010, 19:11
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Peijooni.
Mistä kohdasta yleensä nuo akselit on kavennettu ja joutuuko sillon teettämään vetarit vai saako jostain muusta akselista sopimaan kun kysehän on vain muutamasta sentistä?

Vai onko kenties vetarissa varaa lyhentää rihloituksesta?
ka hiluksin ja RJ/LJ akseleitahan vois naittaa vähä ristiin. Joku vois kertoa vähä vetareiden mittoja Hiace/hilux/RJ

Esim. joku leveämpi hiacen taka-akseli ja siihen sitten RJ:n lyhkänen vetari, niin tuleemelko kapea perä, tai sitten RJ:n taka-akseliin pidemmän vetarin tilalle hiluksin tai hiacen vetari.

Samoin eteen, esim. RJ:n etuakseliin kun vaihtaa lyhyemmälle puolelle esim HJ/BJ etuvetarin, niin taas kapenee...

Esim. RJ/LJ etuvetarit 411mm ja 770mm

Viimeksi muokannut Viipo : 05.11.2010 19:13 Perustelu: Listaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.11.2010, 19:14
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Oliko LJ:n etumurikka 6cm sivummalla kuin Hiluxin ? Jostain jäänyt tuollainen muistikuva..

edit: 10cm ymmärrykseni mukaan akselia tarttis kaventaa niin kelpais 413sen alle.

edit2 Onko HRD:n akseli tuon 1220 levee? Joo näköjään 1230 levee
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:27
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.11.2010, 19:19
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Takapäähän saa kavennusta jotain hiukan päälle 10 senttiä risteyttämällä hiluxin ja lj osia. Ite sovitin joskus hilun banjoon bj vetarin, joka vaati laakeripinnan sorvauksen jotta onnistui.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65896

Muistaakseni hiluxin takavetaris olis kyl mahdollista poorejakin jatkaa jyrsimällä.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.11.2010, 22:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Se 8" tuumanen on suunniteltu kestämään!


En yhtä äkkiä muista mihin se aikanaan suunniteltiin, mutta suomeen se ainakin tuli suuremmassa määrin L-sarjalaisen voimakoneen viimmeisenä lenkkinä; heppoja oli suuruusluokkaa 66 ja vääntöä toistakymmentä kiloa!
ja nuo mammuttirenkaat tais olla suuruusluokkaa 185/82-14 ja veto pelkästään yhden perän kautta

ja kokonaispaino taisi olla aina 2-3 tonnin välillä.

Mutta asiaan, eikökän tuo kaventaminen (siis akseliputken) ole mahdollista, ja vetoakselit voi tilata
esim. karpiolalta mittojen mukaan.

Taannoin tein noita vetareita pelkästään koneistamalla, mutta eivät yhtä lujat kuin "konepajalaatu"

Jos haluaa takaperään omanmittaiset vetarit, niin kannattaa miettiä hdj-80 etunapalukon poorikalikkaa
ja täyskevennettyä napaa esim mallia hj-61; silloin voi tilata pelkän vetoakselin pooreilla.

Niin, niile jotka eivät tienneet/arvanneet tuota mainitsemaani ensiesiintymistä; niin sehän oli 2,2 dsl hiace 80 luvun alussa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KA-Akselien tunnistusta? Jeeper Tekniikka & Jutustelu 11 29.10.2010 18:15
411 ja 404 akselien erot MOGGI Tekniikka & Jutustelu 1 01.02.2009 11:07
M: BJ-40 akselien osia JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.10.2007 09:24
akselien vaihto BJ 40 savinen Tekniikka & Jutustelu 1 17.10.2006 07:00
akselien vaihtoa MHS Tekniikka & Jutustelu 7 15.01.2004 21:53


Sivu luotu: 00:15 (GMT +2).