Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2010, 13:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Milnerin osat on yleensä näitä perus-motonet-laatua eli kiinanpaskaa aina välillä. Takuuasioista ko. firman kans hyviä kokemuksia, laitoin vain sähköpostilla kuvan että viestin että katos kun on hihnankiristäjän lakrusta lentänyt rasvat ulos muutaman tuhannen ajon jälkeen ja asia oli sillä selvä, palauttivat rahat tilille. Ei tarvinnut lähetellä mihinkään eikä soittaa minnekkään.

Ostan varmasti vielä kaikenlaista ko. firmasta, mutta en kriittisiin paikkoihin tulevia osia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.10.2010, 17:28
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

eli tälläisiä olka-akseleita tuli.




Viimeksi muokannut tiipe : 30.10.2010 18:37
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2010, 22:33
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Periaatteessa,jos tuo olake mikä tulee kääntöpäähän on oikeassa mitassa niin tuolla reiän reunan paksuudella ei ole juurikaan merkitystä.Mutta aika karua jälkeä muutenkin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.10.2010, 00:26
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Periaatteessa,jos tuo olake mikä tulee kääntöpäähän on oikeassa mitassa niin tuolla reiän reunan paksuudella ei ole juurikaan merkitystä.Mutta aika karua jälkeä muutenkin.
Tossahan oli just se olakekkin parimilliä liian pieni.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.10.2010, 02:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

oonks mie niin kännissä, et silmät harittaa, vai miks tuo näyttää, niinku ois reiätki porattu miten sattuu?
Nii, ja laakerikoolit oli väljät akselille?

Tolla kuvissa esitetyllä reunuksen erolla ei oo mitään vaikutusta mihinkään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.10.2010, 06:16
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
oonks mie niin kännissä, et silmät harittaa, vai miks tuo näyttää, niinku ois reiätki porattu miten sattuu?
Nii, ja laakerikoolit oli väljät akselille?

Tolla kuvissa esitetyllä reunuksen erolla ei oo mitään vaikutusta mihinkään.
Näyttäis yläreikä olevan jossain siellä päin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.11.2010, 23:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nuo 2-8mm mittapoikkeamat


Eivät (mielestäni) aiheuta mitään muuta, kuin epäilyn muiden suunnittelu/valmistus prosessien
täsmällisyydestä. tuo tukevuus napaan kärsii varmaan prosentteja...
Toki tuo valu.....

P.S onko kuinka monta olka-akselia vääntynyt "normaali käytössä", ilman että nuutakin olisi mennyt?

Tokihan tuo milner on sumujen saasten motonet, mutta on siellä paljon hyvääkin.
ja puolestaan täyttä xxxxxx!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2010, 18:07
ava ava ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.06
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 121
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Milnerin osat on yleensä näitä perus-motonet-laatua eli kiinanpaskaa aina välillä. Takuuasioista ko. firman kans hyviä kokemuksia, laitoin vain sähköpostilla kuvan että viestin että katos kun on hihnankiristäjän lakrusta lentänyt rasvat ulos muutaman tuhannen ajon jälkeen ja asia oli sillä selvä, palauttivat rahat tilille. Ei tarvinnut lähetellä mihinkään eikä soittaa minnekkään.

Ostan varmasti vielä kaikenlaista ko. firmasta, mutta en kriittisiin paikkoihin tulevia osia.
No niin, asia on hoidettu.Milner ottaa osat takaisin ja palauttaa rahat tilille.Takuu asiat tuntuu hoituvan niin kuin Matti aiemmin toi esille.DHL hakee osat huomenna.Ainoa mitä halusivat oli laatikon mitat DHL:ää varten.Miksi yhteyden otossa meni näin kauan sitä en tiedä? Loppuun asti asia on käsitelty silloin, kun rahat on tilillä.Uskon kuitenkin, että hoitavat asian mallikkaasti loppuun asti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2010, 19:41
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mun pitää kyl nyt kysyä, että onks tää osa tosiaan nykyään nimeltää olka-akseli? Eikös tämä osa ole niinku napatappi/napa-akseli nimeltään?

Ja munkin silmien harituksen mukaan tossa yhdessä olis reiät porattu vähän miten sattuu, enkä tiettävästi ole kännissä just nyt
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ava Näytä viesti
Juu saattaahan se olla napatappi/napa-akseli myös.Tunnetaan myös nimellä spindle (kara) Kuullut jonkun vaan sanovan kys.nimellä.Hyvä kun selvisi oikea nimikin.Mutta ongelma käy selville ensimmäisessä kirjoituksessa.

Ja tuo "olka-akseli" nimitys on ihan oikea tuolle osalle, ainakin sama osa on nimetty suomenkielisessä Rangen korjausohjekirjassa just noin.
Englanninkielisessä varaosakirjassa nimi on Stub axle (tumppi akseli?)
Taka-akselilla se taas on vain "takanavan akseliputki" (semifloatterissa ei tällaista ole)
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 02.11.2010 20:00 Perustelu: tarkennuksia
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.11.2010, 22:45
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Kyllä tuosta aina oon kuullu just olka-akselina puhuttavan.

Tuossahan sanottiin, että kesti siksi ku oli yhteydessä tekniseen osastoon, ja tutkivat että varastossa on kuraa tältä osin. Ois toki voinu heti vastata, että "oho, selvitän asiaa, anteeksi."

EDIT: Pääasia että homma tulee kuntoon.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.11.2010, 08:24
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mites sit tässä tapauksessa tuo caster, eli olka-akselin takakallistuma selitetään, mikäli tuo spindle osan suomennos on olka-akseli
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.11.2010, 09:03
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Caster pitäs kai olla suomennettuna olkatapin takakallistus. Kun mietitte tuommosta vanhaa kuorkkia jäykällä etuakselilla, niin eikös se tappi, jonka varassa eturengas kääntyilee, ole nimeltään olkatappi? Ja se tumppi, johon laakerit kiristetään ole nimeltää sitten olka-akseli?

Vähän sama, et raidetanko on tie rod, mut onko drag bar sitten suomeksi vetotanko, vai ihan vaan "no se tanko, joka tulee sieltä simpukalta sinne olkavarrelle"
Niin ja sitten englanninkielissä on vielä eri nimitykset brittienglannissa ja amerikanenglannissa joillekkin osille :/
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.04.2011, 19:53
terrier terrier ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.06
Sijainti: nivala
Viestit: 173
Perusasetus

lehtijouset


onko kellään kokemuksia noista milnerin hj:n jousista eli ovatko korottavat ja jos ni minkä verran suurin piirtein?laatu kans kiinnostas eli pysyykö noilla ryhti vai lässähtävätkö heti kohta alle laiton jälkeen?hintahan noilla ei päätä huimaa kyllä...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.11.2013, 00:02
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mites sit tässä tapauksessa tuo caster, eli olka-akselin takakallistuma selitetään, mikäli tuo spindle osan suomennos on olka-akseli
Caster on olka-akselin nivel linjan kallistuma. Sitä akselii voipi pyöritellä vaikka hurumykky mutta ei siitä casteri muutu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jousia Englannista/ Milner Off Road?? tp Tekniikka & Jutustelu 0 22.03.2009 07:29
OFF ROAD DRIVE -LEHDEN FORMULA OFF ROAD NUMERO myllis O/M/V Muut 7 15.02.2007 22:56
END ROAD Repro Linkit 0 15.09.2005 16:27
V TMK Off Road, 2.10 klo 11:00 baxxter Tapahtumat 35 07.10.2004 07:18
OFF ROAD Tekniikka & Jutustelu 2 15.06.2004 10:30


Sivu luotu: 07:50 (GMT +2).