![]() |
MILNER OFF ROAD
Tuli tilattua kyseisestä liikkeestä 4kpl olka-akseleita ja muuta sälää. Olka-akselit osoittautuivat ensisilmäyksellä hengenvaarallisiksi ja mittaus mauserilla vahvisti asian. Varsinainen kuorman kantava olk on 2mm liian pieni. Asennettuna tämmöinen osa pääsee elämään sen 2mm edestaas ylös alas ja sidos pultit on ainoat jotka ottavat liikkeen synnyttämän energian vastaan. Jokainen sen tietää mitä siinä käy kun aikansa siellä akselin päässä nuljuaa. Pultin reikien ulkoseinämä vahvuus on vain 2-3mm mittaus kohdasta riippuen. Alkuperäisessä reikien ulkoreunoihin jää materiaalia 8mm. 8kulmainen ulkokehä on myös 8mm liian pieni.Tilauksen yhteydessä oltiin aktiivisesti yhteydessä sähköpostitse mutta kun laitoin reklamaatiota kyseisistä osista niin yhteyden pito loppui kuin seinään. Tilausta hoiti Laura Bailey niminen henkilö mutta enään en saa kyseiseen henkilöön minkäänlaista yhteyttä.En myöskään kehenkään muuhun vaikka laitoin postia. Osien arvo 312e. Mahtaako olla kuinka yleistä että ulkomaalaiselle myydään mitä sattuu luottaen siihen ettei se mitään mahda.No ei asia vielä tähän jää tuttavat Englannissa alkavat selvimään asiaa. Toinen on alkuperäinen Engelsmanni joten katsotaan miten käy?? Kohdallani tämä on sitte viimeinen kerta kun kyseisetä firmasta mitään tilaan. Kuviakin olisi mutta enpä ossoo liittää.
|
No on kyllä ollu aikamoiset toleranssit noiden osien valmistuksessa!
Onni onnettomuudessa jos kerta tuttavia on samalla saarella, jos ei muuta niin otat lennot paikanpäälle (kun halvalla saa sinnepäin) käyt kertomassa että meillä Suomessa on NOLLAtoleranssi! ...ja varsinkin rottia kohtaan! Vaan olihan ne osat tilattu oikeaan vuosimalliin yms.? Perseestähän tuo on, kun teettää aina ylimääräistä hässäkkää, prkl! |
Oliko kyseisen osa tälläinen HDJ:hin sopiva?
http://www.milneroffroad.com/img/pro...ages/11533.jpg Itse meinasin noita parin tilailla........ Mut jos tosiaan laatu on tuota, niin pitää uudelleen harkita...... |
Lainaus:
|
Tuolta löytyy kans jotain
http://www.euro4x4parts.com/toyota_p...0_12s_01_1995/ Ranskassa ja Espanjassa puljut |
onks kuvaa siitä epäkelvosta ?
|
tossa just purettiin hj61sen etunapa ja jos meinaat väljyyttä joka jää ton ja murroksen väliin ni siinehhän kuuluu ainaki hj:iissä pronssiholkki sisälle muualla siis ulkopäässä on just tuo 2-3mm väljää
|
Lainaus:
|
Roistot!
Yrittävät vissiin myydä hj/hilux olka-akselia hdj pulttijaolla! se selittäs noi mittaheitot!? Vai oonko ihan metässä?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
hpotteri epäili että yrittävät myydä hilun osaa hdj:n jaolla. En tiedä mitä yrittävät, mutta en kyseisiä osia laittaisi mihinkään autoon. Luulen että ovat ostaneet paska satsin ja niistä pitää päästä eroon tavalla tai toisella. Mikäs sen helpompaa kuin dumpata ne saarivaltakunnan ulkopuolelle jos ei ihan niin paljon tulisi sanomista. |
Tuli taas sitten ostettua paskaa. Köyhällä ei ole varaa ostaa aina sitä halpaa..
Käyttäkäähän kotimaisia toimittajia, niin noi takuujututkin on helpompi hoitaa. Ja jää verorahat Suomeen. |
Lainaus:
|
Milnerin osat on yleensä näitä perus-motonet-laatua eli kiinanpaskaa aina välillä. Takuuasioista ko. firman kans hyviä kokemuksia, laitoin vain sähköpostilla kuvan että viestin että katos kun on hihnankiristäjän lakrusta lentänyt rasvat ulos muutaman tuhannen ajon jälkeen ja asia oli sillä selvä, palauttivat rahat tilille. Ei tarvinnut lähetellä mihinkään eikä soittaa minnekkään.
Ostan varmasti vielä kaikenlaista ko. firmasta, mutta en kriittisiin paikkoihin tulevia osia. |
|
Periaatteessa,jos tuo olake mikä tulee kääntöpäähän on oikeassa mitassa niin tuolla reiän reunan paksuudella ei ole juurikaan merkitystä.Mutta aika karua jälkeä muutenkin.
|
Lainaus:
|
oonks mie niin kännissä, et silmät harittaa, vai miks tuo näyttää, niinku ois reiätki porattu miten sattuu?
Nii, ja laakerikoolit oli väljät akselille? Tolla kuvissa esitetyllä reunuksen erolla ei oo mitään vaikutusta mihinkään. |
Lainaus:
|
Nuo 2-8mm mittapoikkeamat
Eivät (mielestäni) aiheuta mitään muuta, kuin epäilyn muiden suunnittelu/valmistus prosessien
täsmällisyydestä. tuo tukevuus napaan kärsii varmaan prosentteja... Toki tuo valu..... P.S onko kuinka monta olka-akselia vääntynyt "normaali käytössä", ilman että nuutakin olisi mennyt? Tokihan tuo milner on sumujen saasten motonet, mutta on siellä paljon hyvääkin. ja puolestaan täyttä xxxxxx! |
Mun pitää kyl nyt kysyä, että onks tää osa tosiaan nykyään nimeltää olka-akseli? Eikös tämä osa ole niinku napatappi/napa-akseli nimeltään?
Ja munkin silmien harituksen mukaan tossa yhdessä olis reiät porattu vähän miten sattuu, enkä tiettävästi ole kännissä just nyt:D:D:D:D |
Pyöräytät mielessäs jompaa kumpaa 120 astetta, niin jaot täsmää:)
Reiät ei ole kummassakaan tasajaolla. |
no jos se istuu paikoilleen, niin mikäs tuossa sitten on se ongelma? Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa!
|
Lainaus:
|
"kuorman kantava olka" eli siis laakerikoolit on liian väljät akselille? Eihän siellä kuu kanna kuormaa. Minen kyllä käsitä, miten sen saa nuljamaan pulttien varassa? Takapuolella oleleva sorvaamaton osa ei kyllä osallistu kuorman kantamiseen, vaan toi spinle pysyy paikoillaan sen sorvatun osan ja vastapuolen väliin syntyvän kitkan voimalla, kun pultit kiristetään. Samalla tavalla siis, kuten vanteet navassa.
|
Sivu luotu: 15:43 (GMT +2). |