Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   MILNER OFF ROAD (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77299)

ava 29.10.2010 10:10

MILNER OFF ROAD
 
Tuli tilattua kyseisestä liikkeestä 4kpl olka-akseleita ja muuta sälää. Olka-akselit osoittautuivat ensisilmäyksellä hengenvaarallisiksi ja mittaus mauserilla vahvisti asian. Varsinainen kuorman kantava olk on 2mm liian pieni. Asennettuna tämmöinen osa pääsee elämään sen 2mm edestaas ylös alas ja sidos pultit on ainoat jotka ottavat liikkeen synnyttämän energian vastaan. Jokainen sen tietää mitä siinä käy kun aikansa siellä akselin päässä nuljuaa. Pultin reikien ulkoseinämä vahvuus on vain 2-3mm mittaus kohdasta riippuen. Alkuperäisessä reikien ulkoreunoihin jää materiaalia 8mm. 8kulmainen ulkokehä on myös 8mm liian pieni.Tilauksen yhteydessä oltiin aktiivisesti yhteydessä sähköpostitse mutta kun laitoin reklamaatiota kyseisistä osista niin yhteyden pito loppui kuin seinään. Tilausta hoiti Laura Bailey niminen henkilö mutta enään en saa kyseiseen henkilöön minkäänlaista yhteyttä.En myöskään kehenkään muuhun vaikka laitoin postia. Osien arvo 312e. Mahtaako olla kuinka yleistä että ulkomaalaiselle myydään mitä sattuu luottaen siihen ettei se mitään mahda.No ei asia vielä tähän jää tuttavat Englannissa alkavat selvimään asiaa. Toinen on alkuperäinen Engelsmanni joten katsotaan miten käy?? Kohdallani tämä on sitte viimeinen kerta kun kyseisetä firmasta mitään tilaan. Kuviakin olisi mutta enpä ossoo liittää.

knucklebone 29.10.2010 10:54

No on kyllä ollu aikamoiset toleranssit noiden osien valmistuksessa!
Onni onnettomuudessa jos kerta tuttavia on samalla saarella, jos ei muuta niin
otat lennot paikanpäälle (kun halvalla saa sinnepäin) käyt kertomassa että meillä
Suomessa on NOLLAtoleranssi! ...ja varsinkin rottia kohtaan!
Vaan olihan ne osat tilattu oikeaan vuosimalliin yms.?
Perseestähän tuo on, kun teettää aina ylimääräistä hässäkkää, prkl!

Jeeper 29.10.2010 16:17

Oliko kyseisen osa tälläinen HDJ:hin sopiva?

http://www.milneroffroad.com/img/pro...ages/11533.jpg

Itse meinasin noita parin tilailla........ Mut jos tosiaan laatu on tuota, niin pitää uudelleen harkita......

ava 29.10.2010 18:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 708317)
Oliko kyseisen osa tälläinen HDJ:hin sopiva?

http://www.milneroffroad.com/img/pro...ages/11533.jpg

Itse meinasin noita parin tilailla........ Mut jos tosiaan laatu on tuota, niin pitää uudelleen harkita......

No just tuo. Vielä kun on mahdollista harkita, niin jätä väliin.Roodogs4wd australiassa myy tota samaa spindeliä 110e kpl ja kuvassa on orginalin näköinen. Aiemmin siellä asioineena niin ei ole moitteen sijaa osille tai palvelulle.Kuvassakin osa on ihan erimaailmasta kuin Milnerin shitti.Ei vaan tullut mieleen vertailla kuvia,oma vika.Kunhan tämä asia selviää suuntaan tai toiseen niin teen tilauksen spindeleistä Roolle.Kuluja tulee hieman enemmän mutta silti se tulee satoja euroja halvemmaksi kuin Toyotalta Suomesta.Täällä se maksaa muutamaa euroa vaille 500.

tiipe 29.10.2010 19:15

Tuolta löytyy kans jotain
http://www.euro4x4parts.com/toyota_p...0_12s_01_1995/
Ranskassa ja Espanjassa puljut

pee 29.10.2010 19:53

onks kuvaa siitä epäkelvosta ?

sos 29.10.2010 20:00

tossa just purettiin hj61sen etunapa ja jos meinaat väljyyttä joka jää ton ja murroksen väliin ni siinehhän kuuluu ainaki hj:iissä pronssiholkki sisälle muualla siis ulkopäässä on just tuo 2-3mm väljää

Jeeper 29.10.2010 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 708412)
tossa just purettiin hj61sen etunapa ja jos meinaat väljyyttä joka jää ton ja murroksen väliin ni siinehhän kuuluu ainaki hj:iissä pronssiholkki sisälle muualla siis ulkopäässä on just tuo 2-3mm väljää

AVA meinaa varmaankin sitä olaketta mikä menee kääntöpään sisään, eli kuvan osan kiinnitysreikien vieressa takapuolella oleva olake.

hpotteri 29.10.2010 20:07

Roistot!
 
Yrittävät vissiin myydä hj/hilux olka-akselia hdj pulttijaolla! se selittäs noi mittaheitot!? Vai oonko ihan metässä?

sos 29.10.2010 20:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 708415)
AVA meinaa varmaankin sitä olaketta mikä menee kääntöpään sisään, eli kuvan osan kiinnitysreikien vieressa takapuolella oleva olake.

niinpä joo sori

ava 29.10.2010 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 708411)
onks kuvaa siitä epäkelvosta ?

Joo, kuvat on koneella ja laitan ne esille kunhan Tiipe kerkeää jelppimään.

hpotteri epäili että yrittävät myydä hilun osaa hdj:n jaolla. En tiedä mitä yrittävät, mutta en kyseisiä osia laittaisi mihinkään autoon. Luulen että ovat ostaneet paska satsin ja niistä pitää päästä eroon tavalla tai toisella. Mikäs sen helpompaa kuin dumpata ne saarivaltakunnan ulkopuolelle jos ei ihan niin paljon tulisi sanomista.

Rekisteröimätön 30.10.2010 09:06

Tuli taas sitten ostettua paskaa. Köyhällä ei ole varaa ostaa aina sitä halpaa..
Käyttäkäähän kotimaisia toimittajia, niin noi takuujututkin on helpompi hoitaa.
Ja jää verorahat Suomeen.

ava 30.10.2010 11:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 708530)
Tuli taas sitten ostettua paskaa. Köyhällä ei ole varaa ostaa aina sitä halpaa..
Käyttäkäähän kotimaisia toimittajia, niin noi takuujututkin on helpompi hoitaa.
Ja jää verorahat Suomeen.

Täysin samaa mieltä.Hölmö kun on niin käy näin:)

-MaTTi- 30.10.2010 13:51

Milnerin osat on yleensä näitä perus-motonet-laatua eli kiinanpaskaa aina välillä. Takuuasioista ko. firman kans hyviä kokemuksia, laitoin vain sähköpostilla kuvan että viestin että katos kun on hihnankiristäjän lakrusta lentänyt rasvat ulos muutaman tuhannen ajon jälkeen ja asia oli sillä selvä, palauttivat rahat tilille. Ei tarvinnut lähetellä mihinkään eikä soittaa minnekkään.

Ostan varmasti vielä kaikenlaista ko. firmasta, mutta en kriittisiin paikkoihin tulevia osia.

tiipe 30.10.2010 17:28

eli tälläisiä olka-akseleita tuli.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69733
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69734
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69735
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69732

Jappi 30.10.2010 22:33

Periaatteessa,jos tuo olake mikä tulee kääntöpäähän on oikeassa mitassa niin tuolla reiän reunan paksuudella ei ole juurikaan merkitystä.Mutta aika karua jälkeä muutenkin.

Tojo4wd 31.10.2010 00:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 708722)
Periaatteessa,jos tuo olake mikä tulee kääntöpäähän on oikeassa mitassa niin tuolla reiän reunan paksuudella ei ole juurikaan merkitystä.Mutta aika karua jälkeä muutenkin.

Tossahan oli just se olakekkin parimilliä liian pieni.

Viipo 31.10.2010 02:36

oonks mie niin kännissä, et silmät harittaa, vai miks tuo näyttää, niinku ois reiätki porattu miten sattuu?
Nii, ja laakerikoolit oli väljät akselille?

Tolla kuvissa esitetyllä reunuksen erolla ei oo mitään vaikutusta mihinkään.

tiipe 31.10.2010 06:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 708765)
oonks mie niin kännissä, et silmät harittaa, vai miks tuo näyttää, niinku ois reiätki porattu miten sattuu?
Nii, ja laakerikoolit oli väljät akselille?

Tolla kuvissa esitetyllä reunuksen erolla ei oo mitään vaikutusta mihinkään.

Näyttäis yläreikä olevan jossain siellä päin

BJ-40/76 01.11.2010 23:31

Nuo 2-8mm mittapoikkeamat
 
Eivät (mielestäni) aiheuta mitään muuta, kuin epäilyn muiden suunnittelu/valmistus prosessien
täsmällisyydestä. tuo tukevuus napaan kärsii varmaan prosentteja...
Toki tuo valu.....

P.S onko kuinka monta olka-akselia vääntynyt "normaali käytössä", ilman että nuutakin olisi mennyt?

Tokihan tuo milner on sumujen saasten motonet, mutta on siellä paljon hyvääkin.
ja puolestaan täyttä xxxxxx!

Jare 02.11.2010 09:10

Mun pitää kyl nyt kysyä, että onks tää osa tosiaan nykyään nimeltää olka-akseli? Eikös tämä osa ole niinku napatappi/napa-akseli nimeltään?

Ja munkin silmien harituksen mukaan tossa yhdessä olis reiät porattu vähän miten sattuu, enkä tiettävästi ole kännissä just nyt:D:D:D:D

Gary Grand 02.11.2010 09:22

Pyöräytät mielessäs jompaa kumpaa 120 astetta, niin jaot täsmää:)
Reiät ei ole kummassakaan tasajaolla.

Viipo 02.11.2010 12:49

no jos se istuu paikoilleen, niin mikäs tuossa sitten on se ongelma? Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa!

ava 02.11.2010 13:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 709403)
Mun pitää kyl nyt kysyä, että onks tää osa tosiaan nykyään nimeltää olka-akseli? Eikös tämä osa ole niinku napatappi/napa-akseli nimeltään?

Ja munkin silmien harituksen mukaan tossa yhdessä olis reiät porattu vähän miten sattuu, enkä tiettävästi ole kännissä just nyt:D:D:D:D

Juu saattaahan se olla napatappi/napa-akseli myös.Tunnetaan myös nimellä spindle (kara) Kuullut jonkun vaan sanovan kys.nimellä.Hyvä kun selvisi oikea nimikin.Mutta ongelma käy selville ensimmäisessä kirjoituksessa.

Viipo 02.11.2010 13:28

"kuorman kantava olka" eli siis laakerikoolit on liian väljät akselille? Eihän siellä kuu kanna kuormaa. Minen kyllä käsitä, miten sen saa nuljamaan pulttien varassa? Takapuolella oleleva sorvaamaton osa ei kyllä osallistu kuorman kantamiseen, vaan toi spinle pysyy paikoillaan sen sorvatun osan ja vastapuolen väliin syntyvän kitkan voimalla, kun pultit kiristetään. Samalla tavalla siis, kuten vanteet navassa.


Sivu luotu: 15:43 (GMT +2).