![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#2
|
||||
|
||||
|
perjantaina saan vihdoin uuven kytkin levyn, asetelman, painelaakerin ja silmä laakerin ni pääsee ripeltää konetta paikalleen.
kohtahan tuohon ois aika käyä tekee ohjausta... simpukka vehkeet meinasin unohtaa alkuusa eli hytraulinen ois meininki väsätä. koneeseen kiinni orgis pumppu josta letkut orbille/ läpi vemputtavalla silinterille. aika vähä on tullu toho hydrauliikkaan perehdyttyä (paitsi alan leffat ) eli ei yhtään... mut koitin piirustaa tooosi hienon kaavion mite luulisin et noi tulee nii suodatin tost puuttuu.. mihis välii se tulee?ja samas kuvassa toi buusteri jarrun kytkentä. eli meinasin ottaa käyttö voiman vanhalta ohj tehostajalta ku ei vissii voi buustin läpi survoo nii kovia paineita mitä valmetin pumppu tuottaa.. sitte ku ootte lopettanu nauramise ni oikokaa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Näkee kyllä mihin hydrauliikkaan on piirtäjä perehtynyt.. eiku hyvä toi on! :-) Lisäät paluulinjaan suodattimen ja jäähdyttimen ni eiköhän se olis siinä. Tosin noin iso öljysäiliö voi riittää itsessäänkin pitämään lämmöt kurissa.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tuskin tarvitsee mitään jäähdytintä. Valmetin traktoreissakin on ollut vain vähän reilut 20 litraa hytikkaöljyä ja sillä on ruokittu orbin lisäksi kaikki työhydrauliikka. Öljysäiliönä niissä toimi kuumenevan vaihteiston päällä oleva nostolaitekansi, eli ei siinäkään mitenkään kovin hyvää jäähdytystä ollut. Joku 60 astetta taitaa olla maksimi, että tiivisteet pysyy kunnossa.
Kuvan jakotukki (siis se hyde-osa ) herättää kysymyksen: onko tarkoitus jakaa öljyvirtaa joskus muuallekin? Jos, nin se vaikuttaa sitten ohjauksen toimintaan. Silloin kun traktorikäytössä Valmet 411:n hydraulipumpussa oli vain yksi lohko, niin orbitroolille otettiin öljyvirta muistaakseni prioriteettiventtiilin kautta, jotta ohjauksen öljyvirta pysyy vakiona muista hydraulivehkeistä riippumatta.Sittemmin traktorissa pumppu muuttui kaksilohkoiseksi ja ohjaukselle oli silloin oma pumppu. Kumpikin pumpun lohko imee samasta säiliöstä imusiivilän (karkeasuodatin) kautta, mutta painepuolet on kokonaan erillään. Sellaisen kaksilohkoisen pumpun jos laittaa tuohon moottoriin, niin saisi helpommin vaikka hytikkavinssin tms. kytkettyä ilman ohjauksen hyytymistä. Jos alkuun ei tule kuin ohjaus, niin sitten se toinen lohko pitäisi putkittaa kierrättämään säiliön öljyä, että silläkin on voitelu. Pumppu käy samaan paikkaan jakopään kotelossa. En muista oliko 1- ja 2-lohkoisen pumpun kiinnityskauluksesa eroja. SisuA45 voisi tietää tämän kiinnityshomman tarkemmin.
__________________
Jukka |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Minkäs tautta jarruilla on oma pumppu? Miksei orbia ja hydroboosteria voi laittaa sarjaan, niinku esim. vanissa?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Varoventtiili sit kans heti pumpun jälkeen, ennen jakotukkia
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
perhana tässähä tuntee ittesä viisaaks ku ei menny iha v.tuiks toi kuva
säiliön koko vaan tuli jostain saas nähä millane tuonne ees mahtuu..ahaa.. eli paluu linjaan suodin.. okei. öljyn jäähdyttimenä muute vois käyttää tota syyläriä ku siinhä on hytikka letkuille jo paikatkin! alunperi piti laittaa v8:in öljyt kiertää siihe ja tomaatille oma. joo aluks pelkkä ohjaus saa riittää. eilen illal viel guuglasin noita pumppuja sillä menestyksellä et ikh:lta sais uuven jtn 400e.. ja jako tukki on just vinssiä varten mitä ei muuten tuu varmaa ku niitteki hintoja kattelin.. tuo 2 lohkonen pumppu ois kyl etevä systeemi![]() calmaria voi syyttää tosta jarru ideasta eiku just pähkäiltii sitä et pitääks painetta kuristaa jollaki venttiilillä ennen buusteria.. tai joteki sellai. . eli ekaks menee paine hydrolle sieltä orbille. kö?vaz iz varo venttiili? kvg antoikin vastauksen. eli jos liikaa painetta ni lirauttaa lahk.. eiku säiliöön.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#9
|
||||
|
||||
|
nyt on valmet naitettu jeepin lootaan. voi saatana mikä homma en tee enää ikinä.
12h nypläsin pelkästää tänää. ja silti jäi maalaamattakoko paska. kuvia ei oolee enempää ku loppu akku. parempi nii tuli siitä nii kauheen näköne.. kytkimen ku sain asemmoitua ja rupesin vänkäämää laatikkoa paikallee ni ei ttu tana.. eihän se käy. sen kyl tiesin jo et kopasta tuli ihan pikkase lyhyt mut jotekii olin sit ryssiny kiinnitys pulttien paikatkin ![]() onneks itä auto harrastaja naapurista sattu paikalle ni saatii mitattua speiseri ja puhuttua paskaa 1h peiseristä tuliki 10mm ( löyty lattialta sopiva pala) paksu ja etevästi hitsasin sen vaa jatkoks toho koppaan.. ja ketuiks menneet pultin reiät paikkasin hitsaamal 4kpl pultteja mihi se prkl laatikko kiinnittyy. kytkin käpälän paikan vetäsin iha lottona paikallee. turha mitan kanssa heilumine oli jo unohettu tässä vaiheessa.. on se muute aika jäykkä. kytkin siis. puolen metrin putkella vemputin siintä käpälästä ni tuntus toimivan. vauhtipyörylään piti sorvata adapteri jutska ku siin on ollu joku jättiläis kuula laakeri et sain käymää ton pronssi holkki käikäleen. sorvilla kätevästi ihan ite pyöräytin osan... ja muuten hyvä mut ku napautin holkin paikallee ni ei kyrrr perr kele. holkki kutistu, poraa pois, isonna reikää, hakkaa uus holkki ja nyt toimii. ![]() ja maalista vielä: maalikaupassa oli joku hemmetin itu hippi kassalla. ei se tienny mikä on caterpillari eikä mikä on pyöräkuormaaja tai puskutraktori ni koita siinä sit selittää millane se väri on. vihdoin ku sain värikartan siltä hippiäiseltä ni eihän sitä catti väriä löytyny... vitutuksessa ostin sit perus kiiltävän harmaata. ![]() erikois palikka uus kytkin tollasia rikkoja laiton vähä sinnetänne ni ei tarvinnu lukkoliimaa käyttää nii paljoo. tulevalla viikolla värit kone/laatikkoon. sit pääseeki asentamaan. kylhä tää viel tän vuode puolel käy!
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#10
|
||||
|
||||
|
pohjat ja sit pintaa. pinta väristä tuli aika vekkuli ku kuva huijaa aika paljo. oikeesti on sellanen minttu harmaa sekotus? aivan sama ompaha väri vaihtunu valmetin pökäleestä ![]() suodattimet vaihan ja öljyt laitan viel irtaallaa sit kampeen tuon suomalais amerikkalaisen laatu laitoksen jeeppiin. ... kohta pääsee veivaa käyntiin!!!!
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jeep Cherokee XJ -90 "sähköt" | piippu | Tekniikka & Jutustelu | 57 | 04.11.2017 18:54 |
| xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
| Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
| Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
| Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |