Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2010, 17:13
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Ei ole alkuperäinen venekone tuo TD40, se on itse muuteltu siihen käyttöön mutta vesijäähdytettyä turboa ei raaskittu tuohon ostaa, vesijäähdyttäinen pakosarja kyllä on ja vedensyöttö putkeen turbon jälkeen..

Ja tuo S2 siihen nyt tulee vaikka olen alkanut uskoa että saishan se himpun pienempikin olla, mutta tuo nyt on jo tuossa valmiina ja käyhän siihen laippaan se T3 jos tarvetta tulee. Niin ja tuo garretti oli T4 malli, se löytyi ihan siitä tyyppikilven oikeasta alareunasta mutta se reuna kun oli maalattu punaiseksi niin eihän sitä siitä oikein nähnyt.. Ja samalla laipalla on tuokin noin silmämääräisesti jos himottaa joskus kokeilla..

Perkules kun tuntuu että jos tuon öljyn paluun pistäis tuonne öljypohjaan kuiteskin, niin sitten pitäis kyllä vaihtaa kk-laakeritkin samalla. Koska muistikuvan mukaan kun tuo kone rengastettiin vuosia sitten niin laakerit olis jäänyt vaihtamatta.. 24.22e on näkyy motonetissä laakerisarja, mutta tuohon B koneeseen ei taas ole öljypohjan tiivistettä. 3b koneeseen taas on, eikö ole muka sama tiiviste?? Laakerit on ainakin näkyy erilaiset.

Tietääkö kuka momentteja noille kk-laakereille jos ne nyt vaihtas varmuuden vuoksi, ja jos joku tietää myös tuon öljypohjan tiivisteen sopivuudesta niin tieto olis tervetullutta..

Perkules kun tuntuu aina et nää hommat turpoaa isommaks vaikka kuin arvelis että nyt vain pika-asennuksella paikalleen ja se on siinä.. Kaveri kun huokuttelis vielä tekemään tuon pakosarjankin kokonaan uuden ja tarjoutui jopa laipanteko apuunkin, ja kyllähän tuon make-lj prokkiksen kun katteli läpi niin alkaa mieli lämmetä jo tuollekkin ajatukselle... Liekköhän miten paljon vaikutusta tuommoisella tehdyllä sarjalla verraten vakioon tuossa turbokäytössä.?

Perkule! Tehkää nyt joku mulle välilaippa niin eikö jo olis helpompi survoo tuo vulvan mylly suoraan sinne niin ei tartte leikkiä No, yritetään pitäytyä vielä tuossa tojon koneessa..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.10.2010, 17:28
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

ei se niin iso juttu ole mitä isot pojat antaa ymmärtää mahdollisimman lyhyt pakosarja ei mitään käärmeenpesä virityksiä tarvitse. välilaippa vaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.10.2010, 17:51
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj 40 Näytä viesti
Ei ole alkuperäinen venekone tuo TD40, se on itse muuteltu siihen käyttöön mutta vesijäähdytettyä turboa ei raaskittu tuohon ostaa, vesijäähdyttäinen pakosarja kyllä on ja vedensyöttö putkeen turbon jälkeen..

Ja tuo S2 siihen nyt tulee vaikka olen alkanut uskoa että saishan se himpun pienempikin olla, mutta tuo nyt on jo tuossa valmiina ja käyhän siihen laippaan se T3 jos tarvetta tulee. Niin ja tuo garretti oli T4 malli, se löytyi ihan siitä tyyppikilven oikeasta alareunasta mutta se reuna kun oli maalattu punaiseksi niin eihän sitä siitä oikein nähnyt.. Ja samalla laipalla on tuokin noin silmämääräisesti jos himottaa joskus kokeilla..

Perkules kun tuntuu että jos tuon öljyn paluun pistäis tuonne öljypohjaan kuiteskin, niin sitten pitäis kyllä vaihtaa kk-laakeritkin samalla. Koska muistikuvan mukaan kun tuo kone rengastettiin vuosia sitten niin laakerit olis jäänyt vaihtamatta.. 24.22e on näkyy motonetissä laakerisarja, mutta tuohon B koneeseen ei taas ole öljypohjan tiivistettä. 3b koneeseen taas on, eikö ole muka sama tiiviste?? Laakerit on ainakin näkyy erilaiset.

Tietääkö kuka momentteja noille kk-laakereille jos ne nyt vaihtas varmuuden vuoksi, ja jos joku tietää myös tuon öljypohjan tiivisteen sopivuudesta niin tieto olis tervetullutta..

Perkules kun tuntuu aina et nää hommat turpoaa isommaks vaikka kuin arvelis että nyt vain pika-asennuksella paikalleen ja se on siinä.. Kaveri kun huokuttelis vielä tekemään tuon pakosarjankin kokonaan uuden ja tarjoutui jopa laipanteko apuunkin, ja kyllähän tuon make-lj prokkiksen kun katteli läpi niin alkaa mieli lämmetä jo tuollekkin ajatukselle... Liekköhän miten paljon vaikutusta tuommoisella tehdyllä sarjalla verraten vakioon tuossa turbokäytössä.?

Perkule! Tehkää nyt joku mulle välilaippa niin eikö jo olis helpompi survoo tuo vulvan mylly suoraan sinne niin ei tartte leikkiä No, yritetään pitäytyä vielä tuossa tojon koneessa..
Juu ihan turhaan alat uutta pakosatsia tekemään, sillä vakiosarjalla vaan, käännät sen ylösalasin ja siihen "välilaippa". toimii varmasti ihan yhtä hyvin. ja riittävän iso paluu suoraan öljypohjaan. ite laitoin muistaaksee 14mm reiällä olevan putken. sit syötöt tappiin ja avot, johan jaksaa rynnätä ihan erilailla! niijoo ja pakoputki kannattaa vaihtaa vähän paremmin hengittävään malliin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2010, 18:07
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

ja jos joudut vaihtamaan ton turbon, niin myy mulle tua switseri ja tosta öljyn paluusta, eikös sen pidä aina lähtee turbolta suoraan alaspäin?
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2010, 21:26
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Jos ei ahda, myön sulle koko auton! Joo, kaippa se öljynpaluu on aina oltava alaspäin. Muuten varmaan öljynpolton riski kasvaa kohtalaisesti..

Sain sovitettua turboa autoonkin, tuossa kohti ois hyvin tilaa!



Mutta asiaan! kun sain turbiinia riisuttua ylimääräisestä varustuksesta niin kääntyykö myös pakopesä jos tuon pannan löysää? Vai oisko mahdollista että ois piukassa kun kumpikin puoli patarautaa ja ruostetta varmaan välissä on? Kävis vain suunnitelmiin paremmin jos sais käännettyä.



Ja nyt täytyy joka tapauksessa hieman löysätä tuota aikataulua jolla meinasin turbon rykästä paikoilleen, ensiviikonloppuna todennäkösesti tulee kuitenkin paluu öljypohjaan ja uudet kk-laakerit. Koivuselta saa vielä jopa tuon puuttuvan öljypohjan tiivisteen, laippa turbolle valmistunee viikolla. Pikkasen vain masenti kun pääsin mittailemaan tuon niin kyllähän se samankokoiselta vaikutti kuin tuo garrettikin.. Eli 50mm/42mm..

Kokeilla kai silti pitää.. Niin ja se hengityspuoli lienee jo kunnossa putken osalta valmiiksi, pöntölle tulevaa putkea voi tietty turvottaa paksummaks jos tahtoo mutta kokeillaan nyt näillä ja katellaan ahtaako se mitään ja katsellaan sitte sitä garretti 3..

Pakollinen pakorööri kuva!

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2010, 21:30
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Ai niin, tämä kuva on täältä palstalta jostain turbo keskustelusta mutta mikä helevatan pakosarja tuossa oikein on... Ois jösses hyvä! 13bt koneesta??

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2010, 09:07
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Kaasupillit on kova juttu kun rupeat noita pesiä kääntelemään.

Omassa projekstissa ei yksikään pultti auennut eikä pesät liikkuneet mihinkään ennen huolellista lämmittelyä.

Saisiko sen mitenkään aseteltua ilman kääntelyitä???

Ja edittinä notta minun silmäänhän tuo on jopa aika kohdallaan??? Vai hä.Siis jos tekee uuden pakosatsin joka ei olisi enää iso homma tuossa projektissa,eli simppeli ja se turbon laippa sopivaan kohtaan.

Viimeksi muokannut Bj Andy : 25.10.2010 09:12
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.10.2010, 11:03
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Nyt taas otettu taas uusi suunta, ja pistetty palstalta tilaukseen orggispakosarja jonka mallin mukaan voisi kyhätä uuden jos siltä näyttää. Sillä eihän helvata ollut mitään apua pakosarjan tiivisteestä tuossa hommassa kun ne on vain ne 4 renkulaa.. Turhan paljon jää mitoista auki noin

Mutta aion silti yrittä tehdä tämänkin vaikeimman kautta, ja kokeilla modata siitä orggis sarjasta suoraan turbolle sopivan leikkaa ja liimaa menetelmällä. Sais ainakin pirun kompaktin kokoisen ja sitte passais turbiinin suunatkin.. Itsellä joistakin valusarjojen hitsaamisesta on sen verran kokemusta että joihinkin onnistuu ihan saatanan helposti suoraan migillä hitsata hyvää ja kestävää saumaa, (esim. sierran 2.0i ohc myllyn valusarja) joten täytyy kokeilla. Sit jos tökkii pahasti, niin otetaan vastaan tietoa millä puikolla vois kokeilla poltella valusarjaan teräslaippaa kiinni.. Jostain kun sais valulaipan niin siitenhän menis valupuikolla varmaan..

Niin, tuon turbon suunnat olis hyvät mikäli tarkoitus ei olisi säästää tuota öljykylpyä.. Se kun vie tilaa puolikonehuonetta niin tulee hieman ahdasta tuolla vakiosarjalla.. Niin ja jokuhan oli täällä palstalla tehnytkin jo tuollaisen modipakosarjan turbolle orggiksesta, sattui sillon silmään kun lueskelin nuo turbotus jutut läpi. Joten jollain opilla se pitäs onnistua!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Flektin anturin asteluvun valintaa Krisse Tekniikka & Jutustelu 7 26.07.2010 17:47
Hiace LJ HiLux perä?Auttakkee tomikoo Tekniikka & Jutustelu 11 27.04.2010 17:39
Kertokaas LäJä-gurut jpl Tekniikka & Jutustelu 10 26.01.2005 18:53
LA gurut huom ! pee Tekniikka & Jutustelu 3 21.09.2004 07:11
O: Lj:n ahtimen osia Jeeper O/M/V Muut 0 31.01.2004 13:06


Sivu luotu: 15:23 (GMT +2).