Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.10.2010, 13:43
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
jännitteen alennenin on muistaakseni mittariston alla. sellanen pikku laatikko, mut veikkaampa et on jo pimeenä kuten useissa muissakin patrollessa. laita uus alennin vaan suosiolla tai jos on esim. mankalla tai Laa puhelimella alennin nii haarota siitä. ne mittarit viel varmaan alle watin tehoo joten ei sinänsä ongelmaa...

mittaristot muistaakseni käy päikseen ilman sen kummempaa sovittelua. varmaks en kyl mee vannomaan...

Joo o mutta mihin johtoon liitetään, eli kun tuolta linkistä ladattua manuskaa tavailin, niin vaikuttaisi? että 1 napaan 24v joka sitten mittariston sisällä muokattaisiin 12V (voltage regulator) ? vai ymmärsinkö jossain kohti väärin..
tai ainakin 1 napaan tulee mulla 24V

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2010, 18:06
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

mittariston pohjaan syötetään 12V eli siellä oli joku nasta vai oliko peräti lattapaikka johon pysty syöttää sen virran. mittariston piirilevyssä luki aina et mikä karva on mikä, oliko ollu ing, tai ign tai jotain johka syötin 12V nii pelaa. mul on jännitteenalennin virtalukon jälkeen joten mittaristo alkaa saamaan virtaa...

johkii napaan tulee tosiaan 24V koska volttimittari pelaa hieman huonosti jos sekin haistelis alentimelta tulevaa virtaa 12V tulee alunperin sieltä mittariston alla olevasta erillisestä alentimesta...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2010, 18:54
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

kiitosta. kokeillaan



Edit: kokeilin, mittailin, juurikin tuo ign menee "1"napaan, ja siihen tuli 24V joten liekköhän jo mittarit moro

Viimeksi muokannut Jari : 19.10.2010 19:46
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.10.2010, 13:29
Juhizz:n Avatar
Juhizz Juhizz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.09.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 244
Perusasetus

ite laittelin 24v virtaa noille mittareille.en tiiä särkykö sillä vai oliko jo muuten rikki,mut vika löyty antureista.ja se virta tullu tohon toiselta akulta oli joku vaa vieny pätkän johtoo,nyt on alentimen kautta.
löpö mittarin sai pelaamaan kun johon ehjäs anturin päästä,lämpömittari uusiks ja joku yleis mallin ö-paine mittari.
jossain on kuvia tosta kytkennästä jos on tarvetta?
__________________
http://www.monkeybay4x4.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ-80 mittaristo Pyrre Tekniikka & Jutustelu 9 16.02.2008 20:52
O: LJ:n mittaristo H@nde O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.05.2006 19:34
Patrollin mittaristo Tekniikka & Jutustelu 5 30.12.2005 20:08
M: Pajeron mittaristo JNiemi O/M/V Muut 1 02.09.2004 15:43
Mittaristo 4Eyes Vuosimallit 1984-1996 4 05.03.2003 13:50


Sivu luotu: 22:45 (GMT +2).