Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   patrol mittaristo ja sähkökaaviota (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51605)

MotorPsycho 13.10.2008 15:50

patrol mittaristo ja sähkökaaviota
 
käykö 80 lukuisen patrollin kierroslukumittaristollinen mittaristo vanhempaan ilman johtomuutoksia. missä ja millainen on mittariston jännitteen alennin kun on mittarit pimeenä. tai kytkkentäkaavioita onko jollain kun en itse osannut internetistä etsiä.

Rekisteröimätön 13.10.2008 16:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MotorPsycho (Viesti 496443)
käykö 80 lukuisen patrollin kierroslukumittaristollinen mittaristo vanhempaan ilman johtomuutoksia. missä ja millainen on mittariston jännitteen alennin kun on mittarit pimeenä. tai kytkkentäkaavioita onko jollain kun en itse osannut internetistä etsiä.

Jännitteenalennin on kuskin jalkotilassa. Muistaakseni siinä oli teksti 24/12 tai jotain sinne päin.

160:een ainakin löytyis sähkökaavio.

jv 13.10.2008 16:19

jännitteen alennenin on muistaakseni mittariston alla. sellanen pikku laatikko, mut veikkaampa et on jo pimeenä kuten useissa muissakin patrollessa. laita uus alennin vaan suosiolla tai jos on esim. mankalla tai Laa puhelimella alennin nii haarota siitä. ne mittarit viel varmaan alle watin tehoo joten ei sinänsä ongelmaa...

mittaristot muistaakseni käy päikseen ilman sen kummempaa sovittelua. varmaks en kyl mee vannomaan...

MotorPsycho 13.10.2008 16:27

kiitos nopeista vastauksista. laitan sit uuden kun ei kehtaa ruveta purkamaan tietämättä et onko auto aamulla aina ajokunnossa.

tapsa4x4 13.10.2008 21:20

käy mittarit keskenään tosin kiekka mittari tarvii johtosarjan uudemmasta missä on vakiona jenka mittari.tai sittten rakennella itse tohon se johto sarja.

HannuNurminen 14.10.2008 20:53

niin ja kai se kierroksen lukija anturikin pitäs olla siel jakopäässä muistaakseni...

MotorPsycho 25.01.2009 20:36

löytyisikö sitä sähkökaaviota keltään eli mallia kierroslukumittarilla varustetut tai jotain. vm 86? en muista minkä ikäinen oli tuo mistä otin mittarit.

MotorPsycho 28.01.2009 18:55

vielä kaipailisi kaaviota

Kartse1 28.01.2009 19:10

Laita vaikka privaan sellainen sähköpostiosoite, johon voi lähettää ison tiedoston (1,2Mb).

Tänne linkitetyt kuvat kun pienenevät automaattisesti niin paljon, ettei niistä saa enää mitään selvää...

Tai sitten vain käyt lataamassa oman korjauskäsikirjan tuolta linkin takaa:

http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php?dcid=18

MotorPsycho 04.02.2009 20:47

noentäpäsitten taas ongelma kun olen olettanut että paatrollin 3.3 d on aina samanlainen. eli kieroslukumittarin anturin otin tuosta uudemmasta (olikohan 86) ja oletus oli että laitan sen tuohon 83 malliseen mut mut... jakopäässä ei ole samassa paikkaa reikää anturille ja oletin että sivussa olevan saman kokoisen peitelevyn poistamalla anturi käy paikoilleen, eli väärässä olin ja anturi EI käy paikoilleen.kaikki mittarit ja osa piuhoja jo vaihdettu ja taasko turhaan.. ei innosta moottorin vaihto tai jakopään purkaminen. onkohan antureita vanhempaan (83) erilaisia.

Juhizz 14.08.2010 19:39

onko se jännitteen alennin semmonen mihin tulee 3-johtoo??yks niistä menee mittaristoon?oiskos jollai kaavioita tohon,ku ei sinne virtaa tuu?
auto on -82
edit: nii pitäskö sinne mittaristolle tulla 24v kans?ja mihin johtoon?

Juhizz 16.08.2010 21:13

oiskohan noissa mittareissa vikaa?lämpömittari pelaa kun laittaa johon maihin.muut mittarit ei pelaa jos johtoja maihin tyrkkii,ei pelaa kun volttimittari tossa..

Juhizz 23.08.2010 19:44

mikä multa jää älyämättä?.12v kun laittaa mittaristolle toiselta akulta niin maadottelemalla mittariston takaa mittarit pelaa,mut jos esim öljynpaine mittarin johon laittaa maihin niin ei toimi,johtojenki pitäs mittaristolle asti olla ehjät...
lisämaitaki oon viritelly mut ei..

OPA 24.08.2010 06:44

otithan oikeanpuoleisesta/pelkääjänpuolen akusta?

Jari 19.10.2010 13:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 496459)
jännitteen alennenin on muistaakseni mittariston alla. sellanen pikku laatikko, mut veikkaampa et on jo pimeenä kuten useissa muissakin patrollessa. laita uus alennin vaan suosiolla tai jos on esim. mankalla tai Laa puhelimella alennin nii haarota siitä. ne mittarit viel varmaan alle watin tehoo joten ei sinänsä ongelmaa...

mittaristot muistaakseni käy päikseen ilman sen kummempaa sovittelua. varmaks en kyl mee vannomaan...


Joo o mutta mihin johtoon liitetään, eli kun tuolta linkistä ladattua manuskaa tavailin, niin vaikuttaisi? että 1 napaan 24v joka sitten mittariston sisällä muokattaisiin 12V (voltage regulator) ? vai ymmärsinkö jossain kohti väärin..
tai ainakin 1 napaan tulee mulla 24V

jv 19.10.2010 18:06

mittariston pohjaan syötetään 12V eli siellä oli joku nasta vai oliko peräti lattapaikka johon pysty syöttää sen virran. mittariston piirilevyssä luki aina et mikä karva on mikä, oliko ollu ing, tai ign tai jotain johka syötin 12V nii pelaa. mul on jännitteenalennin virtalukon jälkeen joten mittaristo alkaa saamaan virtaa...

johkii napaan tulee tosiaan 24V koska volttimittari pelaa hieman huonosti jos sekin haistelis alentimelta tulevaa virtaa :) 12V tulee alunperin sieltä mittariston alla olevasta erillisestä alentimesta...

Jari 19.10.2010 18:54

kiitosta. kokeillaan



Edit: kokeilin, mittailin, juurikin tuo ign menee "1"napaan, ja siihen tuli 24V joten liekköhän jo mittarit moro

Juhizz 21.10.2010 13:29

ite laittelin 24v virtaa noille mittareille.en tiiä särkykö sillä vai oliko jo muuten rikki,mut vika löyty antureista.ja se virta tullu tohon toiselta akulta oli joku vaa vieny pätkän johtoo,nyt on alentimen kautta.
löpö mittarin sai pelaamaan kun johon ehjäs anturin päästä,lämpömittari uusiks ja joku yleis mallin ö-paine mittari.
jossain on kuvia tosta kytkennästä jos on tarvetta?


Sivu luotu: 02:43 (GMT +2).