![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Nojoo, vähän tää akselivalinta menee ämöriikän- malliin ![]() ![]() Tuli sellainen mieleen etuakselin kanssa, kun noita kuskin puolen murikalla olevia HP D60 akseleita on heikosti tarjolla, niin ostaisi Chevyn D60:n ja putkittaisi uudestaan.. Helvetillinen homma siinä olisi, mutta toisaalta en ala enää autoa tekemään uusiksi että saisin vänkärin puolen lähdöllä olevan jakiksen mahtumaan. Katotaan nyt..
|
|
||||
|
||||
![]()
Mikä ongelma se enää on muokata 40 neliösenttiä peltiä apparin perseen alta?? Arvioitu kuivapaino 2400kg?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Se ongelma on muun muassa siinä että sinne on mm. jo hitsattu penkin kiinnikkeet kokonaan valmiiksi ja ne pitäisi poistaa ja tehdä täysin uusiksi. Vaikka se olisi helpompaa kuin akselin uudelleen putkitus, niin periaate pistää hanttiin. ..ei viitti ihan kaikkea mitä on rakentanut tehdä uusiksi
![]() Katotaan nyt sitten mihin tuo omapaino nousee ajokunnossa, ilman noita full width akseleita ja isoja renkaita se olisi ollut arviolta 1700-1800kg, akselit kasvattaa painoa yht. ~200kg, isoista renkaista max. satku lisää. Ei se toivottavasti paljoa yli 2000kg tule painamaan. 2400kg olisi jo melkoinen sotanorsu, ei millään pitäisi olla niin paljoa. |
|
||||
|
||||
![]()
Mistä ostit niitä levyjarru peltejä siihen 14-bolt aksilaan. Itelläkin on juuri samanlainen aksila nurkissa joka tulee joskus oman kulkupelini alle. Ja pitäisi kohta alkaa ruveta etsiä osia siihen akseliin. Tuleeko sulla kardaanijarru kässärinä, siihen ainakin mää tähtää. Kiinnostava projekti sulla ja näyttää erittäin hienolta peliltä, jatkakaa samaa rataa. /Sten
|
|
||||
|
||||
![]()
Vielä ei ole mitään levyjarruhilppeitä ostettu. Mitä jenkkipalstoilta tutkin, niin tod.näk. paras vaihtoehto takajarruksi olisi 3/4-ton Chevyn etujarrulevy ja satualt, vuosimalleja en nyt tähän hätään muista.
Katotaan nyt tuleeko edes mitään takapeltiä siihen, jarrusatulan kiinnikkeen teen luultavasti itse 10mm levystä joka joko pultataan tuon rumpujarrun käikäleen tilalle, tai sitten hitsataan suoraan akseliputkeen. Nämä sitten selviää kun saa osia akseliin ja pääsee sovittelemaan paikalleen ![]() Käsijarru tulee joko kardaaniversiona, tai sitten ei ollenkaan. Kääntöjarrut taitaisi olla paras vaihtoehto ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nyt sain vähän keulaa taas rakenneltua. Konepellistä viistin reunoista palat pois ja vahvistin reunat 4mm x 20mm latalla. Yhtä tukeva on kuin ennen ja nyt mahtuu varmasti tulevat renkaat pyörimään
![]() Sitten sain nuo ylemmät konetta kiertävät putket paikalleen. Ei ole vielä kokonaan hitsattu kiinni, ja putkien väliin tulevat vahvikepalat vielä puuttuvat. Vinssin paikka on syylarin alla, syylari nousee tuosta pari senttiä ylemmäs, ja vinssille tulee 6mm levystä peti. Seuraavaksi konepellin reunaa kiertävät putket paikalleen, molemmat on jo taivutettu mutta pitää vielä tehdä lovet että menee paikalleen. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ton näköset on mun tekemät srw akseliin pultattavat 3/4 chevysatulan tai caddy satulan kiinnikkeet, jenka on 7/16"-20 mä käytin tommosta jarrulevyä "5014R. 73-87 Chevy 3/4 ton front rotor. This rotor is commonly used with just about every 8 lug rear disc brake kit." ja tän näkönen paketti sopii 15" vanteidenkin kanssa... |
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä tietää, ja samantyyppistä ratkaisua juuri itsekin meinasin.
Oliskos sulla mahdollista mulle leikellä/ taivutella tollaset johki sopivaan hintaan? Mites paksua tavaraa nuo on, jotain 8-10mm? Tosin mun pitäis vielä tarkistaa että on varmasti sopivat, mutta mulla kyllä pitäisi olla juuri tuo SRW akseli myös.. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Teit sitten kuitenkin penkin kiinnikkeet uusiksi ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mulla itse asiassa on jo 14b perä, mutta jäänee ylimääräiseksi kun ei noita fordin hpd60 akseleita tunnu saavaan edes jenkeistä.. tulee mogin kapeat peltiperät levyjarruilla ja toitsun jaolla, meni hermot arpoa noittten kanssa .eipähän tartte doubleria sitten. |
|
||||
|
||||
![]()
Pitää jotain alkuperäistäkin koittaa säilyttää, ja toisaalta pitää olla kädelle joku nojauspaikka sekä vähän säilytystilaa kuitenkin yms..
Käytin tota alkuperäistä keskikonsolin kantta, ja sitten vähän 25mm x 25mm huonekaluputkea taas kehiin. Tulos: Vaihdevipu ykkössellä (taka-asennossa): Takaapäin konsolin runko, tohon tietysti tulee peltiä väliin: |
|
||||
|
||||
![]()
Tää on niin surkea kännykamerakuva (taitaa ollakin huono kamera ainoa isompi miinus tuossa HTC:n Desire Z:ssa), että menee jo melkein arvoituksen puolelle.. mutta tällaiset ilmaantui tänään tallin lattialle 1160km:n ajoreissun jälkeen
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |