Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.10.2010, 00:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Pituutta ZF S5-35 laatikolla on kytkinkopan kanssa 60 cm, kuinka se sopii mäyrikseen? Kuorma-autoon tuo laatikko on naurettavan pieni, proto-sisuissa se kestää tehottoman koneen ja pienen kuorman takia. Volvoissa se ei oikein kestä, niillä kun tehtiin töitäkin. Tuo 35 tarkoittaa maksimia laatikkoon sisään menevää moottorin vääntömomenttia kpm. Momentti riippuu tosin välityssuhteista. Proto-sisun vapari-Leyland väänsi 40 kpm, valmet 611 43 kpm, ja turbo-leukku 48 kpm.

Tuo F4 vw koneella mietityttää. Koska tuommoista on tehty, mihin käyttöön ja miksi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.10.2010, 10:57
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

JV73 älä koita Rangen lootaa. Tarjottiin juuri porttaliRangea, josta laatikko sökönä. Jos ei kestä porttaaliRangessakaan, niin ei kannata vaivautua Volvoon laittamaan. Pitäisi saada enempi vääntöä kestävä loota siihen. Sitä en tiedä, saisko kestävyyttä minkäkin verran lisättyä, jos laittaisi yhden levyn lisää a-pakkaan.

Sotankylässä kyllä yksi mäyris on Volvon koneella ja laatikolla ja se on sama ZF 4hp22 laatikko diesel Volvossa kuin Rangessakin. Ei ole vielä ainakaan moittinut.

Saattaa luistaa tai saattaa olla luistamattakin. Emmätiiä, koita sinä ensin, tullaan muut perässä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.10.2010, 11:11
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Tuo F4 vw koneella mietityttää. Koska tuommoista on tehty, mihin käyttöön ja miksi?
Samaa ihmettelee hän. Mulla ei ole asiasta (tästäkään ) juuri minkäänlaista tietoa, mutta muistelisin että LT:ssä olis joskus alkuaikoina käytetty jotain Perkins-pohjaisia (4 syl?) koneita. Samaten jossain Volvon pikkukuorkissa olis joskus ollut jokin Perkins mylly?? Olisko tässä sekaannuksen mahdollisuus? Menee ihan huhupuheiden perusteella nämä, mutta jos joku tietävä korjailee..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2010, 12:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SaSa Näytä viesti
Samaa ihmettelee hän. Mulla ei ole asiasta (tästäkään ) juuri minkäänlaista tietoa, mutta muistelisin että LT:ssä olis joskus alkuaikoina käytetty jotain Perkins-pohjaisia (4 syl?) koneita. Samaten jossain Volvon pikkukuorkissa olis joskus ollut jokin Perkins mylly?? Olisko tässä sekaannuksen mahdollisuus? Menee ihan huhupuheiden perusteella nämä, mutta jos joku tietävä korjailee..
Meillä oli joskus 1978 mallinen LT31D, joka oli juurikin 2.7 litraisella nelos-perkinsillä. Moottorin malli on 4.165. Sinänsä erikoinen perkins, että se on mitoitettu metrisellä järjestelmällä. Ei tuumaisia pultteja. Äänekäs traktorin kone, hengetön tien päällä, mutta sitkeä vetoinen.

Volvo on käyttänyt perkinsin koneita esim pyöräkoneissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.10.2010, 15:10
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Meillä oli joskus 1978 mallinen LT31D, joka oli juurikin 2.7 litraisella nelos-perkinsillä. Moottorin malli on 4.165. Sinänsä erikoinen perkins, että se on mitoitettu metrisellä järjestelmällä. Ei tuumaisia pultteja. Äänekäs traktorin kone, hengetön tien päällä, mutta sitkeä vetoinen.

Volvo on käyttänyt perkinsin koneita esim pyöräkoneissa.
Sen verran asia jäi vaivaamaan että kysyin Googlelta

Tälläinen tieto löytyi volvotrucks.com sivustolta:

When Volvo introduced this range in 1975, the heavier 'F6' model featured a direct-injection 6-litre Volvo engine, while the lightest version 'F4' featured a Perkins engine, which was replaced by the in-line-six TD40 engine (produced in Volvo's engine plant in Vara, Sweden) which thanks to its pre-combustion-chamber design and turbocharging featured clean emissions. The new 'F4' version of 1978 with the Volvo TD40 engine was easily identified by a diagonal bar in the grille, a design feature which has since become an integrated feature of all Volvo trucks.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2010, 20:54
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Onnistuuko volvon jakikseen sovittaa esim mersun automaattia?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2010, 21:00
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.830
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti
Onnistuuko volvon jakikseen sovittaa esim mersun automaattia?
voi laittaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.11.2010, 12:22
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

mun FL4 Volvo on ainakin S5-24 laatikolla, ei siis -35. Kone on 3.6 litrainen. Laatikko on tosi pieni, alla pari kuvaa uudesta lootasta jonka ostin viidelläsataa kun paikallaan olevassa on kolmosvaihteen synkrot rikki (tai mitä lienee, kolmosta ei saa päälle ilman krrr-ääntä, helpompi vaihtaa koko loota kuin rempata vanha).



Kuvassa mittakaavana Tojotan (LJ) jarrukilpi, tuo kuormalava on siis tosi pieni, ja laatikon nostaa henkilöauton takakonttiin ihan itsekreenkin, ja pois tietysti kans.



Tästä näkyy välitykset, ykkönen on aika lyhyt, ja vitonen suora.

> JV73 älä koita Rangen lootaa. Tarjottiin juuri porttaliRangea, josta laatikko sökönä.

ZF automaatti tuli Rangeen -86, ja olen antanut itselleni kertoa että niissä on kait kaikissa joku lastentauti tuossa vuosimallissa. Vanhemmat ja korjatut kestää kyllä, tosin noissa rooverin pikkukaseissa on vaan kolmesataa njyyttonia vääntöä, kolmepuolikas efi tais olla 280 ja kolme-ysi sitten 320 tai jotain sinne päin.

-Paavo
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Puretaan Volvo c306 tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 29.12.2009 22:21
M.Volvo C306 O/M/V Ajoneuvot 1 28.04.2008 22:13
O: Volvo C306:sen vaihdelaatikko kapikkar O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.11.2006 13:12
M: Volvo C306 TGB22 Holst O/M/V Muut 4 12.09.2005 20:48
M: VOLVO C303 ja C306 LaaLaa O/M/V Muut 0 16.06.2003 16:40


Sivu luotu: 20:23 (GMT +2).