Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2010, 07:18
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
toi orkkis kardaani käsijarrun suoja missä toi sun levys on kiinni, on sitte koriste. se jää ensimmäisenä matkalle kun ottaa jokin kiinni.
Nooo......ei se onneks vielä ole sieltä irronnu, mut on ollu varmaan vasta niin "tyttömäisiä" kosketuksia

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.10.2010, 19:09
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jaa käsijarrun suoja??


Että sellanenkin oikeesti siellä on ollu...korroosio tai edellinen aktiivi on
sitten omasta senkin ajanu loppuun.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2010, 15:32
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Kattelin stadion trialin videoita, niin mistäs ruuvista kääntämällä tuohon sais hieman lisää syöttöä, ku nyt ei näytä työntävän yhtään mustaa, ei edes opikein harmaatakaan

Ja mistä sitä tietää, vaikka innostus talvella tuohon jotain ahdinta sovitteleen kans......tai sit vaan keskittyy Willy' Roverin rakenteluun ja ajelee tällä luottopelillä ihan tuossa kunnossa, ku nyt on
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2010, 15:49
nana:n Avatar
nana nana ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Lappi tl
Viestit: 807
Perusasetus

Sammutinvivuston rajoitinruuvista helpoiten savua, aukipäin kiertämällä..
Tai sitten pakkosyöttö rautalangalla jurkoosiin, sammutin ei tosin enää sen jälkeen toimi..

Terv. Pörö
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2010, 22:07
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tänään tuli tämäkin haettua takapihalta pikaiseen kunnostukseen ennen Punkan ajoa. Saa nähdä, miten Ratsuni menee, ku on ens kertalainen ohjaksissa

No juu piti siis korjata ainakin kuskinpuolen etuiskarin korvake, ku irtos jossain vaiheessa tuolla Stadion Trialissa. Hieman oli iskari pulttikin taipunu ja alkanu repeämään jo irti, mutta matala-budjetti meiningillä hieman oikaisin ja heppasin kiinni, jospa se siellä vielä menis.

Sit samalla tuli huomattua, että etupyörin laakereissa on jokseenkin runsaasti väljää, joten niiden kiristys siinä samalla, ku sisälle kerran tuli otettua.

Juu ja kylma kun alkaa oleen, niin Taren puhki ruuvaama lämppäri piti koittaa saada kuntoon. Ja kun halvasta kotterosta kyse, joka ei ole ihan "just" muutenkaan, niin rälläkällä varovasti kennon suojusmuoviin kolo ja tutkimaan miten sais paikattua. Tarkasti oli porannu vaan toisen ruuvin läpi kennosta ja sekin ihan kulmaan.


Noo hetken mietiskelin ja ajattelin kokeilla paikata tuon ruuvvilla. Eli lyhyt peltiruuvi, johon laitoin pari "sisärenkaasta leikattua palsta tiivisteeks ja sit hylomarin tiivisteliimaa......ja ainakin pikaisessa lämmityskäytössä tuntu toimivan. Huomenna selviää sit kestääkö testiajon

Sit muistin yks kaks, että se syöttöhän on säätelemättä. Sit tallilla kun ei ole nettiä, niin mietin, että mitähän piti ruuvata. Pumpun päässä oli houkuttelevan näköinen säätö mahdollisuus ja eiku ruuvaileen........häh Ei muutu savun määrä yhtään mihinkään, ei vähääkän Sit miettimään........ sattumalta ronkalis samalla sammutus vaijeria ja kävin taas kokeilemassa ja nyt tulikin jo hieman savua. Tarkempi tutkiskelu osoitti, että sammuttimen varppi on aina ollu niin kireellä, että ei ole päästäny vipua "normi" asentoon. Vaijeri irti ja vielä hieman säätämään rajoitin ruuvia, niin johan se hieman sauhua tuprutteli....pitää huomenna testaa pers tuntumalta ja näkymältä, että mikä on se sopiva

Mikäs se pumpun päädyssä oleva ruuvi on???? Sekään kun ei enään taida olla missään originaali kohdassa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2010, 19:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

käännä vaan se persruuvi kokonaan auki. Se on nimenomaan se normaalisyötön säätö.
Sammutinvivusta säädetään maksimisyöttö ja kaasuläpältä maksimikierrokset.
Noilla sen saa jo korskumaan aika komeesti jos et oo niihin vielä koskenu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2010, 20:41
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kaikenlaisia Ohjeita pukkaa...

Kaasuläpältä kannattaa säätää läppää auki senverran, mitä vivusto ja vaijeri antaa myöten.
Kaasupoljin ylhäällä pitää läpän päästä palautumaan ihan sinne perusasennolle (tyhjäkäynnille).

Sammuttimen vivustolta säädetään syöttöjä.
Jos haluaa, että kone myös kestää jatkossakin, niin ei kannata ruuvata ihan ulos asti sitä säätöruuvia.
Ruuvia n. 5mm aukipäin ja sit kokeilemaan. Ei siitä ylettömästä savutuksesta ole kuin hallaa koneelle.

Pumpun päädyssä olevasta säätöruuvista säädetään lopuksi ne pumpun antamat huippukierrokset (keskipakosäätäjä).
Jos sen ruuvin pyörittää sormivoimalla ihan niin ulos kuin se tulee (siellä on sisäinen toppari vastassa),
niin silloin kierroksia alkaa löytymään yli 5500rpm, jopa 6000rpm...
Sopiva turbo koneen kylkeen (siivet 55...60mm), niin ainakin marssivauhti on kohdallaan 38" renkailla...


Turbotettu kone kannattaa varustaa ahtopaineen mukaan säätyvällä syötön säädöllä (alkup. turbollisen pumppu).
Tavallisellakin tietysti pärjää kohtalaisesti, mutta kun se persdyno kaipais aina lisää Potkua...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Datsuni on mun ratsuni... Taitaa sitä joutua runkoakin paikkaamaan... Tourinki Maasturiprojektit 33 14.03.2009 20:20


Sivu luotu: 00:13 (GMT +2).