Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2010, 17:43
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Eli sitten kannatta käydä Munsalassa! Vanhoissa F4 sarjan kuormureissa oli TD3X tai TD4X (ei jaksa muistaa kun siitä jo 15vuotta kun viimeksi näki) jokin moottori joka on tuo D6 / LT 6-mukinen pannu. Ja F4:ssa on tuo ZF:n S-sarjan aski, joten sieltä saattaa löytyä!!! Samoin kannattaa penkoa Penta:n kirjat läpi, siellähän mytiin tuota samaa konetta vaikka kuinka ja paljon....

Mutta varoituksen sanana voin ilmoittaa, jotta siitä F4:sta EI KANNATA konetta ostaa. Ne ei sitten kovin kestäviä keksintöjä olleet, kantta sai vaihtaa samaa tahtia kuin öljyjäkin!!!! Ja öljyä ei tarvinut muuten vaihtaa kun ne huohotti aivan käsittämättömästi!!!
En nyt aivan ymmärtänyt Mikin viestiä...?

F4 volvoissa on 3.6 litrainen kuutoskone TD40, jonka perässä on ZF S5-35 laatikko. Sama laatikko löytyy esim proto-sisusta, tosin hieman eri välityksillä. Sitä lootaa on ainakin turha haaveilla C30X sarjaan, se on kuorma-auton vaihteisto, iso ja painava. Painaa 100-150 kg ainakin.

Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2010, 18:31
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.
Ja 900-sarjassa.
Lisäksihän noita löytyy LT-volkkareissa ja audissa. Perusmoottori on kaikissa sama.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2010, 16:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Ja 900-sarjassa.
Lisäksihän noita löytyy LT-volkkareissa ja audissa. Perusmoottori on kaikissa sama.
900-sarja jäi listasta pois kun volvoja luettelin. VAG konsernin vehkeistä vain LT on käyttänyt tuota, ei yksikään audi. Niissä on ollut vain viitosia, ja uudempia V6 dieseleitä.

Jossain Steyrin maastoautossa on 2.4 litraista myös?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2010, 00:22
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
En nyt aivan ymmärtänyt Mikin viestiä...?

F4 volvoissa on 3.6 litrainen kuutoskone TD40, jonka perässä on ZF S5-35 laatikko. Sama laatikko löytyy esim proto-sisusta, tosin hieman eri välityksillä. Sitä lootaa on ainakin turha haaveilla C30X sarjaan, se on kuorma-auton vaihteisto, iso ja painava. Painaa 100-150 kg ainakin.

Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.
Kyl ne teki tuollakin koneella F4:sta, esim. ajoitustyökalut mulla on ostettu silloin talon kautta...

Ja tuo 35:n aski oli F6:ssa, eikä se paina kuin max. 75kg. 18:n askin ottaa käsin alas kuormurissakin, kuten uudemmassakin FL4:ssa... Laatikko on meinaan kuormuriin NAURETTAVAN pieni!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.10.2010, 00:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Pituutta ZF S5-35 laatikolla on kytkinkopan kanssa 60 cm, kuinka se sopii mäyrikseen? Kuorma-autoon tuo laatikko on naurettavan pieni, proto-sisuissa se kestää tehottoman koneen ja pienen kuorman takia. Volvoissa se ei oikein kestä, niillä kun tehtiin töitäkin. Tuo 35 tarkoittaa maksimia laatikkoon sisään menevää moottorin vääntömomenttia kpm. Momentti riippuu tosin välityssuhteista. Proto-sisun vapari-Leyland väänsi 40 kpm, valmet 611 43 kpm, ja turbo-leukku 48 kpm.

Tuo F4 vw koneella mietityttää. Koska tuommoista on tehty, mihin käyttöön ja miksi?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.10.2010, 10:57
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

JV73 älä koita Rangen lootaa. Tarjottiin juuri porttaliRangea, josta laatikko sökönä. Jos ei kestä porttaaliRangessakaan, niin ei kannata vaivautua Volvoon laittamaan. Pitäisi saada enempi vääntöä kestävä loota siihen. Sitä en tiedä, saisko kestävyyttä minkäkin verran lisättyä, jos laittaisi yhden levyn lisää a-pakkaan.

Sotankylässä kyllä yksi mäyris on Volvon koneella ja laatikolla ja se on sama ZF 4hp22 laatikko diesel Volvossa kuin Rangessakin. Ei ole vielä ainakaan moittinut.

Saattaa luistaa tai saattaa olla luistamattakin. Emmätiiä, koita sinä ensin, tullaan muut perässä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.10.2010, 11:11
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Tuo F4 vw koneella mietityttää. Koska tuommoista on tehty, mihin käyttöön ja miksi?
Samaa ihmettelee hän. Mulla ei ole asiasta (tästäkään ) juuri minkäänlaista tietoa, mutta muistelisin että LT:ssä olis joskus alkuaikoina käytetty jotain Perkins-pohjaisia (4 syl?) koneita. Samaten jossain Volvon pikkukuorkissa olis joskus ollut jokin Perkins mylly?? Olisko tässä sekaannuksen mahdollisuus? Menee ihan huhupuheiden perusteella nämä, mutta jos joku tietävä korjailee..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.10.2010, 12:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SaSa Näytä viesti
Samaa ihmettelee hän. Mulla ei ole asiasta (tästäkään ) juuri minkäänlaista tietoa, mutta muistelisin että LT:ssä olis joskus alkuaikoina käytetty jotain Perkins-pohjaisia (4 syl?) koneita. Samaten jossain Volvon pikkukuorkissa olis joskus ollut jokin Perkins mylly?? Olisko tässä sekaannuksen mahdollisuus? Menee ihan huhupuheiden perusteella nämä, mutta jos joku tietävä korjailee..
Meillä oli joskus 1978 mallinen LT31D, joka oli juurikin 2.7 litraisella nelos-perkinsillä. Moottorin malli on 4.165. Sinänsä erikoinen perkins, että se on mitoitettu metrisellä järjestelmällä. Ei tuumaisia pultteja. Äänekäs traktorin kone, hengetön tien päällä, mutta sitkeä vetoinen.

Volvo on käyttänyt perkinsin koneita esim pyöräkoneissa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.10.2010, 15:10
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Meillä oli joskus 1978 mallinen LT31D, joka oli juurikin 2.7 litraisella nelos-perkinsillä. Moottorin malli on 4.165. Sinänsä erikoinen perkins, että se on mitoitettu metrisellä järjestelmällä. Ei tuumaisia pultteja. Äänekäs traktorin kone, hengetön tien päällä, mutta sitkeä vetoinen.

Volvo on käyttänyt perkinsin koneita esim pyöräkoneissa.
Sen verran asia jäi vaivaamaan että kysyin Googlelta

Tälläinen tieto löytyi volvotrucks.com sivustolta:

When Volvo introduced this range in 1975, the heavier 'F6' model featured a direct-injection 6-litre Volvo engine, while the lightest version 'F4' featured a Perkins engine, which was replaced by the in-line-six TD40 engine (produced in Volvo's engine plant in Vara, Sweden) which thanks to its pre-combustion-chamber design and turbocharging featured clean emissions. The new 'F4' version of 1978 with the Volvo TD40 engine was easily identified by a diagonal bar in the grille, a design feature which has since become an integrated feature of all Volvo trucks.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.11.2010, 20:54
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Onnistuuko volvon jakikseen sovittaa esim mersun automaattia?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Puretaan Volvo c306 tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 29.12.2009 22:21
M.Volvo C306 O/M/V Ajoneuvot 1 28.04.2008 22:13
O: Volvo C306:sen vaihdelaatikko kapikkar O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.11.2006 13:12
M: Volvo C306 TGB22 Holst O/M/V Muut 4 12.09.2005 20:48
M: VOLVO C303 ja C306 LaaLaa O/M/V Muut 0 16.06.2003 16:40


Sivu luotu: 10:30 (GMT +2).