Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.10.2010, 17:07
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anfi Näytä viesti
Juu tuli tuollainen volovo ostettua. ja sellainen olis mielessä että vaihtais diesel koneen tuohon, onko millainen moottori käypänen suoraan laatikkoon..? kun jotkin koneet käy muttei tarkkaa tietoa ole.. ja hakemalla en löytänyt järjellistä juttua aiheesta.. nythän siinä on se b30, 6 bensakone
Siihen volvo c306 omaan kytkinkoppaan ei käy mikään tässä universumissa valmistettu dieselkone suoraan bolt on. Jos joku tämän väitteen osoittaa vääräksi, niin nostan hattua sille tähtitieteilijälle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2010, 10:00
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Jostain 240 tai 740 D5 tai D6 koneesta kytkinkoppa, riippuen mikä laatikko sulle siellä on.

LT:n kone ei men Volvoon heittämällä, koska Volvolla on oma pulttijako moottorissa. Tämä tullut se kymmenen kertaa vastaan, kun "joku" on toimittanut itse vaihtomoottorin, ja saanut halvalla LT:n koneen, kun Volvolainen on ollut kallis/vaikeesti saatavilla...

Mutta kato ekaksi onko laatikon kyljessä vielä messinkilaatta, jossa on växelloda:n typ: merkintä (M4?)
Samassa kyltissä näkyy muuten myös välityksetkin!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2010, 12:56
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

200-sarja on tehty D5 ja D6 koneilla, 700 ja 900-sarja vain D6. Näissä kaikissa ollu vaihtoehtona Volvon M4x laatikko joka on aivan eri kaliberia kuin C30x sarjalaisessa käytetty ZFn ZF-SX-18.

Ja tähän ZFn laatikkoon pitäs löytää diesel kone - tämä on se temppu...

Viimeksi muokannut kany : 06.10.2010 13:00 Perustelu: lisää jorinaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2010, 11:55
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kany Näytä viesti
ZF-SX-18.
Ja tähän ZFn laatikkoon pitäs löytää diesel kone - tämä on se temppu...
Eli sitten kannatta käydä Munsalassa! Vanhoissa F4 sarjan kuormureissa oli TD3X tai TD4X (ei jaksa muistaa kun siitä jo 15vuotta kun viimeksi näki) jokin moottori joka on tuo D6 / LT 6-mukinen pannu. Ja F4:ssa on tuo ZF:n S-sarjan aski, joten sieltä saattaa löytyä!!! Samoin kannattaa penkoa Penta:n kirjat läpi, siellähän mytiin tuota samaa konetta vaikka kuinka ja paljon....

Mutta varoituksen sanana voin ilmoittaa, jotta siitä F4:sta EI KANNATA konetta ostaa. Ne ei sitten kovin kestäviä keksintöjä olleet, kantta sai vaihtaa samaa tahtia kuin öljyjäkin!!!! Ja öljyä ei tarvinut muuten vaihtaa kun ne huohotti aivan käsittämättömästi!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2010, 15:27
Rune:n Avatar
Rune Rune ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.11.06
Sijainti: Posio
Viestit: 324
Perusasetus

Just menossa halliin sovittamaan dieseliä paikalleen. bmw 2.5td+patrollin lootat ja kytkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2010, 17:43
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Eli sitten kannatta käydä Munsalassa! Vanhoissa F4 sarjan kuormureissa oli TD3X tai TD4X (ei jaksa muistaa kun siitä jo 15vuotta kun viimeksi näki) jokin moottori joka on tuo D6 / LT 6-mukinen pannu. Ja F4:ssa on tuo ZF:n S-sarjan aski, joten sieltä saattaa löytyä!!! Samoin kannattaa penkoa Penta:n kirjat läpi, siellähän mytiin tuota samaa konetta vaikka kuinka ja paljon....

Mutta varoituksen sanana voin ilmoittaa, jotta siitä F4:sta EI KANNATA konetta ostaa. Ne ei sitten kovin kestäviä keksintöjä olleet, kantta sai vaihtaa samaa tahtia kuin öljyjäkin!!!! Ja öljyä ei tarvinut muuten vaihtaa kun ne huohotti aivan käsittämättömästi!!!
En nyt aivan ymmärtänyt Mikin viestiä...?

F4 volvoissa on 3.6 litrainen kuutoskone TD40, jonka perässä on ZF S5-35 laatikko. Sama laatikko löytyy esim proto-sisusta, tosin hieman eri välityksillä. Sitä lootaa on ainakin turha haaveilla C30X sarjaan, se on kuorma-auton vaihteisto, iso ja painava. Painaa 100-150 kg ainakin.

Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2010, 18:31
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.
Ja 900-sarjassa.
Lisäksihän noita löytyy LT-volkkareissa ja audissa. Perusmoottori on kaikissa sama.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.10.2010, 16:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Ja 900-sarjassa.
Lisäksihän noita löytyy LT-volkkareissa ja audissa. Perusmoottori on kaikissa sama.
900-sarja jäi listasta pois kun volvoja luettelin. VAG konsernin vehkeistä vain LT on käyttänyt tuota, ei yksikään audi. Niissä on ollut vain viitosia, ja uudempia V6 dieseleitä.

Jossain Steyrin maastoautossa on 2.4 litraista myös?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.10.2010, 00:22
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
En nyt aivan ymmärtänyt Mikin viestiä...?

F4 volvoissa on 3.6 litrainen kuutoskone TD40, jonka perässä on ZF S5-35 laatikko. Sama laatikko löytyy esim proto-sisusta, tosin hieman eri välityksillä. Sitä lootaa on ainakin turha haaveilla C30X sarjaan, se on kuorma-auton vaihteisto, iso ja painava. Painaa 100-150 kg ainakin.

Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.
Kyl ne teki tuollakin koneella F4:sta, esim. ajoitustyökalut mulla on ostettu silloin talon kautta...

Ja tuo 35:n aski oli F6:ssa, eikä se paina kuin max. 75kg. 18:n askin ottaa käsin alas kuormurissakin, kuten uudemmassakin FL4:ssa... Laatikko on meinaan kuormuriin NAURETTAVAN pieni!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.10.2010, 00:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Pituutta ZF S5-35 laatikolla on kytkinkopan kanssa 60 cm, kuinka se sopii mäyrikseen? Kuorma-autoon tuo laatikko on naurettavan pieni, proto-sisuissa se kestää tehottoman koneen ja pienen kuorman takia. Volvoissa se ei oikein kestä, niillä kun tehtiin töitäkin. Tuo 35 tarkoittaa maksimia laatikkoon sisään menevää moottorin vääntömomenttia kpm. Momentti riippuu tosin välityssuhteista. Proto-sisun vapari-Leyland väänsi 40 kpm, valmet 611 43 kpm, ja turbo-leukku 48 kpm.

Tuo F4 vw koneella mietityttää. Koska tuommoista on tehty, mihin käyttöön ja miksi?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.10.2010, 19:41
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
.

LT:n kone ei men Volvoon heittämällä, koska Volvolla on oma pulttijako moottorissa. Tämä tullut se kymmenen kertaa vastaan, kun "joku" on toimittanut itse vaihtomoottorin, ja saanut halvalla LT:n koneen, kun Volvolainen on ollut kallis/vaikeesti saatavilla...
Onko tästä omakohtaista kokemusta. Mulla on ja sen perusteella sanon että ei ole eri pulttijaot VAG dieseleissa lohkossa, riippumatta siitä mihin se on tungettu. Merkittävimmät ulkoiset erot on öljypohjassa jonka vaihtamista tai muokkaamista nuo on vaatinut kun on LT volsusta vaikka 740 volvoon konetta heitetty. Ja moottorinkiinnikkeet on erilaiset kun nuo koneet on automerkistä ja mallista riippuen olleet enemmän tai vähemmän kallellaan, 240 volvossa tuo kone makaa aika reilusti jo kylkiasennon puolella. Eli se pulttijako heittää vain siinä alumiiniöljypohjan päädyssä, ei lohkossa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Puretaan Volvo c306 tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 29.12.2009 22:21
M.Volvo C306 O/M/V Ajoneuvot 1 28.04.2008 22:13
O: Volvo C306:sen vaihdelaatikko kapikkar O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.11.2006 13:12
M: Volvo C306 TGB22 Holst O/M/V Muut 4 12.09.2005 20:48
M: VOLVO C303 ja C306 LaaLaa O/M/V Muut 0 16.06.2003 16:40


Sivu luotu: 02:18 (GMT +2).