Siis Pajerohan on se uuskoppanen super select vaihteistolla oleva ja siin on kepissä
2H - 4H- 4HLC - N - 4LLC plus napilla taka-akselin lukitus joka toimii 4HLC ja 4LLC asennossa.
Etuakselinlukitus pitäisi mennä päälle normaalisti kun autoa liikuttaa vähäsen edellämainituissa asennoissa ja sen jälkeen takapää kytketään napilla ( viimeksi oli vm 93 pajero jossa ei menny takapää ja korjaantui ku vaihto jonkun alipaineletkun.)
Mittaristossa on tosiaan takapään renkaan kuvat, taka ja etupään tasauspyörästönlukkojen kuvat + tekstit, sekä etupään renkaan kuvat jotka pitäs syttyä kun kytketään 4H (vaan tossa ei syty)
Näissä pajeroissa ei ole napalukkoja edessä. Nimittäin sen satavarmasti tiedän kun olen purkanut etupään laakerit edellisestä. ( muistuttaa rakenteeltaan jonkun normaali etuvetoauton pyöräntuentaa vetoakseleita myöten) Etupäässä on tasauspyörästönlukko jota käytetään kun halutaan lukita Etuakseli samoin taka-akselissa, mutta etupään täytyy kytkeytyä ensin.
Vanhemman mallin pajeroissa on Etupäässä kyllä napalukot jotka menee automaattisesti kun laitetaan neliveto joko nopealle tai hitaalle alueelle. Ilmeisesti joissain Shogun malleissa oli myös takana napilla kytkettävä tasauspyörästönlukko ja vissiin manuaaliset etulukot...??
Mutta ajattelin vaan kysyä et onko jollain "nopiaa" tietoa mistä voi johtua etupään tasauspyörästönlukon toimimattomuus.. Kyllä se tieten aikanaan toivottavasti selvii ku ite alkaa tutkii tarkemmin