![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Häh?Yritin tos miettii et mikähän tos on niinku ongelma?? Etupäässähän siin ei oo muuta ku napa lukot ja neki automaattiset,ei kai niille oo mitää merkki valoo? Etulukkoo siin ei oo,eli se vilkkuva valo on sit varmaan jakolaatikon merkkivalo nelivedolle,eli se ei nyt ota etupäätä mukaan?? takalukko siin voi olla joka on katkaisijalla,ei jakolaatikon kepakossa. Ylipäätään ton kytkeytymisen edesauttamiseks sen auton pitäs liikkua hieman et ikäänkuin hampaat loksahtais kohalleen,sit sen vilkkumisen pitäs asettua mut nyt ihan ensimmäiseks sun pitäs lukee se käyttöohjekirja huolellisesti ja asiat ymmärtäen ja sisäistäen(itselläni vaatii monta kertaa) ni avautuu moni homma. Jos koko neliveto tekniikan selittää muutamalla (sadalla)sanalla se ei selkeytä lainkaan. MUt nyt sä oot alottanu,se on tärkeintä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Nelikko
Tuossa etupäässä ei ole lukkoa, vain toisen vetarin irtikytkevä alipainesysteemi. Vakiona. On sinne lukkokin varmaan ollut optiona jossain vaiheessa saatavana, mutten ole sellaista vielä nähnyt.
Noiden kertomiesi oireiden perusteella alkaisin kyllä ensin kaivella jakolaatikon päälle meneviä liittimiä /kytkimiä. Niitä on monta ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Jaha
Siis Pajerohan on se uuskoppanen super select vaihteistolla oleva ja siin on kepissä
2H - 4H- 4HLC - N - 4LLC plus napilla taka-akselin lukitus joka toimii 4HLC ja 4LLC asennossa. Etuakselinlukitus pitäisi mennä päälle normaalisti kun autoa liikuttaa vähäsen edellämainituissa asennoissa ja sen jälkeen takapää kytketään napilla ( viimeksi oli vm 93 pajero jossa ei menny takapää ja korjaantui ku vaihto jonkun alipaineletkun.) Mittaristossa on tosiaan takapään renkaan kuvat, taka ja etupään tasauspyörästönlukkojen kuvat + tekstit, sekä etupään renkaan kuvat jotka pitäs syttyä kun kytketään 4H (vaan tossa ei syty) Näissä pajeroissa ei ole napalukkoja edessä. Nimittäin sen satavarmasti tiedän kun olen purkanut etupään laakerit edellisestä. ( muistuttaa rakenteeltaan jonkun normaali etuvetoauton pyöräntuentaa vetoakseleita myöten) Etupäässä on tasauspyörästönlukko jota käytetään kun halutaan lukita Etuakseli samoin taka-akselissa, mutta etupään täytyy kytkeytyä ensin. Vanhemman mallin pajeroissa on Etupäässä kyllä napalukot jotka menee automaattisesti kun laitetaan neliveto joko nopealle tai hitaalle alueelle. Ilmeisesti joissain Shogun malleissa oli myös takana napilla kytkettävä tasauspyörästönlukko ja vissiin manuaaliset etulukot...?? Mutta ajattelin vaan kysyä et onko jollain "nopiaa" tietoa mistä voi johtua etupään tasauspyörästönlukon toimimattomuus.. Kyllä se tieten aikanaan toivottavasti selvii ku ite alkaa tutkii tarkemmin ![]() Viimeksi muokannut Mara83 : 04.10.2010 14:01 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vai onko sulla sitten vielä kolmas valo etulukolle ???
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oletko saanut kokeiltua vetääkö etupyörät missään asennossa? Vika veikkaus olisi, ettei pelaa se etu vetarin katkaisin/kytkin. Ja sen takia ei toimi muutkaan lukot. Osa löytyy etuperän keskipaikkeilta takapuolelta.
Varmaankaan sulla ei ole edessä tasauspyörästön lukkoa, jos ei sille ole nappia siinä takalukon napin vieressä Viimeksi muokannut luppakorva : 04.10.2010 14:26 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Etupäänlukko asentoa ei ole superselectissä (ainakaan meillä), vaan takaveto, neliveto viskolla, keskilukollinen nopee ja hidas neliveto.
Kokeile nostaa hiukan kierroksia kun valitset kepistä uuden alueen ja odota, että se kytkeytyy ennenkuin teet uusia valintoja (auto paikallaan) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() - Kyllä se neliveto tekniikka on jo alunpitäen ammattikoulussa tullu asentajalinjalla opiskeltua. Et kiitos vaan ![]() - Alottanu joo... ei tää oo vasta ku 11 "maasturi" ![]() Viimeksi muokannut Mara83 : 04.10.2010 14:01 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
ettei nyt olis taas sarjassamme "napalukot ja tasauspyörästönlukot" menny sekaisin
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos ja kun vika selviää, ja se mikä lukko siellä oikein renaa niin tiatoa tännekkin.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ja tuossa kirjasessa ei ole kuin se yksi pieni markkinamiesten ihmisten hämääntymistä ehkäisevä virhe josta voi väitellä vaikka maailman tappiin.Vai onko sehän on Mi......????
![]() ![]() ![]() (toyota mies.huom) ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
tämän mallin pajerossa ei ole napalukkoja jos vaihteisto on super select
__________________
riiseli mersedes ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() lukotLainaus:
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
riiseli mersedes ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Mersuun etulukko | kesis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 13 | 05.11.2008 16:11 |
O: HDJ etulukko 4.56 välityksellä tai ARB | LaaLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.07.2007 15:11 |
O: Pajeroon etulukko? | misku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 19.09.2006 19:46 |
HJ:n Etulukko | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 25.07.2005 12:25 | |
Etulukko vai ei? | Micke | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 23.12.2003 13:32 |