![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Katsoppa se yläpää eli mangeetonkiila sekin saa joskus siipeensä vaikka ajat sillä alapäällä kiveen pyörähtää ja ei ilmene muuten kuin huonona käyntinä sun muuna muutaman purkanut jossa kiila on osittain jo purkaantunut ja pari täysin pyörähtänyt jolloin ei varmasti lähde käyntiin. Ne pari lukitusnatsaa siitä alalaipasta lähtee ensimmäisinä ja voi jopa joskus se koko alapäänlaippa poikia kun kiila ei anna siellä periksi ja natsatkin kestävät , onneksi vain halkeaa koko mötikkä ja maksaa noin 10 euroa kun viimeksi moisen hain pienkalukorjaamolta , kampiakselin solmuun saattamiseen täytyy sitten tehdä vaikka mitä ja en ole viitsinyt sellaista enään ruveta pajottamaan (ei maksa vaivaa). Ikiliikkujia kunhan muistaa rinteessä ajelun jälkeen öljyjä lisäillä yleisin väljäksi saaamisen syy.
|
|
||||
|
||||
![]()
kampiakselin oikomiseen on kätevä työkalu keksitty, ei tarvi mottia purkaa edes. eihän nämä koneet niin kauheen kranttuja oo, kuhan ei täristä niin että hampaat irtoo takaa-ajajalta...
yks yleisimmistä syistä miks näitä huoltoon tulee, on että omistaja on halunnu pestä leikkurin, ja nakannut kyljelleen. eli saa kallistaa ainoastaan tulppa ylöspäin, ts. yleisimmin aisa maahan. jos noita mäkiä joutuu ajamaan, varsinkin jyrkkiä, niin tulppa edellä kun tuuppaa menemään niin välttyy huilen lisäilyltäkin. idioottivarmoja koneita kunhan käyttää viisaasti.
rocky projekti odottaa kesää. Viimeksi muokannut santikko : 02.10.2010 09:46 |
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Juu ja olen sitä mieltä, että mitä vanhempi niin sen parempi. Kaveri joskus oli heittämässä jotain kammo vanhaa brigsin konetta pois. Niin määpä pelastin. On joku 70 luvun malli kuulemma (siltä näyttääkin) Ja vaihdoin sen 99 vuotisen rikkonaisen koneen tilalle (kampiakseli mutkalla) Niin tämä uusi kone tuntuu käyvän maailman tappiin. Syksyllä vähän pesaisee (jos muistaa) Keväällä tilkka bensaa kaasarista sisään ja tankkiin ainetta. Ja käyntiin toisella viimeistään. Niin ja turhat kahvat joita pitäis puristaa loistaa vanhassa mallissa poissa olollaan. Vanhukset tykkää, kun ei tarvii puristaa.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitten piti miettiä, että kuinka koneen saa sammumaan hallitusti. Kaasarissa kiertyy postimerkin kokoinen laippa, kun kaasuvipuun kosketaan. Sinne pultti, johon kipinä-virta maadoittuu, kun kaasu väännetään pois päältä. Toimii kuin mikä, ja paljon kätevämpi, kun leikkuri käy myös itseksensä. Ennen jos aikoi siirtää jotain tieltä pois, niin kone sammui. Kuuma Briggsi kun ei aina käynnisty ekalla nykäsyllä...
|
||||
|
||||
![]()
Kun on taas kesä, niin pitää tähän jatkaa
![]() Tuo ensimäisen postauksen kone antautu siis oikein perusteellisesti. Kiertokampi meni samanlaiseen kuntoon, kun tuossa kuvassa ylempänä. En jaksanut arpoa, niin ostin "uuden". Muutaman kympin maksoin 80-luvun alun stigasta. "isoin vehje, mitä rahalla saa". Noh, toimi kun hain, aloin leikkaamaan ruohoa, niin eipä toiminut. Vaihdoin kaasarin kalvon ja taas toimii. Nyt hyrskyttää kun uus eikä mitään vikaa. Pakko sanoa, että kyllä on tyhmä ja rahaton kun pitää noita vanhoja vehkeitä hankkia, mutta onpahan aina tekemistä ![]()
|
|||
|
|||
![]() Erittäin tehokas rasvansekoittaja!
Nimittäin kun on pihassa pitkä nurmikko, b&s, ja aurinkoinen viikonloppu,
niin "xxxxxposkilla" sekoo moottoriöljy aurinkorasvaan! Toinen hyvä b&s episodi: ruskettunut kantasuomalainen tulee maanantai- aamuna töihin, ja selkäruoto mutkalla ja käsi pipi, työkaverit: Oliko akka reissussa vai leikkasitko nurtsin? ![]() P.S itse hermostun tuohon b&s perheeseen yhdestä syystä: mulla oli -80/90 luvun ruohonleikkuri, joka oli täysin käsittämätön: -Se ei alkanut keväällä käymään, jos sitä ei pessyt painepesurilla ![]() -lämpimänä sitä ei tahtonut saada käyntiin, vaikka yritystä oli (vrt yllä) -ensimmäiset 3 vuotta vaihdoin öljyt (oli 10v kovassa käytössä ennen minua) ja heti ne hävisi alarajaan: seuraavat 5-7 vuotta katsoin että tikku kastu, ja jos ei niin kippasin n.2 dL lisää ![]() Kone oli niin väljä, että magneeton ritilä heilui useita millejä sivusuunnassa. ... Sitten kun katkesi käynnistinnaru, niin vedin kurpitsan? nenään ja päätin että nyt b&s on ohi nurmikonsyönnistä, ja ostin bauhaus leikkurin hondan moottorilla, makso alta 250e esittelykappaleena ja oli keräävä! ja myös vetävä, selvisi ensikäynnistyksessä ![]() Toki edelleen 70 tai 80 luvun b&s aggrekaatti, 5,5 hv ja oliko yli 40 kg painoa ja nimellisteho tais olla 1000VA (käytän noin joka toinen/kolmas vuosi, ja en ole tankannut sitä kun ennen Y2K-episodia!!!!!! Bensahan ei kestä säilytystääää ![]() ![]() Niin, ykskään japsimoottori ei varmaan toimis noin huonoilla öljyillä noin väljänä ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Agrista tul aikoinaan haettua yks leikkuri, niin eka toimenpide tontille saapuessa oli sipasta tapit terän laipasta sililiäks ja laittaa fiberirikka väliin...
Sen verran offroad-ruohonleikkaaja olen, että homma on maksanut itsensä takaisin monesti. Ennempää loppuu usko elämään, kuin vanhan mallinen B&S oikealla käytöllä...
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ulostuloaukolle.ps.elä lainaa naapureille. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Minä olen koko ikäni tottunut käyttämään koneita ,joissa ei ole turvalaitteita. Joko niin vanhoja ettei ole koskaan ollutkaan, tai muuten vaan vaarallisia. Koskaan en sormeani työnnä sinne, missä joku pyörii. Koska se sormi lähtee irti, ja pahimmillaan koko käsi. Sorvi vie kyllä koko miehenkin, jos niin sattuu. Näitä mun koneita ei lainailla muille, eikä niitä muut käytä. Paitsi mun veli, joka osaa hommansa.
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Ajettava ruohonleikkuri | -Jyki- | O/M/V Muut | 18 | 09.07.2009 12:09 |
Ostettu Ajettava ruohonleikkuri | sumpe | O/M/V Muut | 2 | 02.06.2009 21:57 |
Myyty Ajettava ruohonleikkuri. | 454SS | O/M/V Muut | 5 | 24.05.2009 23:34 |
M:ruohonleikkuri | kares | O/M/V Muut | 2 | 22.02.2008 10:57 |
Mönkijään ruohonleikkuri! | Chit-Chat | 8 | 29.05.2006 19:40 |