![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tänään ehti jotain taas hieman värkkäämään. Eli akselit irti rungosta ja samalla heltis myös puskurit, jos ne sais helposti sovitettua Ratsuniin. Sinne jäi toistaiseks runko makaileen pihalle. Vielä pitäs irroitella takaa ylemmtä tukivarret talteen. Sit toinen runko tallin nurkalle ja akselit irti siitäkin ja lopulta sain sen kiikutettua sisään. Saa nyt nähdä koska taas ehtii jatkaan projektia, ku Ratsunille pitäs kans jotain tehdä ennen Stadion trialia. Seuraavaks pitäs varmaan hieman purkaa akseleita ja tutkia että kaikki olis ok, tukivarsien puslat uusia kaikki ja tais olla vähän oikomistakin tukivarsissa. Maalatusta rungosta olikin jo joskus tukivarret pihistetty muihin projekteihin. Sit sais laittaa akselit rungon alle ja alkaa sovitteleen ohjausta ja panhardia. Ja kyl ennen lumia pitäis ehtiä kone ja laatikot irroitteleen valkoisesta roverista ja renkaat mustavalkoisesta.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kysellääs vinkkejä. Elikkä mistäs halvimmalla sais hommattua täyden alustan pusla ja kumisarjan. Tarvis siis löytää:
-panhardin puslat -etutukivarsien puslat -etuvarsien rungon puolen kumit -takavarsien puslat -takavarsien rungon puoleiset kumit Eli onko kokemusta, mistä kannattais hommaa, ettei rahaa palais ihan älyttömiä tähän "low budget raaseriin"
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
offroad paja tai karaasi?
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
halvimmat ja joustavimmat saa kun keräilet kaikki vanhat rangen puslat mitä löydät niihin ja mitä et löydä niin jätät suosiolla pois. Mätä runko ja huonot puslat on joustojen salaisuus.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Iskarit on kans kohtuuhintasia.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tuo taitaa olla halvin paketti Paddockilta (49£):
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_...c_to_1985.html . |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Kiitos vinkeistä, mutta toistaiseks puslahomma on jo hanskassa. Kiitos Holstin
![]() Oikeen kirotuttaa valmiiks, ku tuleva viikonloppu menee ainakin suurimmalta osalta Ratsunia fiksatessa.....just, ku olis intoo purkaa akselit ja tarkistaa, että mitä ne on syäny. Sit osien pesu ja uudet rasvat ja nippuun. Samalla pitäis pohjaroput hitsailla uudet ja peräkopat kans, ku on menny vuosien saatossa melkoisen surkeeseen kuntoon noi nykyset ![]()
|
|
#10
|
||||
|
||||
co.ukLainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
karpiolan vetarit eessä ja takana ja renkaat oli 38,5 ja muistaakseni 14,5 leveet
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Perjantai ehtoolla ehti tätäkin hieman rääpiä. Ja lisää huoltahan sitä tuli taas tongittua. Eli takaperän pinjonista hampaa rikki
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Välitys olis niinku 8/41 hammasta (5,125:1), joten jonkinverran tiuhempi kyllä, ku mitä Rangen originaali. Hieman on vuosien saatossa kosteus tartuttanut ruostetta pintaosiin. Ens viikolla osia pesuun ja tutkimaan, että olisko yhdessä varaperässä ehjä välitys, minkä vois tuohon vaihtaa. On siinä joku aikanaan nähny vaivaa, kun on sovitellu uuden pulttijaon rangen akseliin, jotta saanu sherpan murikan siihen sopimaan. Vetarit näytti olevan tuollaisen harva booriset, mutta ilmeisesti melkoisen hyvää kamaa, ku muistaakseni sos ajeli aikoinaan 38 swampereilla tällä autolla? Vielä olis vähä hemmetisti hommaa, ennenku tällä pääsee esim. Punkalle ajeleen.....olis vaan aikaa, mutta ku ei oooooo ![]() |
|
#13
|
||||
|
||||
|
En olisi ikänä uskonut, että Leyland Sherpassa on mitään kelvollista mihinkään. Mutta, onhan siinä sentään tiuha perä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Aikas metkasti kääntyy renkaat noin niinku pohjaanlyöntiasennossa. On laitettu mielestäni aika paljon takakallistumaa. Saa sit nähdä millainen on ajaa, kun nyt se päivä sit joskus koittanee.
Tänään satoi melkeen koko päivän, joten eipä tullu pihaa siivoiltua, vaan purin sit akseleita, jotta sais osat pesuun ja pääsee tarkisteleen, että mitä on rikki. Taka-akseliltakin löytyi levikepalat navan ja akselin välistä. Liekö ideana ollut ensin leventää etuakselia, jotta mahtuu renkaat kääntymään ja sit takapää on levitetty, jotta olis samalla leveydellä, ku etupää.......ehkä? Siinäpä osa tän päivän puuhasteluista valmiina laatikossa ja matkalla työpaikan pesukoneeseen. Ja olihan siellä etuperässä lukko murikka. Jonkin sortin kitkamurikalta vaikuttaa. Joutuu varmaan tuonkin purkaan ja tarkistaan sisäkalut ja että saisko sitä hiukan tiukattua ![]() Seuraavaks varmaan kärrään rungon ja akseliputket pihalle ja haen takapihalta moottorin ja laatikoiden luovuttajan, että sais nekin purettua valmiiks tallin nurkkaan. Niin ja pitää sitä mjoottoriakin hieman tutkia, ku ei viimeks nostanu öljynpaineita, ku sain sen käymän hörähtään. Eli ennen ku purkaa kokonaa pois autosta pitää tutkailla missä on kadonneet öljynpaineet. Hyvällä tuurilla vaan pumppu ei osaa alkaa nostaan ja tarvii "siemen" öljyn, mutta huonommalla tuurillahan sieltä löytyy jotain ongelmaa ![]() ![]() Sit pitäis akselikuoriin vaihtaa ehjät banjokopat ja vahvistaa ne, ku edelliset on aika vahvasti hanganneet kiinni lautaspyöriin. Etummaisesta välityksestä jo hieman hampaatkin saaneet kipeetä, mutta eiköhän se vielä kevyellä hionnalla siellä taas rallata Sit navat paikoilleen, jotta sais akselit rungon alle ja pääse alkaa mittaileen ohjauksen ja panhardin keskinäistä tilaa.....siinä kun on tietoisesti hieman ongelmaa. Kuitenki mieli tekis jättää tähän simpukka ohjaus, jotta auto kelpais hätääntyneesti vaikka suunnistukseenki, vaikka eiköhän tää pääosin ole "nurkka-lelu" tai offi-crossi-lelu ja harrastluokassa trialia vois ajella kans.....tai no katotaan noita sit tarkemmin, ku sais ton edes joskus omin avuin edes liikkumaan ensin![]() ![]() Vinssikin olis varmaan hyvä sovitella tuohon keulalle jo heti rakentelu vaiheessa ![]() Pitäs vaan ensin jostain hommaa sellainen hyvä ja halpa ja vahva sähkövinssi.....saa tarjota siis sellaistaki![]()
Viimeksi muokannut Jare : 24.10.2010 20:56 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Onkohan tuohon taka-akseliin laitettu jarruvehkeet jostain muualta vai rumpujen tilalle?
Näyttäis tolla välilaipalla sovitetun levyä satulan kanssa samalle viivalle, mutta näyttäis olevan levy hiukan ulkona, mahtuukohan uusi jarrupala ulkoreunaan ollenkaan? |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Mikäs hiivi tähän on muuten tulossa? Kyllä ainakin toi Willyksen maski kovasti V-moottoria taakseen huutaa!
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Joo kyl sinne olis tarkoitus alumiini V8 laitella.Tänään tuli rojektiin taas takapakkia, kun selvis, että ainakin toinen etuvetari on murroksen päästä kiertyny noin spoorin verran Pitää soitella Karpiolan hepuilla ja kysellä kustannus arviota vetarille. Tosin pitää kyl kaikki muutkin vetarit ensin tarkistaa. Johan Tare ehdotti, että laittaisin tähän toyotan lukko-akselit.....tai ison mogin valuakselit tuolta pajan nurkalta.....mut eipäs nyt vielä anneta mopedin karata käsistä
|
|
#18
|
||||
|
||||
|
Jos nyt vaan annettais karata
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Ei kai nyt sentään tän rojektin kanssa. Pitää antaa "sen yhden" rojektin vielä muhia, meinaan siinä on jo valmiiks mopedi karkaillu moneen suuntaan, ennenku se on vielä ees alkanu
![]() Vetari onki hieman enemmän kiertyny, ku hakkasin siitä yhden holkin pois päältä, että näki paremmin ![]() ![]() Tänään ei pitäny ku viedä pestyt osat pajalle ja sillä selvä. Mutta sit tuli töissä juttua yhen sepän kanssa, että sillä on ollu työpaikan töiden puolesta hiljaista, niin vihjasin, että tuonkin sille yhden Willyksen konepellin mätä korjattavaks ja oikaistavaks ![]() ![]() Ajattelin kuitenki vaan ihan pikaisesti hioo maalia ja ruosteita pois, että seppä sais sit suoraan keskittyä pellin nakertelu hommiin. Mut olipa maali tiukassa tai sit hiomapaperi oli valmiiks tylsää Mut sai siitä hieman reunoja jo putsattua, kunnes piti ehtiä kotosalle....ku ei siis pitäny tänään jäädä tekeen mitään tallilla Mut eihän toi pirun pelti mahtunukkaan varmari vokus voortin takaluukkuun Pitää siis lainata isäukolta isompi auto huomenna.Hieman on molemmissa reunoissa tuollaista "haperkuoriaisen" purema jälkee ![]() ![]() Pitää työpaikalla kysellä kaverilta hiekkapuhallinta taas lainaks, että sais nopeemmin ruosteet pois pellistä.....vai pitäsköhän vaan suosiolla viedä Metallirakenne Lehmuskannan hiekkapuhallukseen, niin säätyis taas omaa aikaa muuhun puuhaamiseen....mitähän tuon puhallus mahtais maksaa
Viimeksi muokannut Jare : 25.10.2010 21:30 |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Jaahas ja taas jotain puuhattu. Simeliuksen tallilla käydessä sai kuulla, että eikös tästä projektista kannattais oikeesti käyttää vain noi Willyksen pellit ja tekis loput kunnon osista
![]() ![]() ![]() ![]() No niinpä se runko lähtikin sit pihalle: Mutta vaan tehdäkseen tilaa tälle "herrasmies maasturille" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() On se varmaan joskus ollu hieno peli, ku kaiverruksia laseissakin.......nyttemmin tosin hieman päässy rupsahtaan. Korroosiokin iskenyt aavistuksen verran rungon takaosaankin jo ![]() Ja näinkin tuoreen näköinen bensapumppu on menny mykäks Eikö enään mihinkään voi nykyaikana luottaa![]() ![]() Mutta siinä se on, Willy' Roverin "sydän" ja voima Tosin nyt pumppu vähän nikottelee, kun ei nosta öljynpainetta, joten jonkinsortin ohitusleikkaus tai "jump start" sille pitäis tehdä. |
|
#21
|
||||
|
||||
|
YES!!!!!
Tänään sain taas öljynpaineet koneeseen porakoneen avulla. Eli uudet öljyt + suodatin + öljypumpun avaus ja porakoneella esipaineistus. Sit eiku väliaikaiset bensapumppu viritykset ja kone lähti käymään, mut huomasinkin sit, että kaasarien välitanko puuttuu. Noo pitää semmoinen rakennella. Toisaalta tekis mieli laittaa tuohon joku jäähdytin jotta vois käytellä pidempään ja todeta kaiken olevan kunnossa...........mutta toisaalta siihen menee aikaa "hukkaan" kun voihan sen koe käyttää sit taas toisessakin rungossa. Todiste, että se käy.....edes jotenkin: |
|
#22
|
||||
|
||||
|
Voi tsiisus mikä raato on taas ulkoota haettu sisälle. Alkaa näkyä autokatoksen puutteesta kieliviä merkkejä yleisilmeessä.
|
|
#23
|
||||
|
||||
|
Juu nua Rankut on hyviä, ku ne ei mätäne ! Nehän onkin köykämiinistä !
Papallakin oli Jaawa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#24
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() Ei se tosin kyllä pihalle tullessakaan mikään kovinkaan loistava yksilö ollut, mutta eipä ole seisoessakaan parantunu Huomenna pitäs alkaa purkaan konetta ja laatikkoa tuosta pois ja ehkä jotain muutakin pisteosaa ja sit kiireesti takas pihalle odotteleen lopullista purkua. Sit tars korjaa höyrypesuri, että koneen ja laatikon sais puhtaammaks, niin olis mukavampi jatkossa sitä käsitellä.
|
|
#25
|
||||
|
||||
|
Juu kyllähän isä-ukolla talvi meni Fergua fiksatessa, mutta hienohan siitä kyllä tuli......oikeastaan liian hieno, ku nyt pitäis sille keksiä joku katos jo talveks, ku ei raaski enään taivasalla säilytellä.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| UUSI?? ROVER / LAND ROVER foorumi Suomessa | Mikki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.05.2010 13:07 |
| Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat | Karvinen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 02.08.2009 20:24 |
| M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
| Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |
| Nuorisolle hubaa (Wild Willy RC ) | Ex_inkkari | O/M/V Muut | 0 | 09.07.2004 16:26 |