Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.09.2010, 19:25
jussa79 jussa79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.10
Sijainti: Eura
Viestit: 94
Perusasetus

Monesti näkee noita "täysin turhia" ohituksia raskaan kaluston suorittamina, mutta monesti syynä on edellä ajavan epätasainen nopeus.
Mikään ei vi*uta enempää kuin se, että joku nyhverö ajelee välillä reilusti alle kaheksaakymppiä ja sitten kun suora aukee, niin nostetaan vauhti päälle kaheksaan kymppiin siten, että ohittaminen on käytännössä mahdotonta isolla autolla ja nopeusrajotusten puitteissa melkeen mahdotonta kaikilla muillakin vehkeillä.

Samanlaisen vauhtikirmauksen aiheuttaa ohituskaista!
Se on nimittäin monille ihan pakko homma kiihdyttää oikeen pirusti kun ohituskaista alkaa.
Melkeen alkaa jo tässä kirjotellessa verenpaine nousemaan...

Tosta konginkankaasta vielä sen verran, että luultavasti mitään onnettomuutta ei olisi tapahtunut jos rekkakuski olisi saanut ohitettua rajoittimen ja lisättyä vetoauton nopeutta. Aikaa kuskilla ilmeisesti olisi ollut tehdä jos jonkinlaisia vippaskonsteja vauhdin lisäämiseksi kun valoja oli vilkuteltu jo pitkän aikaa jne.
Kokeneemmat voi palauttaa meikäläisen maan pinnalle jos olen ihan väärässä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.09.2010, 20:10
Juh@H Juh@H ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.09
Sijainti: Hollola
Viestit: 109
Perusasetus

Tää nyt ei liity mitenkään busseihin, mutta kun vituttaa vieläkin niin...
Tänään röistä kotiin ajellessa Heinola-Lahti motarilla olin just ohittanu yhden auton ja olin edelleen vasemmalla kaistalla, niin edestä lähtee säiliörekka ohittamaan toista rekkaa.
No ei muuta, kun kaksin jaloin polkemaan jarrua.
Ei onneks kolahtanu, mut lähellä oli. Siinä sitten odottelin rekan perässä tovin jos toisenkin, että tää kuski pääs tekeemään ohituksensa.

Eikö Suomessakin vois olla Saksan malliin, että ne rekat pysyis siellä reunimmaisella kaistalla???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.09.2010, 20:55
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juh@H Näytä viesti

Eikö Suomessakin vois olla Saksan malliin, että ne rekat pysyis siellä reunimmaisella kaistalla???
Kyllä ne saksassakin ohittelee toisiaan, jollain 2 km/h vauhtierolla. Joskus roikuin varmaan kymmenen kilometriä kahden rekan perässä jotka ohitti kolmatta. Se oli kaksi kaistainen osuus.

Millä nopeusrajoitus alueella pysäkiltä tuleva bussi saa "vetää eteen", oliko se 50 vai 60? Se vituttaa kun jotkut perkeleet tungee isolla tiellä 80 alueella eteen. Kyllä mä sen taajamassa ymmärrän, ja hyväksyn.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.09.2010, 21:10
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Nyt reissannu pohjoissuomen alueella kohta kuukauden nosturi pakun perässä. Itsellä tulee ajeltua sellasta 85-90 kilsaa tunnissa navigaattorin mukaan, mikä on 95-100 hiacen mittarin mukaan. Silti koko ajan tunkee rekkaa, bussia ynms isompaa kalustoa perään roikkumaan ja kärkkymään ohitusta ja suurin osa painaa ohi, jos tilaa tulee.
Onko sillä kalustolla pakko ajaa koko ajan "täysillä" rajotinta vasten? Tulee mieleen et onko se sittenki vielä liian halpaa tuo diisseli, kun tuntus et melkonen säästö tulee tollasella isommalla kalustolla jo -5 km/h pudotuksesta.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.09.2010, 21:57
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jussa79 Näytä viesti
Monesti näkee noita "täysin turhia" ohituksia raskaan kaluston suorittamina, mutta monesti syynä on edellä ajavan epätasainen nopeus.
Mikään ei vi*uta enempää kuin se, että joku nyhverö ajelee välillä reilusti alle kaheksaakymppiä ja sitten kun suora aukee, niin nostetaan vauhti päälle kaheksaan kymppiin siten, että ohittaminen on käytännössä mahdotonta isolla autolla ja nopeusrajotusten puitteissa melkeen mahdotonta kaikilla muillakin vehkeillä.

Samanlaisen vauhtikirmauksen aiheuttaa ohituskaista!
Se on nimittäin monille ihan pakko homma kiihdyttää oikeen pirusti kun ohituskaista alkaa.
Melkeen alkaa jo tässä kirjotellessa verenpaine nousemaan...

.
Toi on täysin totta ja ottaa kanssa päähän kun sahataan edessä.
Omalla kun liikkuu niin jos ei ohitusta pääse tekeen niin poikkeen kahville.
Mutta jos olen linja-autolla liikkeellä niin ei noi asiakaat oikeen ymmärrä ylimäärästä taukoo mutta sillon vaan tarvii koittaa pitää jonkunmoista rakoo.
Ja kiire tulee yleensä sentakia kun asiakaat tahtoo lähtee mahdollisimman myöhään matkaan ja olla ajoissa perillä.
Ja sitten pitää vielä poiketa kusella vaikka autossa vessa, kahvilla ja tupakilla vähänväliä.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.09.2010, 07:39
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Tuo on kyllä perseestä kun ne rekat ohittelee toisiaan motarilla. Tuleepa huikea aika säästö kun pääsee juuri ja juuri toisen rekan ohi. Tosin on noissa henkilöautoilijoissakin vikaa. Hämeenlinnan motaria tulee melko usein ajettua ja siellä kun sattuu tulemaan tälläinen vähän pidempi rekkojen jono oikealla kaistalla niin nämä helvetin corolla kuskit jumittaa sen vasemman kaistan. Ei voi rekkaa ohittaa kuin max. 100 vauhtia. Enkä tajua mikä ihme on ongelma jäädä jumittamaan sitä vasenta kaistaa kun se corollan paska ei kuitenkaan kulje yhtään mihinkään. Melko usein käy niin että oikealta kaistalta voi ohittaa aika pitkän auto jonon. Autoihin pitäisi saada sellainen vasemman kaistan varoitin. Jos et ohita oikealla kaistalla olevia autoja ja jumitat vasemmalla niin siellä auton sisällä pitäs olla sellainen helvetinmoinen summeri mikä alkaa uliseen, joka loppuu kun siirtyy oikealle kaistalle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.09.2010, 07:54
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Noin niinku yleisohjeena olis, että jos joku on takana puskurissa kiinni (oli se sitten bussi, rekka, auto tai vaikka traktori), niin MENE VITTUUN SIITÄ EDESTÄ! Ihan syystä ajavat takapuskurissa kiinni ja se syy olet sinä ja sinun nysväämisesi. Jos näin tapahtuu kovin usein, kannattaa tarkastaa onko päässä mahdollisesti karvalakki ja autona lada. Jos on näin, käy luovuttamassa ajokorttisi poliisille.
Poikkeuksena jos ajat nopeusrajoitusten mukaan ja takana tuleva vilkuttaa valoja, silloin saa hidastaa
Jos on kiva hidastella ja painaa jarrua, tee se kotipihalla! Jos on tapana lähteä hyvissä ajoin että on aikaa ajaa rauhallisesti, lähde myöhemmin ettei tarvi tiellä nysvätä!
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.09.2010, 09:24
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Noin niinku yleisohjeena olis, että jos joku on takana puskurissa kiinni (oli se sitten bussi, rekka, auto tai vaikka traktori), niin MENE VITTUUN SIITÄ EDESTÄ! Ihan syystä ajavat takapuskurissa kiinni ja se syy olet sinä ja sinun nysväämisesi. Jos näin tapahtuu kovin usein, kannattaa tarkastaa onko päässä mahdollisesti karvalakki ja autona lada. Jos on näin, käy luovuttamassa ajokorttisi poliisille.
Poikkeuksena jos ajat nopeusrajoitusten mukaan ja takana tuleva vilkuttaa (jännän värisiä) valoja, silloin saa hidastaa
Jos on kiva hidastella ja painaa jarrua, tee se kotipihalla! Jos on tapana lähteä hyvissä ajoin että on aikaa ajaa rauhallisesti, lähde myöhemmin ettei tarvi tiellä nysvätä!
Paksteri puhuu täyttä asiaa.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.09.2010, 09:54
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Jokainen painaa kaasua omista syistään(mikä elokuva?).

60 on se rajoitus missä muun liikenteen on annettava tilaa pysäkiltä lähtevälle bussille.

Se että tarvitsee lähteä isommallakin tiellä jonkun eteen johtuu vaan siitä että johonkin väliinhän siitä on lähdettävä samoin kuin jos tulet vaikka sorarekalla montulta tielle,joku vaan joutuu kärsimään, ei maha mittään.

Ja mitä tuohon pysäkiltä lähtöön yleensäkkin tulee niin siitä voi jokainen tehdä itselle kivutonta yksinkertaisesti antamalla sitä tietä,ei ole vaikeaa,se on sitä hyvää liikennesilmää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.09.2010, 11:36
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

näinkö on?


Ilman mitään oikeaa tietoa väitän, ettei linjamobiileilla ole mitään oikeutta tulla väkisin pysäkiltä muun liikenteen sekaan... Jos joku muuta väittää, niin perustelkoon mielipiteensä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.09.2010, 12:51
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
vähän pidempi rekkojen jono oikealla kaistalla niin nämä helvetin corolla kuskit jumittaa sen vasemman kaistan. Ei voi rekkaa ohittaa kuin max. 100 vauhtia. Enkä tajua mikä ihme on ongelma jäädä jumittamaan sitä vasenta kaistaa kun se corollan paska ei kuitenkaan kulje yhtään mihinkään.
Jep, been there...

Ja hauskinta tässä on se, että se 100 ajava (99% NAINEN!!!!) painaa kojootin lapun lattiaan ja sitten saavuttaa (siis ei KIIHDY) rakenteellisen huippunopeuden 130km/h, jolloin jono ei siitä ohi mene, kunnes tulee uusi rekka ja taas mennään 100 lasissa...

Koskakohan jollakin palaat yberälyhermo kiinni ja pamauttaa .357 sivuikkunasta sisään????

Ja oma tuomioni: eläinkunnan tyhmin eläin on kalkkuna (suhteutettuna aivojen koko muuhun kehoon). Tämän voittaa vain bussikuskit, koska autoa ei voi ajaa, koska lasinpesusäiliö on mennyt tyhjäksi... Sen täyttöön piti tilata huoltoauto merkkikorjaamolta (maksoi 1999 1500mk tuo lasinpesusäiliön täyttö!!! --> Su aamuyöllä!!!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.09.2010, 13:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Jep, been there...

Ja hauskinta tässä on se, että se 100 ajava (99% NAINEN!!!!) painaa kojootin lapun lattiaan ja sitten saavuttaa (siis ei KIIHDY) rakenteellisen huippunopeuden 130km/h, jolloin jono ei siitä ohi mene, kunnes tulee uusi rekka ja taas mennään 100 lasissa...

Koskakohan jollakin palaat yberälyhermo kiinni ja pamauttaa .357 sivuikkunasta sisään????

Ja oma tuomioni: eläinkunnan tyhmin eläin on kalkkuna (suhteutettuna aivojen koko muuhun kehoon). Tämän voittaa vain bussikuskit, koska autoa ei voi ajaa, koska lasinpesusäiliö on mennyt tyhjäksi... Sen täyttöön piti tilata huoltoauto merkkikorjaamolta (maksoi 1999 1500mk tuo lasinpesusäiliön täyttö!!! --> Su aamuyöllä!!!)
He hee...sehän kuuluu ajoonlähtötarkastukseen varmistaa että kaikkia nesteitä on ja auto on muutenkin kunnossa:

Ja varsinkin jos siitä on ollut joku huutokauppa tms.polemiikki.Ja mitäs pienistä jos on lompakko kunnossa.

Kerran kun menin tankille oli vieressä kohtuullisen kyrsiintyneen oloinen rahtari tankkaamassa rekkaa.
No ajattelin että jos mies on jo valmiiksi noin pahantuulisen näköinen,niin jähäytetään sitä hieman lisää.

Joltain kyytiläiseltä oli unohtunut valkoinen oikeankäden golf hanska kyytiin.

No aloitin tankkauksen siten että suurieleisesti nenääni nyrpistellen vedin ekaksi tuon golfhanskan käteen,ja otin tankkauskortin kotelosta,ja työnsin sen sinne automaattiin.Seuraavaksi pistin mustat mikronäppylähanskat ja sitten vasta näppäilin tunnusluvun.Sitten Seuraavaksi hain varsinaiset tankkausrukkaset jotka vedin vielä edellisten päälle,ja rupesin nenänyrpällään tankaamaan kaikkine puvuntakkeineni,ja valkoisine paitoineni.

Rahtijorma seuraili vierestä ja totesi erittäin kyllästyneellä äänellä"ei kai siun nyt tarvi ihan ite tankata???" johon tietysti vastasin että yleensä ei mutta huoltomies ei ollut tänään töissä,eikä kukaan muukaan joutanut auttamaan.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.09.2010, 15:45
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
He hee...sehän kuuluu ajoonlähtötarkastukseen varmistaa että kaikkia nesteitä on ja auto on muutenkin kunnossa:

Ja varsinkin jos siitä on ollut joku huutokauppa tms.polemiikki.Ja mitäs pienistä jos on lompakko kunnossa.

Kerran kun menin tankille oli vieressä kohtuullisen kyrsiintyneen oloinen rahtari tankkaamassa rekkaa.
No ajattelin että jos mies on jo valmiiksi noin pahantuulisen näköinen,niin jähäytetään sitä hieman lisää.

Joltain kyytiläiseltä oli unohtunut valkoinen oikeankäden golf hanska kyytiin.

No aloitin tankkauksen siten että suurieleisesti nenääni nyrpistellen vedin ekaksi tuon golfhanskan käteen,ja otin tankkauskortin kotelosta,ja työnsin sen sinne automaattiin.Seuraavaksi pistin mustat mikronäppylähanskat ja sitten vasta näppäilin tunnusluvun.Sitten Seuraavaksi hain varsinaiset tankkausrukkaset jotka vedin vielä edellisten päälle,ja rupesin nenänyrpällään tankaamaan kaikkine puvuntakkeineni,ja valkoisine paitoineni.

Rahtijorma seuraili vierestä ja totesi erittäin kyllästyneellä äänellä"ei kai siun nyt tarvi ihan ite tankata???" johon tietysti vastasin että yleensä ei mutta huoltomies ei ollut tänään töissä,eikä kukaan muukaan joutanut auttamaan.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.09.2010, 19:37
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Itseäni ihmetytti aloitus tapauksessa, mikä järki on lähteä ohittamaan kun nopeus eroa oli alle 1km/h ja liittymä mistä poistua oli muutoman kilsan päässä... säästöä olisi tullut reilusti alle sekunti jos tilaa oisin antanut...
Tähän vielä joku järkeen käyvä vastaus kiitos
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
l-200 kokemuksia Tekniikka & Jutustelu 5 07.04.2007 06:28
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10
Kokemuksia POR-15:stä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 2 13.10.2005 23:08
kokemuksia vinssistä Kela Tekniikka & Jutustelu 0 06.10.2005 08:08


Sivu luotu: 12:46 (GMT +2).