![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Monesti näkee noita "täysin turhia" ohituksia raskaan kaluston suorittamina, mutta monesti syynä on edellä ajavan epätasainen nopeus. Mikään ei vi*uta enempää kuin se, että joku nyhverö ajelee välillä reilusti alle kaheksaakymppiä ja sitten kun suora aukee, niin nostetaan vauhti päälle kaheksaan kymppiin siten, että ohittaminen on käytännössä mahdotonta isolla autolla ja nopeusrajotusten puitteissa melkeen mahdotonta kaikilla muillakin vehkeillä. Samanlaisen vauhtikirmauksen aiheuttaa ohituskaista! Se on nimittäin monille ihan pakko homma kiihdyttää oikeen pirusti kun ohituskaista alkaa. Melkeen alkaa jo tässä kirjotellessa verenpaine nousemaan... ![]() Tosta konginkankaasta vielä sen verran, että luultavasti mitään onnettomuutta ei olisi tapahtunut jos rekkakuski olisi saanut ohitettua rajoittimen ja lisättyä vetoauton nopeutta. Aikaa kuskilla ilmeisesti olisi ollut tehdä jos jonkinlaisia vippaskonsteja vauhdin lisäämiseksi kun valoja oli vilkuteltu jo pitkän aikaa jne. Kokeneemmat voi palauttaa meikäläisen maan pinnalle jos olen ihan väärässä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tää nyt ei liity mitenkään busseihin, mutta kun vituttaa vieläkin niin...
Tänään röistä kotiin ajellessa Heinola-Lahti motarilla olin just ohittanu yhden auton ja olin edelleen vasemmalla kaistalla, niin edestä lähtee säiliörekka ohittamaan toista rekkaa. No ei muuta, kun kaksin jaloin polkemaan jarrua. Ei onneks kolahtanu, mut lähellä oli. Siinä sitten odottelin rekan perässä tovin jos toisenkin, että tää kuski pääs tekeemään ohituksensa. Eikö Suomessakin vois olla Saksan malliin, että ne rekat pysyis siellä reunimmaisella kaistalla??? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Millä nopeusrajoitus alueella pysäkiltä tuleva bussi saa "vetää eteen", oliko se 50 vai 60? Se vituttaa kun jotkut perkeleet tungee isolla tiellä 80 alueella eteen. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt reissannu pohjoissuomen alueella kohta kuukauden nosturi pakun perässä. Itsellä tulee ajeltua sellasta 85-90 kilsaa tunnissa navigaattorin mukaan, mikä on 95-100 hiacen mittarin mukaan. Silti koko ajan tunkee rekkaa, bussia ynms isompaa kalustoa perään roikkumaan ja kärkkymään ohitusta ja suurin osa painaa ohi, jos tilaa tulee.
Onko sillä kalustolla pakko ajaa koko ajan "täysillä" rajotinta vasten? Tulee mieleen et onko se sittenki vielä liian halpaa tuo diisseli, kun tuntus et melkonen säästö tulee tollasella isommalla kalustolla jo -5 km/h pudotuksesta.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omalla kun liikkuu niin jos ei ohitusta pääse tekeen niin poikkeen kahville. Mutta jos olen linja-autolla liikkeellä niin ei noi asiakaat oikeen ymmärrä ylimäärästä taukoo ![]() Ja kiire tulee yleensä sentakia kun asiakaat tahtoo lähtee mahdollisimman myöhään matkaan ja olla ajoissa perillä. ![]() Ja sitten pitää vielä poiketa kusella vaikka autossa vessa, kahvilla ja tupakilla vähänväliä. ![]()
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuo on kyllä perseestä kun ne rekat ohittelee toisiaan motarilla. Tuleepa huikea aika säästö kun pääsee juuri ja juuri toisen rekan ohi. Tosin on noissa henkilöautoilijoissakin vikaa. Hämeenlinnan motaria tulee melko usein ajettua ja siellä kun sattuu tulemaan tälläinen vähän pidempi rekkojen jono oikealla kaistalla niin nämä helvetin corolla kuskit jumittaa sen vasemman kaistan. Ei voi rekkaa ohittaa kuin max. 100 vauhtia. Enkä tajua mikä ihme on ongelma jäädä jumittamaan sitä vasenta kaistaa kun se corollan paska ei kuitenkaan kulje yhtään mihinkään. Melko usein käy niin että oikealta kaistalta voi ohittaa aika pitkän auto jonon. Autoihin pitäisi saada sellainen vasemman kaistan varoitin. Jos et ohita oikealla kaistalla olevia autoja ja jumitat vasemmalla niin siellä auton sisällä pitäs olla sellainen helvetinmoinen summeri mikä alkaa uliseen, joka loppuu kun siirtyy oikealle kaistalle.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Noin niinku yleisohjeena olis, että jos joku on takana puskurissa kiinni (oli se sitten bussi, rekka, auto tai vaikka traktori), niin MENE VITTUUN SIITÄ EDESTÄ! Ihan syystä ajavat takapuskurissa kiinni ja se syy olet sinä ja sinun nysväämisesi. Jos näin tapahtuu kovin usein, kannattaa tarkastaa onko päässä mahdollisesti karvalakki ja autona lada. Jos on näin, käy luovuttamassa ajokorttisi poliisille.
Poikkeuksena jos ajat nopeusrajoitusten mukaan ja takana tuleva vilkuttaa valoja, silloin saa hidastaa ![]() Jos on kiva hidastella ja painaa jarrua, tee se kotipihalla! Jos on tapana lähteä hyvissä ajoin että on aikaa ajaa rauhallisesti, lähde myöhemmin ettei tarvi tiellä nysvätä!
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jokainen painaa kaasua omista syistään(mikä elokuva?).
60 on se rajoitus missä muun liikenteen on annettava tilaa pysäkiltä lähtevälle bussille. Se että tarvitsee lähteä isommallakin tiellä jonkun eteen johtuu vaan siitä että johonkin väliinhän siitä on lähdettävä samoin kuin jos tulet vaikka sorarekalla montulta tielle,joku vaan joutuu kärsimään, ei maha mittään. Ja mitä tuohon pysäkiltä lähtöön yleensäkkin tulee niin siitä voi jokainen tehdä itselle kivutonta yksinkertaisesti antamalla sitä tietä,ei ole vaikeaa,se on sitä hyvää liikennesilmää. |
#10
|
|||
|
|||
![]() näinkö on?
Ilman mitään oikeaa tietoa väitän, ettei linjamobiileilla ole mitään oikeutta tulla väkisin pysäkiltä muun liikenteen sekaan... Jos joku muuta väittää, niin perustelkoon mielipiteensä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja hauskinta tässä on se, että se 100 ajava (99% NAINEN!!!!) painaa kojootin lapun lattiaan ja sitten saavuttaa (siis ei KIIHDY) rakenteellisen huippunopeuden 130km/h, jolloin jono ei siitä ohi mene, kunnes tulee uusi rekka ja taas mennään 100 lasissa... Koskakohan jollakin palaat yberälyhermo kiinni ja pamauttaa .357 sivuikkunasta sisään???? Ja oma tuomioni: eläinkunnan tyhmin eläin on kalkkuna (suhteutettuna aivojen koko muuhun kehoon). Tämän voittaa vain bussikuskit, koska autoa ei voi ajaa, koska lasinpesusäiliö on mennyt tyhjäksi... Sen täyttöön piti tilata huoltoauto merkkikorjaamolta (maksoi 1999 1500mk tuo lasinpesusäiliön täyttö!!! --> Su aamuyöllä!!!) ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Ja varsinkin jos siitä on ollut joku huutokauppa tms.polemiikki.Ja mitäs pienistä jos on lompakko kunnossa. Kerran kun menin tankille oli vieressä kohtuullisen kyrsiintyneen oloinen rahtari tankkaamassa rekkaa. No ajattelin että jos mies on jo valmiiksi noin pahantuulisen näköinen,niin jähäytetään sitä hieman lisää. Joltain kyytiläiseltä oli unohtunut valkoinen oikeankäden golf hanska kyytiin. No aloitin tankkauksen siten että suurieleisesti nenääni nyrpistellen vedin ekaksi tuon golfhanskan käteen,ja otin tankkauskortin kotelosta,ja työnsin sen sinne automaattiin.Seuraavaksi pistin mustat mikronäppylähanskat ja sitten vasta näppäilin tunnusluvun.Sitten Seuraavaksi hain varsinaiset tankkausrukkaset jotka vedin vielä edellisten päälle,ja rupesin nenänyrpällään tankaamaan kaikkine puvuntakkeineni,ja valkoisine paitoineni. Rahtijorma seuraili vierestä ja totesi erittäin kyllästyneellä äänellä"ei kai siun nyt tarvi ihan ite tankata???" johon tietysti vastasin että yleensä ei mutta huoltomies ei ollut tänään töissä,eikä kukaan muukaan joutanut auttamaan. ![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Itseäni ihmetytti aloitus tapauksessa, mikä järki on lähteä ohittamaan kun nopeus eroa oli alle 1km/h ja liittymä mistä poistua oli muutoman kilsan päässä... säästöä olisi tullut reilusti alle sekunti jos tilaa oisin antanut...
Tähän vielä joku järkeen käyvä vastaus kiitos ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kokemuksia | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.12.2008 20:14 |
l-200 kokemuksia | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.04.2007 06:28 | |
KOKEMUKSIA ? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.02.2006 09:10 | |
Kokemuksia POR-15:stä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.10.2005 23:08 |
kokemuksia vinssistä | Kela | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.10.2005 08:08 |