![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kompura ja ohjauspaneeli mittarilla ovat 245 Volvosta. Oli joku Monroen ilmaiskari viritys taka-akselilla. Tuottoa riittävästi ja kykenee 9 bar paineeseen. Mäntään tein uudet tiivisteet, ja veivikammioon laitettu öljyt joskus. Kompura on aivan toista luokkaa kuin ne muovikuoriset rimpulat, tupakinsytytyin pistokkeella olevat. Laskin yhdelle palkeelle kantavuutta 5 bar paineella n. 700 kg. JV73; oliko sun tekemä tämä aura?
Viimeksi muokannut mhk : 12.09.2010 13:00 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa taannoin tuli soviteltua eri jousia alle.
Edessä on nyt Volvo 245 kuormajouset biltemasta. Nosti jotain 3 tuuman verran. Ennen oli sisäänjoustoakin peräti 3 cm.. Taakse kokeilin ensin täälläkin mainittuja jotain ladan kuormajousia motonetistä, verkonpainoksihan ne joutaisi.. on kyllä paljon pidemmät, mutta langanvahvuuskin oli jotain ihan muuta kuin omissa vietereissä. Eli sama korkeus pysy, mutta kuormaa ei kestäny... Niimpä laitoin takajousien sisään entiset etujouset. Ja hyvin ajaa asiansa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Täällä taas
![]() Parin vuoden hiljaiselon jälkeen inspiraatio palaa, edessä olisi päälaatikon vaihto ja jakiksenkin sietäisi laakeroida. Miksi näin, erehyin lainaan koslaa eräälle "kaverile" ehkä tunniksi, ja tyypillisestihän tavarat paranee lainassa... Oli siis tahallaan sorvannu vaihteita ja 3-4 siirtäjänkin oli palasina. Asiasta tulikin turpakäräjät mutta ketkun saaminen muuten vastuuseen olis toivotonta kun ei itte ollu näkemässä. Että terveisiä vaan tänne rovaniemelle sille nuorelle automiehelle jolla on viirusilmä FH16 kasetti kuljetuksen ajossa ![]() Noniin asiaan eli pääaski on haussa, enkä ole täälläkään myytäviä nähnyt, nyt olis purkaamolla, vanhan joutuu laittaan vaihdossa. -91 näyttää vuosimalliksi eli onko se nyt sitten 2lt2 koneen perästä ? moottoriksi väittää kuiten 2.4D ?? Oliko kytkinkopassa eroa, kytkinki oli kait isompi halkasialtaan ja vauhtipyörä 8 pultilla ? Vai käykö siltikin. Tutkin myös A343F askin sijoittamista joka on peräisin kdj90 ruiserista. Jakolaatikko kävisi -97< hiluxista, mutta. Vetolevy on 8 pultilla eikä turbiinikoppa käy viereenkään 2lt:n kanssa. Startti ainakin on ehkä tuuman pari alempana kehällä. Olen pettynyt ![]() Läjää ei kaiketi ole eurooppaan tuotukaan automaattina, mitä toyodiystä kattoin. Miten hiacen automaatti, onko sekään mahollinen ? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
veikkaan että jos kytkin koppa ei käy koneen perään suoraan niin voit vaihtaa kytkin kopan siitä vanhasta laatikosta siihen uuteen? Ei ole oma kohtaista kokemusta mutta ihan mutu tuntumalla arvioiden uskoisin että tälläinen onnistuisi?
Mutta uskoisin kyllä että se laatikko käy suoraan siihen 2lt:n perään?? kertokoot viisaammat olinko miten väärässä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo, kytkinkopan kiinnityksessä laatikkoon ei varmaankaan ollu eroa, sama r151f lootahan se oli uudemmassakin läjässä. Pitää tahtoa mittanauhan kans otettuja kuvia siitä askista.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa joku aika sitten tuli tilattua 183 ? tkm ajettu -91:n läjän päälaatikko, pienellä riskillä tosin kun sopivuudesta ei ollu täyttä takuuta. Tamgearsilta tuli laakerit, stefat ja tiivisteet jakoaskiin, etuakseliin vetonivelen puslat ja stefat. Kytkin ja takastefa vaihtuu myös. Kytkin tosin olikin korean ihme Seco ?? Valeon sijaan, ikkään tuommosesta kuulukkaan, mutta tuo selvensikin hieman asiaa : http://www.tamgears.com/kytkimet%20info.htm
Niin se laatikko, -87:n ja -91:n erot ovat tukikumien kiinnityksessä ja laatikot yhistävän pooriakselin läpimitassa, joka siis on uudemmassa muutaman millin vähemmän. Lähtöakselia ei myöskään enään ole laakeroitu erikseen siihen välikoppaan. Uuden lootan mukana tuli (onneksi) se liitosholkki, sorvaamossa voivat sitten hitsata nuo holkit yhteen ja pätkästä oikeaan mittaan. Muita eroja laatikoissa on ainakin kytkinakselin puolella, uudemmassa sen laakeri ja stefa ovat ulkohalkaisijaltansa pienempiä. -87:n kytkin näytti käyvän tuohon. Tamgearsila sanovat että 4/1988…7/1992 ikäsissä kytkin on sama kuin vanhemmisa, mutta painelaakeri on eri. Mitä mitä, säästöäkö kun kaikki pitäny tehä kevyemmäksi ? ![]() Alpumista löytyy kuvia laatikoista. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään läjä | TERO79 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 10.10.2009 00:52 |
Myydään läjä | cvy | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.08.2008 11:31 |
Myydään Läjä | AP-1 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.06.2008 13:44 |
M:LÄJÄ | kares | O/M/V Ajoneuvot | 26 | 23.12.2006 20:40 |
läjä(?) TLC 70 2LT | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.01.2005 15:03 |