Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2010, 22:23
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Jotain kehitystä taas, saksasta tuli Airtechin ilmajouset, eli vieterit poistuvat edestä ja ilmat tilalle.
Kyseessä on tämä malli: http://www.airsprings.de/epages/airs...roducts/140303

Mitoista sen verran, kun palje on lyhimmässä pituudessa paineistettuna, halkasia on 14 cm luokkaa.

Jos ilmajousille tarvetta, suosittelen kyllä tätä firmaa, paketti kotio viikossa "standard" toimituksella.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva168.jpg‎
Views:	625
Size:	55,3 Kt
ID:	14537  
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.09.2010, 10:41
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

tutun näköinen aura , se koneikko on tien hoito sisun mahaaura käytöstä. hallinta venttiilit on nissanin trukista.jos ne samat kun täältä lähtiessä.
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.09.2010, 11:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Jotain kehitystä taas, saksasta tuli Airtechin ilmajouset, eli vieterit poistuvat edestä ja ilmat tilalle.

Mitoista sen verran, kun palje on lyhimmässä pituudessa paineistettuna, halkasia on 14 cm luokkaa.
Mites meinasit paineistuksen toteuttaa? Paljonko noi kantaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.09.2010, 12:55
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Kompura ja ohjauspaneeli mittarilla ovat 245 Volvosta. Oli joku Monroen ilmaiskari viritys taka-akselilla. Tuottoa riittävästi ja kykenee 9 bar paineeseen.
Mäntään tein uudet tiivisteet, ja veivikammioon laitettu öljyt joskus.
Kompura on aivan toista luokkaa kuin ne muovikuoriset rimpulat, tupakinsytytyin pistokkeella olevat.

Laskin yhdelle palkeelle kantavuutta 5 bar paineella n. 700 kg.

JV73; oliko sun tekemä tämä aura?
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja

Viimeksi muokannut mhk : 12.09.2010 13:00
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.08.2011, 10:03
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Tuossa taannoin tuli soviteltua eri jousia alle.
Edessä on nyt Volvo 245 kuormajouset biltemasta. Nosti jotain 3 tuuman verran. Ennen oli sisäänjoustoakin peräti 3 cm..
Taakse kokeilin ensin täälläkin mainittuja jotain ladan kuormajousia motonetistä, verkonpainoksihan ne joutaisi.. on kyllä paljon pidemmät, mutta langanvahvuuskin oli jotain ihan muuta kuin omissa vietereissä. Eli sama korkeus pysy, mutta kuormaa ei kestäny...
Niimpä laitoin takajousien sisään entiset etujouset. Ja hyvin ajaa asiansa.

__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.08.2011, 10:07
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Tuossa taannoin tuli soviteltua eri jousia alle.
Edessä on nyt Volvo 245 kuormajouset biltemasta. Nosti jotain 3 tuuman verran. Ennen oli sisäänjoustoakin peräti 3 cm..
Taakse kokeilin ensin täälläkin mainittuja jotain ladan kuormajousia motonetistä, verkonpainoksihan ne joutaisi.. on kyllä paljon pidemmät, mutta langanvahvuuskin oli jotain ihan muuta kuin omissa vietereissä. Eli sama korkeus pysy, mutta kuormaa ei kestäny...
Niimpä laitoin takajousien sisään entiset etujouset. Ja hyvin ajaa asiansa.

Siitähän tuli hyvännäkönen...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.12.2013, 22:40
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Täällä taas

Parin vuoden hiljaiselon jälkeen inspiraatio palaa, edessä olisi päälaatikon vaihto ja jakiksenkin sietäisi laakeroida. Miksi näin, erehyin lainaan koslaa eräälle "kaverile" ehkä tunniksi, ja tyypillisestihän tavarat paranee lainassa...
Oli siis tahallaan sorvannu vaihteita ja 3-4 siirtäjänkin oli palasina.
Asiasta tulikin turpakäräjät mutta ketkun saaminen muuten vastuuseen olis toivotonta kun ei itte ollu näkemässä.
Että terveisiä vaan tänne rovaniemelle sille nuorelle automiehelle jolla on viirusilmä FH16 kasetti kuljetuksen ajossa

Noniin asiaan eli pääaski on haussa, enkä ole täälläkään myytäviä nähnyt, nyt olis purkaamolla, vanhan joutuu laittaan vaihdossa. -91 näyttää vuosimalliksi eli onko se nyt sitten 2lt2 koneen perästä ? moottoriksi väittää kuiten 2.4D ??
Oliko kytkinkopassa eroa, kytkinki oli kait isompi halkasialtaan ja vauhtipyörä 8 pultilla ? Vai käykö siltikin.
Tutkin myös A343F askin sijoittamista joka on peräisin kdj90 ruiserista. Jakolaatikko kävisi -97< hiluxista, mutta. Vetolevy on 8 pultilla eikä turbiinikoppa käy viereenkään 2lt:n kanssa. Startti ainakin on ehkä tuuman pari alempana kehällä.
Olen pettynyt
Läjää ei kaiketi ole eurooppaan tuotukaan automaattina, mitä toyodiystä kattoin. Miten hiacen automaatti, onko sekään mahollinen ?
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.12.2013, 09:18
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

veikkaan että jos kytkin koppa ei käy koneen perään suoraan niin voit vaihtaa kytkin kopan siitä vanhasta laatikosta siihen uuteen? Ei ole oma kohtaista kokemusta mutta ihan mutu tuntumalla arvioiden uskoisin että tälläinen onnistuisi?

Mutta uskoisin kyllä että se laatikko käy suoraan siihen 2lt:n perään?? kertokoot viisaammat olinko miten väärässä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään läjä TERO79 O/M/V Ajoneuvot 6 10.10.2009 00:52
Myydään läjä cvy O/M/V Ajoneuvot 3 09.08.2008 11:31
Myydään Läjä AP-1 O/M/V Ajoneuvot 1 03.06.2008 13:44
M:LÄJÄ kares O/M/V Ajoneuvot 26 23.12.2006 20:40
läjä(?) TLC 70 2LT lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 7 29.01.2005 15:03


Sivu luotu: 14:36 (GMT +2).