![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
ihan alkuperästen venttiilien koneistus+muu viilaus
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Minoon kuullu että peltipakosarjat jeesaa tähän koneeseen aika huomattavasti. Eli semmottiset ja puristusta lisää pataan.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuolla pihalla seisoo 60-luvun tekniikalla oleva henkilöauto, siinä on noin 11 puristus suhde. Ja vetää hienosti jo 1000 kierroksesta lähtien. Vaikka on 290 asteinen viriviri-nokka, ja vauhtipyörästä sorvasin 1.5 kiloo pois. On siihen tietysti muutakin tehty. Vauhtipyörän keventäminen ei tuo yhtään hevosvoimaa lisää, mutta kierrosherkkyys, ja sitä kautta kiihtyvyys pienillä vaihteilla paranee. Painaviin autoihin ei niin hyvä viritys.Toki perusmoottori täytyy olla kunnossa. Puristuksien lisääminen ei paljoa hyödytä, jos mäntien ohipuhallus on suuri. Silloin saadaan korkeintaan lisää kampikammio painetta, ja öljyvuotoja...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#5
|
|||
|
|||
Jos käytät autoa jokapäiväisessä liikenteessä
Ja maltillisessa offroadissa, niin silloin olisi varmaan sopivin viritys seuraava:
Moottori: -nostetaan puristussuhdetta maltilllisesti(muista laskea myös välikansi) siivotaan kanavat ja välikansi valuepätasaisuuksista,kohdistetaan em. 1,5 mm portaalla ja muotoillaan venttiilit/seetit uusiksi. peltisarjat ja pakoputkisto uusiksi. (parantaa maksimivääntöä ja tehoa) nokka-akseli väääntönokaksi polttoaineen syötön ja sytytyksen ohjelma uusiksi. Summamutikassa tapahtuva avartaminen on vain osien ja ajan hukkausta, pitää tietää mitä tekee! Voimansiisrto: perävälitykset/ hidaspuoli hitaammaksi rengaskoon kasvamista vastaamaan. Automaattiin sift kit, ja mahdollisesti sopivampi turbiini. Ja tuo vauhtipyörän keventäminen katu/offroad autossa ei käsittääkseni tule kysymykseen, pikemminkin päinvastoin! toki automaatissahan sitä ei yleensä tehdäkkään... Ja jos jonkin muutoksen vaikutus on alle 20% alkuperäistä heikentävä, niin silloin on onnistuttu
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Alkoihan niitä ideoita/tietoa tulla,kiitoksia vain kaikille.
Kannenlasku on varmaan edessä ensimmäisenä,kunhan saan lohkon porattavaksi. Tuo kannenavartaminen hiukan jännittää mutta täytyy saas nyt nähdä josko sitä ihan hiukan siistisi kanavia. ![]() Peltisarja tietenkin tulee ja siinähän se koko putkisto samalla uusiutuu. Pepe haasteli jotain että englannissa muokkaileevat noita nokkia.Varmaan hinnat kohdallaan ![]() Ja pakkohan noille välityksille on jossain vaiheessa tehtävä jotain. Alkaa olla jokseenkin pitkähköt
__________________
DADDY´S TOY |
|
#7
|
||||
|
||||
|
kun kerran viet lohkon porattavaks ni vie kannet samalla, kyl ne siellä koneistamolla osaa ne kannet portata ja vetää siivut pois.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Sitten kun olet tilaamassa peltipakosarjaa nii oon mukana kans, ni pistetää rahti puoliks..
Ni sais ittekki hiluu pikkase lisäpotkuu..! ![]() Jenkkilässä oli oli joku pulju joka myi noita avarrettuja kansia ja isompia ¨Throttle Bodies¨, muutenki viriosia toho 3VZ-E koneesee... Viimeksi muokannut Jan Stick : 31.08.2010 10:00 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
|
#10
|
|||
|
|||
Meitsi komppaa.Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 4runnerin jakopää | Juilewi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.05.2009 07:17 |
| Ostetaan 4runnerin peltisatsi | mielipuoli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.12.2008 16:06 |
| 4runnerin tukivarsista | Rak | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.02.2007 23:06 |
| O: 4Runnerin kuskin ovi | -MaTTi- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.08.2006 18:50 |
| M:4Runnerin osia | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 19.03.2006 18:27 | |