Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.08.2010, 14:25
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

-Kyllä vakio venttiilitkin varmasti melko pitkälle riittävät... On meinaan kallista puuhaa niiden vaihto isompiin.
-Kansien laskeminen on sieltä halvimmasta päästä. Hyöty???
-Viri-nokkia tuskin löytyy valmiina --> alkuperäisistä kyllä pystyy hitsaamalla + hiomalla saamaan nostoa ja ajoitusta paranneltua.

__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.08.2010, 16:48
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
-Kansien laskeminen on sieltä halvimmasta päästä. Hyöty???
Puristussuhde kasvaa, palopaine kasvaa, eli vääntömomentti lisääntyy.

Maastoauton vauhtipyörää en lähtisi kauhesti keventämään, tahtoo kadota alakierros vääntö.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2010, 18:51
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Puristussuhde kasvaa, palopaine kasvaa, eli vääntömomentti lisääntyy.

Maastoauton vauhtipyörää en lähtisi kauhesti keventämään, tahtoo kadota alakierros vääntö.
Näinhän se on teoriassa, mutta saavutettu hyöty vaihtelee paljonkin koneesta riippuen.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2010, 19:23
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

ihan alkuperästen venttiilien koneistus+muu viilaus
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2010, 19:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Minoon kuullu että peltipakosarjat jeesaa tähän koneeseen aika huomattavasti. Eli semmottiset ja puristusta lisää pataan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2010, 20:42
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Näinhän se on teoriassa, mutta saavutettu hyöty vaihtelee paljonkin koneesta riippuen.
Niitä mjoottoreita mitä me ollaan fiilattu, niin vääntö on parantunut puristuksia nostamalla. Se on vähän niinkuin köyhän miehen ahtamista. Tuolla pihalla seisoo 60-luvun tekniikalla oleva henkilöauto, siinä on noin 11 puristus suhde. Ja vetää hienosti jo 1000 kierroksesta lähtien. Vaikka on 290 asteinen viriviri-nokka, ja vauhtipyörästä sorvasin 1.5 kiloo pois. On siihen tietysti muutakin tehty. Vauhtipyörän keventäminen ei tuo yhtään hevosvoimaa lisää, mutta kierrosherkkyys, ja sitä kautta kiihtyvyys pienillä vaihteilla paranee. Painaviin autoihin ei niin hyvä viritys.

Toki perusmoottori täytyy olla kunnossa. Puristuksien lisääminen ei paljoa hyödytä, jos mäntien ohipuhallus on suuri. Silloin saadaan korkeintaan lisää kampikammio painetta, ja öljyvuotoja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2010, 22:53
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos käytät autoa jokapäiväisessä liikenteessä


Ja maltillisessa offroadissa, niin silloin olisi varmaan sopivin viritys seuraava:
Moottori: -nostetaan puristussuhdetta maltilllisesti(muista laskea myös välikansi)
siivotaan kanavat ja välikansi valuepätasaisuuksista,kohdistetaan em. 1,5 mm portaalla ja muotoillaan venttiilit/seetit uusiksi.
peltisarjat ja pakoputkisto uusiksi. (parantaa maksimivääntöä ja tehoa)
nokka-akseli väääntönokaksi
polttoaineen syötön ja sytytyksen ohjelma uusiksi.
Summamutikassa tapahtuva avartaminen on vain osien ja ajan hukkausta, pitää tietää mitä tekee!
Voimansiisrto: perävälitykset/ hidaspuoli hitaammaksi rengaskoon kasvamista vastaamaan. Automaattiin sift kit, ja mahdollisesti sopivampi turbiini.
Ja tuo vauhtipyörän keventäminen katu/offroad autossa ei käsittääkseni tule kysymykseen, pikemminkin päinvastoin! toki automaatissahan sitä ei yleensä tehdäkkään...
Ja jos jonkin muutoksen vaikutus on alle 20% alkuperäistä heikentävä, niin silloin on onnistuttu
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.08.2010, 16:15
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus

Alkoihan niitä ideoita/tietoa tulla,kiitoksia vain kaikille.

Kannenlasku on varmaan edessä ensimmäisenä,kunhan saan lohkon porattavaksi.

Tuo kannenavartaminen hiukan jännittää mutta täytyy saas nyt nähdä josko sitä ihan hiukan siistisi kanavia.

Peltisarja tietenkin tulee ja siinähän se koko putkisto samalla uusiutuu.

Pepe haasteli jotain että englannissa muokkaileevat noita nokkia.Varmaan hinnat kohdallaan

Ja pakkohan noille välityksille on jossain vaiheessa tehtävä jotain.
Alkaa olla jokseenkin pitkähköt
__________________
DADDY´S TOY
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.08.2010, 00:53
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 300
Perusasetus

kun kerran viet lohkon porattavaks ni vie kannet samalla, kyl ne siellä koneistamolla osaa ne kannet portata ja vetää siivut pois.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti)
-69 chevy c20 pickup
-78 opel kadett 1.9 talviauto
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.12.2010, 22:40
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Meitsi komppaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja maltillisessa offroadissa, niin silloin olisi varmaan sopivin viritys seuraava:
Moottori: -nostetaan puristussuhdetta maltilllisesti(muista laskea myös välikansi)
siivotaan kanavat ja välikansi valuepätasaisuuksista,kohdistetaan em. 1,5 mm portaalla ja muotoillaan venttiilit/seetit uusiksi.
peltisarjat ja pakoputkisto uusiksi. (parantaa maksimivääntöä ja tehoa)
nokka-akseli väääntönokaksi
polttoaineen syötön ja sytytyksen ohjelma uusiksi.
Summamutikassa tapahtuva avartaminen on vain osien ja ajan hukkausta, pitää tietää mitä tekee!
Voimansiisrto: perävälitykset/ hidaspuoli hitaammaksi rengaskoon kasvamista vastaamaan. Automaattiin sift kit, ja mahdollisesti sopivampi turbiini.
Ja tuo vauhtipyörän keventäminen katu/offroad autossa ei käsittääkseni tule kysymykseen, pikemminkin päinvastoin! toki automaatissahan sitä ei yleensä tehdäkkään...
Ja jos jonkin muutoksen vaikutus on alle 20% alkuperäistä heikentävä, niin silloin on onnistuttu
Tää olis aikalailla mun resepti kans,Kansiset Kirkkonummella tekee järkevään hintaan porttauksia virtaus penkissä eikä kainalossa. GT motors työstää nokkia ja alkaen jotai 100€/kärsä. Ja jos oikee amerriikan malliin ruvetaan pröystäilemään ni ainaki LCengineering myy jotain krääsää noihin. Sen exoottisempiin muutoksiin tarvitaan sit rutkasti rahnaa et varmaa tulis halvemmaks tilaa koko pannu siält jenkeist,muistaakseen TRD kioski myi joskus jotain 3.4 litrasta remmiahdettuu versioo täst koneest. Halpaki oli varmaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runnerin jakopää Juilewi Tekniikka & Jutustelu 0 11.05.2009 07:17
Ostetaan 4runnerin peltisatsi mielipuoli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.12.2008 16:06
4runnerin tukivarsista Rak Tekniikka & Jutustelu 5 18.02.2007 23:06
O: 4Runnerin kuskin ovi -MaTTi- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.08.2006 18:50
M:4Runnerin osia O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 19.03.2006 18:27


Sivu luotu: 04:18 (GMT +2).