![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() -Kyllä vakio venttiilitkin varmasti melko pitkälle riittävät... On meinaan kallista puuhaa niiden vaihto isompiin. -Kansien laskeminen on sieltä halvimmasta päästä. Hyöty??? -Viri-nokkia tuskin löytyy valmiina --> alkuperäisistä kyllä pystyy hitsaamalla + hiomalla saamaan nostoa ja ajoitusta paranneltua.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Puristussuhde kasvaa, palopaine kasvaa, eli vääntömomentti lisääntyy.
Maastoauton vauhtipyörää en lähtisi kauhesti keventämään, tahtoo kadota alakierros vääntö.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Näinhän se on teoriassa, mutta saavutettu hyöty vaihtelee paljonkin koneesta riippuen.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ihan alkuperästen venttiilien koneistus+muu viilaus
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Minoon kuullu että peltipakosarjat jeesaa tähän koneeseen aika huomattavasti. Eli semmottiset ja puristusta lisää pataan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toki perusmoottori täytyy olla kunnossa. Puristuksien lisääminen ei paljoa hyödytä, jos mäntien ohipuhallus on suuri. Silloin saadaan korkeintaan lisää kampikammio painetta, ja öljyvuotoja... ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Jos käytät autoa jokapäiväisessä liikenteessä
Ja maltillisessa offroadissa, niin silloin olisi varmaan sopivin viritys seuraava:
Moottori: -nostetaan puristussuhdetta maltilllisesti(muista laskea myös välikansi) siivotaan kanavat ja välikansi valuepätasaisuuksista,kohdistetaan em. 1,5 mm portaalla ja muotoillaan venttiilit/seetit uusiksi. peltisarjat ja pakoputkisto uusiksi. (parantaa maksimivääntöä ja tehoa) nokka-akseli väääntönokaksi polttoaineen syötön ja sytytyksen ohjelma uusiksi. Summamutikassa tapahtuva avartaminen on vain osien ja ajan hukkausta, pitää tietää mitä tekee! Voimansiisrto: perävälitykset/ hidaspuoli hitaammaksi rengaskoon kasvamista vastaamaan. Automaattiin sift kit, ja mahdollisesti sopivampi turbiini. Ja tuo vauhtipyörän keventäminen katu/offroad autossa ei käsittääkseni tule kysymykseen, pikemminkin päinvastoin! toki automaatissahan sitä ei yleensä tehdäkkään... Ja jos jonkin muutoksen vaikutus on alle 20% alkuperäistä heikentävä, niin silloin on onnistuttu ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Alkoihan niitä ideoita/tietoa tulla,kiitoksia vain kaikille.
Kannenlasku on varmaan edessä ensimmäisenä,kunhan saan lohkon porattavaksi. Tuo kannenavartaminen hiukan jännittää mutta täytyy saas nyt nähdä josko sitä ihan hiukan siistisi kanavia. ![]() Peltisarja tietenkin tulee ja siinähän se koko putkisto samalla uusiutuu. Pepe haasteli jotain että englannissa muokkaileevat noita nokkia.Varmaan hinnat kohdallaan ![]() Ja pakkohan noille välityksille on jossain vaiheessa tehtävä jotain. Alkaa olla jokseenkin pitkähköt ![]()
__________________
DADDY´S TOY |
#9
|
||||
|
||||
![]()
kun kerran viet lohkon porattavaks ni vie kannet samalla, kyl ne siellä koneistamolla osaa ne kannet portata ja vetää siivut pois.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#10
|
|||
|
|||
![]() Meitsi komppaa.Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4runnerin jakopää | Juilewi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.05.2009 07:17 |
Ostetaan 4runnerin peltisatsi | mielipuoli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.12.2008 16:06 |
4runnerin tukivarsista | Rak | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.02.2007 23:06 |
O: 4Runnerin kuskin ovi | -MaTTi- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.08.2006 18:50 |
M:4Runnerin osia | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 19.03.2006 18:27 |