Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2010, 20:20
Givelä Givelä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.02.09
Sijainti: virrat
Viestit: 42
Perusasetus

L200/Pajero Lisää voimaa?


Elikkäs pajero gurut auttakaa tietämätöntä.
Eli aiheena on tollanen l200 johonka päivittelin pajerosta turbon vakio sarjoilla kiinni, mutta ongelmana on että ei löydy vieläkään riittävää voimaa. Onko toi vapari mitsun pumppu liian pieni, vaikka syöttö on tapissa tuntuu ettei voimanpaskaa löydy eikä savun väri tunnu muuttuvan, mitä eroa näillä pumpuilla on?
Työntääkö ic pajeron pumppu enemmän kun td mallin ja kuinka paljon parempi tuo td mallin pumppu on tohon l200:sen vakioon verrattuna? Antakaa nyt neuvoja millä osilla kokoon ton koneen, pumppua en ala teettään. Ic pajerossa tuntuu olevan vakiona jo roimasti enemmän löylyä kun tässä?

__________________
Ainoastaan ahdin korvaa puuttuvan kuutiotilavuuden
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2010, 17:33
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Turbovehkeessä on siinä pumpun kannessa alipainehärpäke, se vois vaikuttaa jos et sitä oo vaihtanu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.08.2010, 17:47
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

laita siihen turbon syöttöpumppu,vaparin pumpussa ei oo sitä paineenalaista syötönlisäystä.paljonko sulla on ahtopaineet?onko ahtopainemittari et pääset kattoon ne paineet,jos ei oo ni sellanen ensimmäiseks.kumpaan suuntaan oot sitä syöttöruuvia kiertäny?

Viimeksi muokannut jupe69 : 27.08.2010 17:54
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.08.2010, 10:03
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

juu ei se vaparin pumppu oikein skulaa turbon kanssa... Laita vaan se turbon/TDIC pumppu sinne niin saat syöttöjäkin niille ahdoille ei se pelkällä paineella pelaa. Ja ahdetun pumpussa perussyötön lisäksi voit säätää myös ahtopaineen alaista syöttöä, siihen on ohjeet mm. www.mitsubishi4wd.com -sivustolla.

Mistä laitteesta otit turbon ja pakosarjan, onko pajerosta ja hukkaportillinen vai ilman? Wanhoissa turbodiesel galanteissa (2.3-litraisia) on hemmetin hyvä pakosarja verrattuna pajeron orkkis sarjaan, ja käy suoraan paikoilleen. Toinen vaihtoehto on tietysti että tekee itse pakosarjan. Myös vakio pakoputki on ahterista, rajoittaa kulkuja todella paljon.

L200 vaparin (4D56) alkuperäistä imusarjaa ei kannata hävittää, tukkii siitä vaan sen huohotusletkun paikan ja käyttää sitä ahdetussa. On meinaan aivan tajuttoman paljon virtaavampi kuin pajeron kantikas imusarja, eron huomaa kyllä selvästi.

Kyllä siitäkin padasta woimaa irti saa, eräässäkin 2.3TD:ssä tiedän olevan yli 200hv...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.08.2010, 12:40
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Se pajeron turbo on sitten aivan käsittämättömän pieni. Ei kannata juuri 90-100hv suurempia lukemia sillä haaveilla. Pakopaineet on varmasti taivaissa jo tuossa vaiheessa. ja se jos mikä rikkoo noita kansia. Kannen lämpökuorma on aivan valtava.

Suurimman parannuksen saat kun vaihdat se hiustenkuivaajan paremmin virtaavampaan. Esim 2.9l M-B sprintteristä garretin gt25. Myös pakoputki kannattaa vaihtaa avarampaan. Vakio pilli ei ole häävi.
Ja välijäähdytin keulalle. =)
Tuolla yhdistelmällä pääsee jo sinne 150+hv kunhan pumppu on iskussa.

Viimeksi muokannut Mika_T : 28.08.2010 12:42
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2010, 10:28
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Se pajeron turbo on sitten aivan käsittämättömän pieni. Ei kannata juuri 90-100hv suurempia lukemia sillä haaveilla. Pakopaineet on varmasti taivaissa jo tuossa vaiheessa. ja se jos mikä rikkoo noita kansia. Kannen lämpökuorma on aivan valtava.

Suurimman parannuksen saat kun vaihdat se hiustenkuivaajan paremmin virtaavampaan. Esim 2.9l M-B sprintteristä garretin gt25. Myös pakoputki kannattaa vaihtaa avarampaan. Vakio pilli ei ole häävi.
Ja välijäähdytin keulalle. =)
Tuolla yhdistelmällä pääsee jo sinne 150+hv kunhan pumppu on iskussa.
luitko yhtään edellistä viestiä? pajerossa on jo vakiona yli 90hv, ja vakioahtimella+isommalla välijäähdyttimellä pääsee syötön ruuvauksella jo 150 hevon tietämiin. kannen halkeilu ei johdu pakopaineista vaan puutteellisesta vesikierrosta, siksi kansi halkeaa vakioautostakin.

tuo mainitsemani 200hv on saatu vakioahtimella ja modatulla pumpulla. kannen vesikierron parantamisen jälkeen ei ole ainuttakaan kantta mennyt, ja autolla ajetaan 24h kisaa.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mitsubishi Pajero/L200 Turbo Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 14.01.2010 21:06
L200 2ov, Pajero 3ov, Hilux 2ov, land cruiser 3ov. maastopeliä Maasturiprojektit 5 25.03.2009 19:23
Ostettu O: Mitsubishi L200/Pajero 16 Racingrabbit O/M/V Renkaat ja vanteet 5 11.04.2008 10:59
M: Vanteiden keskiökupit Pajero/L200 PL O/M/V Renkaat ja vanteet 0 20.10.2006 12:08
Voimaa?? Linkit 3 22.04.2005 07:43


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).