Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   L200/Pajero Lisää voimaa? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75001)

Givelä 25.08.2010 20:20

L200/Pajero Lisää voimaa?
 
Elikkäs pajero gurut auttakaa tietämätöntä.
Eli aiheena on tollanen l200 johonka päivittelin pajerosta turbon vakio sarjoilla kiinni, mutta ongelmana on että ei löydy vieläkään riittävää voimaa. Onko toi vapari mitsun pumppu liian pieni, vaikka syöttö on tapissa tuntuu ettei voimanpaskaa löydy eikä savun väri tunnu muuttuvan, mitä eroa näillä pumpuilla on?
Työntääkö ic pajeron pumppu enemmän kun td mallin ja kuinka paljon parempi tuo td mallin pumppu on tohon l200:sen vakioon verrattuna? Antakaa nyt neuvoja millä osilla kokoon ton koneen, pumppua en ala teettään. Ic pajerossa tuntuu olevan vakiona jo roimasti enemmän löylyä kun tässä?

Rekisteröimätön 27.08.2010 17:33

Turbovehkeessä on siinä pumpun kannessa alipainehärpäke, se vois vaikuttaa jos et sitä oo vaihtanu.

jupe69 27.08.2010 17:47

laita siihen turbon syöttöpumppu,vaparin pumpussa ei oo sitä paineenalaista syötönlisäystä.paljonko sulla on ahtopaineet?onko ahtopainemittari et pääset kattoon ne paineet,jos ei oo ni sellanen ensimmäiseks.kumpaan suuntaan oot sitä syöttöruuvia kiertäny?

Nostokurki 28.08.2010 10:03

juu ei se vaparin pumppu oikein skulaa turbon kanssa... Laita vaan se turbon/TDIC pumppu sinne niin saat syöttöjäkin niille ahdoille :) ei se pelkällä paineella pelaa. Ja ahdetun pumpussa perussyötön lisäksi voit säätää myös ahtopaineen alaista syöttöä, siihen on ohjeet mm. www.mitsubishi4wd.com -sivustolla.

Mistä laitteesta otit turbon ja pakosarjan, onko pajerosta ja hukkaportillinen vai ilman? Wanhoissa turbodiesel galanteissa (2.3-litraisia) on hemmetin hyvä pakosarja verrattuna pajeron orkkis sarjaan, ja käy suoraan paikoilleen. Toinen vaihtoehto on tietysti että tekee itse pakosarjan. Myös vakio pakoputki on ahterista, rajoittaa kulkuja todella paljon.

L200 vaparin (4D56) alkuperäistä imusarjaa ei kannata hävittää, tukkii siitä vaan sen huohotusletkun paikan ja käyttää sitä ahdetussa. On meinaan aivan tajuttoman paljon virtaavampi kuin pajeron kantikas imusarja, eron huomaa kyllä selvästi.

Kyllä siitäkin padasta woimaa irti saa, eräässäkin 2.3TD:ssä tiedän olevan yli 200hv... :)

Mika_T 28.08.2010 12:40

Se pajeron turbo on sitten aivan käsittämättömän pieni. Ei kannata juuri 90-100hv suurempia lukemia sillä haaveilla. Pakopaineet on varmasti taivaissa jo tuossa vaiheessa. ja se jos mikä rikkoo noita kansia. Kannen lämpökuorma on aivan valtava.

Suurimman parannuksen saat kun vaihdat se hiustenkuivaajan paremmin virtaavampaan. Esim 2.9l M-B sprintteristä garretin gt25. Myös pakoputki kannattaa vaihtaa avarampaan. Vakio pilli ei ole häävi.
Ja välijäähdytin keulalle. =)
Tuolla yhdistelmällä pääsee jo sinne 150+hv kunhan pumppu on iskussa.

Nostokurki 29.08.2010 10:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 691574)
Se pajeron turbo on sitten aivan käsittämättömän pieni. Ei kannata juuri 90-100hv suurempia lukemia sillä haaveilla. Pakopaineet on varmasti taivaissa jo tuossa vaiheessa. ja se jos mikä rikkoo noita kansia. Kannen lämpökuorma on aivan valtava.

Suurimman parannuksen saat kun vaihdat se hiustenkuivaajan paremmin virtaavampaan. Esim 2.9l M-B sprintteristä garretin gt25. Myös pakoputki kannattaa vaihtaa avarampaan. Vakio pilli ei ole häävi.
Ja välijäähdytin keulalle. =)
Tuolla yhdistelmällä pääsee jo sinne 150+hv kunhan pumppu on iskussa.

luitko yhtään edellistä viestiä? pajerossa on jo vakiona yli 90hv, ja vakioahtimella+isommalla välijäähdyttimellä pääsee syötön ruuvauksella jo 150 hevon tietämiin. kannen halkeilu ei johdu pakopaineista vaan puutteellisesta vesikierrosta, siksi kansi halkeaa vakioautostakin.

tuo mainitsemani 200hv on saatu vakioahtimella ja modatulla pumpulla. kannen vesikierron parantamisen jälkeen ei ole ainuttakaan kantta mennyt, ja autolla ajetaan 24h kisaa.

sds500 29.08.2010 19:52

Oleellista tuossa mitsun moottori/turbohommassa taitaa olla se, että turbona kannattais käyttää jotain muuta kun TD04:sta (eli pajeron)... joka on oikeasti sopiva siihen ~max 100 hv pajeroon. tuossakin mainitussa Galantissahan on TC05 (eli Galantin oma turbo)

Mika_T 29.08.2010 21:01

On se vain kumma kun muissa tuon kokoluokan koneissa tuon kokoisella turbolla ei tee yhtään mitään... No ei sillä tee kyllä pajeron koneessakaan.=Verkonpaino
Tai toimiihan se jos ei ole paremmasta tietoa...

Pakopainettahan ei ole mitattu?

sisua45 29.08.2010 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 691747)
kannen vesikierron parantamisen jälkeen ei ole ainuttakaan kantta mennyt, ja autolla ajetaan 24h kisaa.

Kuinka tuo on toteutettu, löytyykö jostain tietoa?

Mika_T 29.08.2010 21:07

Kannen lämpökuormaa pienentämällä? =)
Eli virtaavampi turbo+putki ja vielä välijäähy.? =)

Rekisteröimätön 29.08.2010 21:26

vesikierron parantaminen lämpökuormaa pienentämällä ,miten se vesikierto paranee?????????????

Mika_T 29.08.2010 21:30

Ei mitenkään mutta kansi ongelmat vähenee.

Samalla saa lisähevosia...

Nostokurki 30.08.2010 06:23

Kannen vesikiertoa on parannettu lisäämällä sähköinen kiertovesipumppu kierrättämään vettä kannen takaosasta lohkoon. Endurance -kisassa auton voi lyödä suoraan tulilta sammuksiin esim. tankkauksen ajaksi ilman että tulee kansiongelmia.

Lisää kannattaa kysyä Team1000 jäseniltä.

Nuhapumppu 30.08.2010 19:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 691920)
On se vain kumma kun muissa tuon kokoluokan koneissa tuon kokoisella turbolla ei tee yhtään mitään... No ei sillä tee kyllä pajeron koneessakaan.=Verkonpaino
Tai toimiihan se jos ei ole paremmasta tietoa...

Pakopainettahan ei ole mitattu?

Kunhan vaihtaa vakio imusarjan vaparin sarjaan,coolerin keulalle ja nostaa paineet 1,0bar ja tekaisee 2,5"rännin vailla vaimentimia niin uskollan sanoa että tuo 90hv ylittyy ja helposti. Tokihan tuo ahdin on pieni,eikä sillä kannata haaveilla yli 1,4bar paineista,mutta kun muut kuristimet ottaa pois niin kyllä se aluksi piisaa,tuo 2,3 vakio ahdin on silmin nähden isomp ikuin tuo 2,5 oma. Tuo VNT ahdin olisi paras vaihtoehto jos haluaa paljon voimaa ja nopeasti sen käyttöön,kaverille ilmeisesti tulossa garret gt22vnt ahdin kiinni omaan pajeroon,mutta tuo pajero onkin muutenkin vähän muuta kuin vakio;)


Sivu luotu: 04:41 (GMT +2).