![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() no joo, käsijarrun kanssa vielä (kop kop) mitään ongelmaa ole ollut, etujarrulevyt oli aika huonot, toiseen kulunun pari kpl toista milliä syvää uraa, samoin palat kuluneet sen mukaisiksi, en iitä sitte mistä johtunut, mutta tosiaan toi teho tuntuu tosi huonolta, ja jarrua saa painaa kyllä aika lujaa, on mulla ollut tehostamattomat jarrutkin ke-20 corollassa, mutta nekin oli kyllä paremmat, ne sai sentään lukkoonki kestopäällystetielläkin aina... ei sitte kyllä jenkkienkään tieto ole aukotonta kun lähteistä riippuen vaihtelee se että minkä ikäsen ja mallisen kakskalvoinen tehostin sinne oikein sopii, semmosen haluaa ettei tarvi sitä tehostimen tankoa pätkiä eikä mitään esineitä konehuoneesta siirrellä, ilmeisesti 99-04 wj on silloin kyseessä, tai 96 mallin xj, 97-up ei käy mutta kun niin montaa tarinaa on sitte siitäkin, millasia täällä kotomassa on laitettu ja mistä sitä helpoiten semmoset löytää, uusia saa kyllä, mutta ei vähä käytetty tehostinkaan tiemmä nyt huono olisi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuplakalvollinen tehostin ei mene suoraan näihin vanhempiin, varsinkaan Renix- koneisiin XJ:hin. Muutoksia tarvii aina. Joko tehostimen tankoon, tai sitten jarrupolkimeen. Mutta se on jokseenkin ainoa keino saada lisää jarrutehoa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on jotain käytettyjä tehostimia!!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin on riittänyt orggitehostimella jarruvoimat, kunhan putsailee turpeet tarpeeksi usein jarrusatuloista pois. Takapään levyjarrumuutos kyllä lisäsi käsijarrun tehoa 95% ja käyttöjarruihinkin noin 50%
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ainiin, olis mulla parit levyjarrullisen taka-akselin jarrukilvetkin ylimääräisenä, jos kiinnostaa tehdä levyjarrumuutos, toiseen pariin on käsijarrun vivut (ne kilvestä läpimenevät), toiseen pariin ei...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
454SSlle, ei mulla JEEPISSÄ kerry turvettajarruihin kun ajelen vaan kestopäällysteellä sillä toistaiseksi, jarruteho vaan ei silti ole kummonen.
JAMANTille, sopiikos niihin tehostimiin toi oma pääsylkky vai pitääkö sekin vaihtaa... jarrukilvet, mitkäs satulat? ja hinnat kiinnostaa aina... TIMOLLE ymmärsin jenkkiteksteistä että 96 tehostinta ei tarvisi muuttaa juurikaan, ei ainakaan pituutta kun laittaa spacerin tehostimen taakse, renixseissa pitää jotain siirtää konehuoneessakin mutta HO:ssa niinku mun on ei visiin kuiteskaan ja sitä wj:n tehostinta tarvii katkasijan paikan verran rälläköidä, mutta oliko paremmin kokemusta muutoksista? ja yleisesti, mitäs osia sitä sitten tommosen levyjarrumuutokseen taakse tarvii käyttää, mullahan on edelleen se kasivarttinen moparin perä tossa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oliskohan se ollut jopa niin että 8.25:een käy suoraan Grand Cherokeen jarrut yhtä lailla D35:stä kuin D44:stä. Paljon ovat tuolla jenkkifoorumeilla niitä vaihdelleet Cherokeihin, ja myös 8.25 periin. Grandeissähän ei 8.25:ttä edes käytetä, joten pitäisi sopia suoraan? Jos ei muuta, niin mittaa jarrukilven pulttijako niin sillähän se selviää. Keskireiän puolesta pitäisi ainakin mahtua, koska 8.25:ssä on akseliputkien halkaisija kaikista isoin.
Mulla olisi ollut kasa hyviä linkkejä jarrumuutoksiin, mutta hajosi kovalevy ja bookmarkit katosi siinä samalla. En nyt tarkkaan enää muista mitkä tehostimet kävi mitenkin - tuo HO- tekniikka helpottaa asiassa jo kuitenkin kummasti. '95 muistaakseni vaihtui tuplakalvoiseen tehostajaan, ja jarrupolkimeen ei kait tarvitse muutoksia XJ:n tehostimia käyttäessä. Joissain tosin on se pidempi varsi, tai erilainen mutka jolloin voi joutua poraamaan polkimeen uuden reiän. ..ja hetken kun etsi niin löytyi ihan ok oloinen linkki: http://home.swbell.net/rriojas3/reardisk.html Käsijarruvaijerit ilmeisesti esim. Explorerista, tai YJ:stä? Mulla olisi yhdet ylimääräiset mitä käytin Ford 8.8:n käsijarrussa, en tiedä riittääkö/ kelpaako sun käyttöön? Luulisin kyllä että kävisi. http://www.jeepforum.com/forum/f11/w...-need-1080957/ edit: Tässä vielä toinen rakennusstoori http://www.jeepforum.com/forum/f11/z...-truth-607435/ |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jarrukilvet on 93-98 ZJ:n eli ZJ:n osat sopii suoraan!! Niin, ne hinnat, jarrutehostin on 50,-/kpl ja kilvet 100,-/pari (riippumatta onko kaikki osat tallella vai ei, toisesta puuttuu edelleen ne käsijarrun linkut)!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Cherokee ABS jarrut | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 01.10.2007 08:52 | |
hj:n jarrut | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.08.2007 13:35 | |
jarrut ja pyh | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.04.2006 18:44 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 12.12.2005 15:21 |