![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
No niinpä niin. Kävin perstaina sen uuden ristinivelen ostamassa, kun en tuosta vanhasta löytänyt rasvanippaa edes. No perkele, aikani sitä rapsuttelin meisselilläni, niin jo löytyi nippa sittenkin. Ruikin sisään rasvaa ja kitinät on tiessään. Eikä siis ole väljääkään missään. Mutta kaippa tuon voi joskus joutessaan vaihtaa...
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mullakin kitkuttaa hiacessa kardaani... Ei oo klappia, ja olisin mielellään rasvannu, muttei näissä uusissa autoissa oo ees rasvanippoja kardaaneissa...
Mutta samasta aiheesta: Oisko kellään hajua, mikä laakeri ujeltaa 61:n laatikossa? ulina alkaa siinä viidenkympin jälkeen, ja kuuluu lähinnä vain vedättäessä tai moottorijarrutuksessa. Isolla ja pikkupuolella kuuluu sama ujellus, vaihteella ei ole väliä. Resonoi kabiininpuolelle ulosoton keppiä pitkin. Oletettavasti kyseessä Joku jakiksen laakeri? Voiko sen pääakselin päätylaakerin vaihtaa sen luukun kautta halkaisematta jakista? |
|
#3
|
|||
|
|||
Halkaise vaan suosiolla se jakis
Ei pahahomma, mutta muista "liimata" väliakselin päittäis liukulaakerit kunnolla paikoilleen kuoriin ennen kasausta. (jos/kun pääsee lukitus kieleke pyörähtämaan, niin syö koteloa ja.....)
Tuo ääni vois tulla juuri noista väliakselin laakereista, ja -akselista. (löytyy mm. tamgearsilta) laakerit ja akseli maksaa yht noin 100e Samalla vaivalla saa tarkastettua kaikki laakerit, myös laatikon takimmaista laakeria kannattaa silmäillä, vaatii tosin lisää purkamista. Ja puhdista huohotin todella hyvin, mikäli alkuperäinen vielä paikallaan Ja kun teette remonttia noihin LC:n (ja mikseipä muihinkin) jakiksiin, niin muistakaa putsata ulosotto todellä hyvin, nimittäin sinne tuppaa kertymään kaikki irtonainen, vain odottaakseen pääsyä rempattuun laatikkoon.... Tiivisteet pitää olla, kun kasaat tuota jakista, muuten laakerit/hammaspyörät liian tiukalla, uusia saa mm. tamgearsilta, laadusta ja vahvuudesta ei mitään kokemusta Ja stefat laittaisin alkuperäiset, niin pärjää taasen 1/2 miljoonaa km ja 20v ![]() Itse kasaisin tuon laatikon vanhoilla tiivisteillä ( tiivisteet ja pinnat puhdistettuna jarrupesulla) ja bilteman punaisella moottorisilikonilla. (hierotaan olemattoman ohut kalvo molemmin puolin ja sitten 1 mm makkara väliin, mahdolliseen tiivisteen katkeamiskohtaan reilummin ja kiinni enen kuin nahkottuu |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| FAQ: Miten niin HJ-45? | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 57 | 31.08.2009 19:47 |
| Myydään VW Vento, niin ruma, niin hento :)-93 kats.30.9-08 | tossu | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 05.10.2008 15:27 |
| Renkaat: no niin... | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 05.04.2005 11:32 |
| niin | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.10.2004 20:20 | |
| kun ei ,niin ei | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 13.09.2004 09:23 |