Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2010, 16:08
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Olen aukonut volkkarin/volvon D24 koneita parin vuoden aikana ihan tarpeeksi. Ja varma tieto on että alunperin turbottimissa lohkoissa ei ole mäntien öljysuihkuja. Lisäksi ensimmäisen sukupolven D24 lohkot on alimitoitetuilla m11 kannenpulteilla ja ne ei kestä 150+ hv vaadittavia ahtoja, tästäkin on kokemusta. Ja ensimmäisen sukupolven koneiden kansi on myös erillainen kuin sen jälkeen tulleissa. Ja nuo ekat D24 oli valmistuksessa 79-81. Sen jälkeen on tehty oikeilla m12 kansipulteilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2010, 16:35
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Ok, kiitos tiedosta.

Noi ex-lankomiehen koneet on sitä 2. sukupolvea, eli paksummilla kannenpulteilla (240 jotain -85 ja 740 jotain -86).
Ite rakennan ihan vaan paikallismoottorikäyttöön, joten tuo turbotus ei ole näihin vehkeisiin vielä ajankohtaista.
Potkua pitäisi kuitenkin saada vähän enemmän kuin VW:n 1.6:sta...

Piti vaan tuokin asia varmistaa, kun tarkoitus on jossain vaiheessa saada myös tuon Patrollin keulalta massaa vähemmäksi...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2010, 17:35
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arppa Näytä viesti
Olen aukonut volkkarin/volvon D24 koneita parin vuoden aikana ihan tarpeeksi. Ja varma tieto on että alunperin turbottimissa lohkoissa ei ole mäntien öljysuihkuja. Lisäksi ensimmäisen sukupolven D24 lohkot on alimitoitetuilla m11 kannenpulteilla ja ne ei kestä 150+ hv vaadittavia ahtoja, tästäkin on kokemusta. Ja ensimmäisen sukupolven koneiden kansi on myös erillainen kuin sen jälkeen tulleissa. Ja nuo ekat D24 oli valmistuksessa 79-81. Sen jälkeen on tehty oikeilla m12 kansipulteilla.
Millaiset nuo volkkarin männän jäähdytyssuuttimet ovat? Ovatko ne lohkon öljykanavaan ruuvattu, tai prässätty erillinen osa? Onko lohkon valussa eroa vanhemmissa ja uudemmissa malleissa, vai onko niissä vain koneistus ero? Ovatko isommat kannenpultit M12 (eli 12x1.75), vai M12x1.5?

Nuo M11 (M11x1.5) kannenpultit ovat samoja, kuin esim audin bensa viitos koneissa. Niitä on tullut pideltyä, mutta noita diesel kuutosia ei.

Muistaako joku 244 volvoja, kahden litran VAG viitosella? Ne olivat sairaan nopeita. Heti kohta tulikin tuo "mahtava kuutonen" tilalle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2010, 23:32
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Millaiset nuo volkkarin männän jäähdytyssuuttimet ovat? Ovatko ne lohkon öljykanavaan ruuvattu, tai prässätty erillinen osa? Onko lohkon valussa eroa vanhemmissa ja uudemmissa malleissa, vai onko niissä vain koneistus ero? Ovatko isommat kannenpultit M12 (eli 12x1.75), vai M12x1.5?
Öljyt suihkut ruuvattu kiinni. Vaparin lohkossa ei ole paikkaa mihin ruuvata eli ei ole koneistettu suihkulle paikkaa. Valueroista en osaa sanoa mitään, mutta luulen että ovat kaikki samaa valua ja erot koneistuksissa. M12 pultit 1.75 kierteellä, pituus 115 mm, aluslevyn halkaisija 24mm ja paksuus 4mm. Löytyy kahdella eri kannalla, kuusiokolo ja se saksalinen 12 sakaren.
Ja kaikki volvot ovat sairaan nopeita,jotkin mallit jopa älyttömän nopeita.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.08.2010, 16:06
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arppa Näytä viesti
Öljyt suihkut ruuvattu kiinni. Vaparin lohkossa ei ole paikkaa mihin ruuvata eli ei ole koneistettu suihkulle paikkaa. Valueroista en osaa sanoa mitään, mutta luulen että ovat kaikki samaa valua ja erot koneistuksissa. M12 pultit 1.75 kierteellä, pituus 115 mm, aluslevyn halkaisija 24mm ja paksuus 4mm. Löytyy kahdella eri kannalla, kuusiokolo ja se saksalinen 12 sakaren.
Ja kaikki volvot ovat sairaan nopeita,jotkin mallit jopa älyttömän nopeita.
No siinä oli täydellinen vastaus, kiitosta vaan.

Eli M11 kierteillä olevaan lohkoon ei saa kunnollisia M12 kierteitä, kun nousut ovat eri. Jos olisi samalla nousulla, niin silloin onnistuisi. Helicoililla (re-coil, time-sert yms.) tietysti onnistuu.

2.0 vapari vitosessa oli tehoa jotain 70 hv, kai sillä sentään nahkamännän (MB 200D) jättää.

Viimeksi muokannut sisua45 : 11.08.2010 16:11
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mäyrikseen ovia? misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.12.2009 22:19
Ostetaan Mäyrikseen kahluusarja! misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.09.2009 20:27
Mistä mäyrikseen osia? misku Tekniikka & Jutustelu 15 25.09.2009 07:15
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 29.06.2009 19:53
Vinssin sovittelu mäyrikseen pyyvama Tekniikka & Jutustelu 0 08.03.2009 19:47


Sivu luotu: 12:14 (GMT +2).