![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tämähän tuli sitten väärään osioon. Piti mennä tuolle tekniikkapuolelle. Modet varmaan siirtää?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
meniskö tuo lie pilalle jos tarjois hiukka öljyä dieselin sekaan jos joku suutin tms takertelee kuivuuttaan ??
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onks pumpun ajoitus VARMAsti oikein, saattais olla myöhäsellä oireista päätellen... Possautteleeko sinisiä tuprahduksia silloin kun rykii ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin tähän piti vielä sanoa, että ei tupruttele sinistä. Ehkä aivan hiukkasen harmaata utua, kun oikein kenkii mutta se johtuu varmaan tuosta reilusta syötön määrästä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tässä kohtaa tarkkana:
"Käytin tämän jälkeen vielä remiin irti ja laitoin takaisin. Tässä yhteydessä jouduin hiukan pyörittämään moottoria, että pumpun merkki meni aivan kohdalleen. En nyt tiedä johtuiko tuo siitä,ettei se ollut aivan kohdallaan, kun hihnan irroitin vai siitä että joku siirtyi irroitusvaiheessa." Rattaillahan on merkit muistaaksein I ja II ja pisteet * ja ** tjsp... Näitä EI VOI(NE) laittaa väärin ... ??? Jos pumpun merkki tällöin ei osu kohdilleen, olet lähellä ongelmaa,,, Olenpa paininut vastaavan ongelman kanssa MB merkissä liki 200 tkm, käyttänyt pumppua yhellä ja toisella pajalla, epäillyt ilmavikaa, vaihdellut tiivistetä, o-renkaita, kannen tiivistettä, venttiilinohjureita, hehkuja, yms yms. ja loppujenlopuks löytänyt ongelman liian myöshäisestä ajoituksesta Eli: jos sulla on syöttöä runsaasti, ja ajoitus myöhäisen kintaalla, oire vois olla hyvinkin juuri kuvatunlainen, jaksaa sitten kierroksilla palaa kyllä, ennakonsäädin auttanee tässä (MB ssä ei ole), mutta välikierroksilla röpeltää, eli kamaa "tulee liikaa väärään aikaan" Onks pumpun remmi uusittu ? Kiristin myös ? Alkup. vai tarvike ? = tarkista ajoitus
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Remmi on käytännössä uusi. Tosi sitä on jo käytetty monta kertaa irti, mutta kilometrejä sillä on varmaan n. 500km. Tuon kiristimen jousen uusin (alkp. toyota), kun ajattelin tuon hihnan tärinän johtuvan siitä, samalla herkistelin sen kiristimen. Kyllä tämä kieltämättä vaikuttaa siltä, että voisi johtua ruiskutusennakoista. Vika on tosin aivan samanlainen, kuin ennen pumppuremontteja ja noissa huolloissa todettiin ennakonsäätimen männän olevan jumissa. Viimeisen pumppuremontin jälkeen, jossa uusittiin koko pumpun runko ja ajoittimen mäntä annoin paikallisen dieselpajan asentaa pumpun ja pistää ennakon kohdilleen, kun aloin epäilemään omia kykyjä. Kyllähän tuon ennakon voisi vielä tarkistaa ja kokeilla aikaistaa pumppua hiukan. Tässä on jo ties kuinka mones kierros menossa muillakin tarkistuksilla . ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jep
Eihän vaan ollut pääkaupungin naapurikaupungissa, kehä III tuntumassa oleva diesel"paja" ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jep,jep.Videosta kuunneltuna aikas karkea on käynti kun kierroksia nostaa,jossain on jotain...?? Jos olet varma et perus-ajoitus merkit on kohdallaan.Kampiakselin suhde nokka-akseliin ja pumppu myös lovi merkissä katsottuna 10cm päästä vaaka-suoraan. 3 merkkiä vain. jos näin on niin perus-ajoitus on OK.Mut sit on pumpun ennakko. Kun pumppu on tullut pajalta niin oletko tarkastanut mitta-kellolla pumpun perästä ennakon mm Tehdas arvo on JAKK 1.29mm-1.35mm jos pumppu on moottorista otettu irti niin kellolla on ennakko ajoitettava takaisin laitettaessa.. Voihan tietysti omia merkkejä missä se on ennen ollu mutta se on miten sen ottaa. Pumpun päässä oleva säätö pakka kannattaa tarkistaa ettei ajoitus muutu itsestään jos lukitus ruuvit ei toimikaan niin kuin pitäisi.. PS nää on vaan vinkkejä. Toivottavasti jotain jelppiä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onko suuttimet toyotan alkuperäiset vai tarvikkeet? Porvoon dieselissä eivät suostuneet tavikesuuttimia edes asentamaan kun sanoivat että paskat alkuperäiset on paremmat kuin uudet tarvikkeet..
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä olisko tuosta 2t öljystä haittaa. Ei kai se mahdoton idea olisi kokeilla. Suuttimet kävivät kyllä juuri testissä ja aukesivat kaikki hyvin.
Pumpun ajoituksen tarkstin ensin itse ja kun ei toiminut tarkistutin vielä diesel pajalla ja kunnossa se oli. Suutinkärjet on kyllä vaihdettu edellisen omistajan mukaan ainakin. Merkkiä en tiedä mutta eipä tuo dieselhuolto niistä mitään ainakaan maininnut. Näissähän suuttimissahan on tietysti semmoinen homma, että kun pajat testaavat niiden toiminnan, niin ne katsoavat vaan sen 2 avautimispaineen. Jos se on kunnossa niin ainakin väittivät, että toinenkin avautumispaine on ok. Sen toisen avautumispaineen tarkistaminen olis maksanut melkein 300e |
#11
|
||||
|
||||
![]()
onks siitä mitattu pumpun paine? sehän vaikuttaa kuitenki suoraan tohon ajottimen männän vaikutukseen syötön ajoitukseen.. toivottavasti ei ollu liian vaikeesti selitetty
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tutkiskelisin vielä ajoitus merkkejä kun moottori on ollu palasina. jos syöttöpumppu ja nokka-akseli hihnalla on keskenään merkeissään, niin missä kohdalla kampi-akseli silloin huitelee kun siin on se ratas hässäkkä niin ei oo ihan simppeli jutska.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Täällä jotain juttua tikittämisestä: http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewt...da9e8f28ba3aa1 Viimeksi muokannut -MaTTi- : 12.08.2010 21:48 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tästä on faktaa en halua muureja kumota mut totuus on?? Suuttimella ei ole vaikutusta ennakkoon... Testasin ite suuttimet penkissä ja omassa yksi ns kusi.Sain tämän suuttimen kunnostettua ja auto kävi sen jälkeen todella hienostiToyotan HDJ suutin antaa 5 reiästä poltto ainetta n130bar peruspaineella. penkissä jonka pumppu ponkaisee ilmoille ja se toinen paine on paljon puhua tyhjää mitä se tykittää? Tässä autossa ongelma on jossain muualla. Syöttöpumpun hihnan väristy sei vaikuta mitään on vain et hihna on himpun löysäkllä mut parempi kuin pingottaa sitä. ITe olin TAMMER DIESELISSÄ 3 vuotta hommissa ja tein ammatikseni jakopään hihnan vaihtoja ja teinhän mie ARTO HÖYLÄN TOP ALKOHOL DRAGSTERIIN VENTTIILIN OHJAIMEN SIIRROT IMU VENTTIILEILLE JA TASOT PLAANASIN... Viimeksi muokannut hunter hdj : 13.08.2010 00:52 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj60 käyntiongelma | ToyotaHj60 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 15.02.2012 19:33 |
HJ:n Käyntiongelma. | välijäähdytin | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.02.2010 17:40 |
SJ-413:n käyntiongelma | JC | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.11.2008 23:44 |
XJ:n käyntiongelma | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.11.2005 00:55 |
Uaz käyntiongelma | -MAKE- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 01.06.2005 20:49 |