Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 07.08.2010, 20:28
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja escorvet Näytä viesti
Grillin kohdalla aukon pinta-ala on niin suuri että ei se kyllä ahdista. Vähän virtauksia saattaa haitata mutta se on noin 80-85mm halk. ja nelion muotoinen.

Mä nyt kyllä teen siihen uuden kotelon 3" putkesta ja katotaan mitä tekee.

ahtoputket tulee kans 3" rännistä ja cooleri on 300x600 kennolla.

Ainut haitta tosta setistä voi olla että viive vähän kasvaa.
paljonko tehotavoite?älä hyvä mies tee putkia 3 tuumaisesta jollei tavoite pyöri yli 400 humman paikkeilla.joku varmasti käsittää elvistelynä muuta voin kokemuksesta sanoa että 99% suomen maastureista pelaa 2 tai 2.5 tuuman ahtoputkilla paljon nöyremmin kuin 3".

luulen että kyseinen auto saattaa joskun kurvata asfaltiltakin pois ja siellä se viive vituttaa mika kasvaa vakioahtimellakin liian isojen putkien takia.

esim. wrc autojen ahtoputket luokkaa 2" ja allekkin.tehoa 300-400 todellista hevosta,joo...on kuristimet.dieseli tarvii samoihin tehoihin enemmän ilmaa,n.30% ja itse jos projektoisin dieseliä noihin tehoihin niin putki olisi max 2.5",ehkä jopa 2 ja yksneljäsosa.

Vanha 08.08.2010, 09:52
escorvet escorvet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 01.11.08
Sijainti: Mäntsälä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaistapää Näytä viesti
paljonko tehotavoite?älä hyvä mies tee putkia 3 tuumaisesta jollei tavoite pyöri yli 400 humman paikkeilla.joku varmasti käsittää elvistelynä muuta voin kokemuksesta sanoa että 99% suomen maastureista pelaa 2 tai 2.5 tuuman ahtoputkilla paljon nöyremmin kuin 3".

luulen että kyseinen auto saattaa joskun kurvata asfaltiltakin pois ja siellä se viive vituttaa mika kasvaa vakioahtimellakin liian isojen putkien takia.

esim. wrc autojen ahtoputket luokkaa 2" ja allekkin.tehoa 300-400 todellista hevosta,joo...on kuristimet.dieseli tarvii samoihin tehoihin enemmän ilmaa,n.30% ja itse jos projektoisin dieseliä noihin tehoihin niin putki olisi max 2.5",ehkä jopa 2 ja yksneljäsosa.
vois ehkä tiputtaa sit ton putki koon pienemmäksi.
en minä näistä dieseleistä mitään ymmärrä mut bensa koneista enemmän. Tota focusta on tullut hieman kutiteltua ja siinä tällä hetkellä lähemmäs 350hv. Siihen tein ahtoputket 60mm putkesta. Ajattelin et kai tossa ilma sen verran enemmän liikkuu että 3” olis passeli.
Vanha 08.08.2010, 10:47
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Perusasetus

siinä uudessa land cruiserin turbotetussa v8 koneessa on myös 2" ahtoputket!
Vastaa lainaten
Vanha 08.08.2010, 12:50
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Perusasetus

Mulla on 3" ihan sen takia ku sitä ilman sai, eikä siinä kyllä viivettä mun mielestä oo. Vastaa kaasuun välittömästi.
Vastaa lainaten
Vanha 08.08.2010, 14:47
escorvet escorvet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 01.11.08
Sijainti: Mäntsälä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gravehill Näytä viesti
Mulla on 3" ihan sen takia ku sitä ilman sai, eikä siinä kyllä viivettä mun mielestä oo. Vastaa kaasuun välittömästi.
Juu eihän noihin putkiin pituutta paljoa tule ni ei se viive voi ihan mahdoton olla.
Vanha 08.08.2010, 21:25
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaistapää Näytä viesti

Ootko sinä tai joku muu joskus huomannu että viive kasvaa isommilla ahtoputkilla?
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Discovery 1 lämmityslaitteen kotelo Ruivo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.08.2009 19:12
Myydään Iso akku + kotelo sille. Repro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 03.05.2009 17:15
Ostetaan UAZ:iin ilmanputsarin kotelo Ricambi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.10.2008 20:31
M: hj:n ilmaputsarin kotelo. jv O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 19.10.2007 14:59

Sivu luotu: 08:32 (GMT +2).