Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.08.2010, 07:19
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

nyt olis tarkoitus turbottaa tämä laite. mitenhän tuo sd25 moottori kestää puhaltimen kanssa. tuolla holysmoken sivulla näytti olevan vähä juttua ettei kestä, mutta onko näin.
ja kuinkas paljon tässä pitäis olla sylinteri putket lohkon tason yläpuolella?
ja sitten vielä että mistä kätevästi ryöstäis öljyt sille ahtimelle, oisko paineanturilta vai mistä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.08.2010, 09:15
NuuBeRi NuuBeRi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nenonen2 Näytä viesti
nyt olis tarkoitus turbottaa tämä laite. mitenhän tuo sd25 moottori kestää puhaltimen kanssa. tuolla holysmoken sivulla näytti olevan vähä juttua ettei kestä, mutta onko näin.
ja kuinkas paljon tässä pitäis olla sylinteri putket lohkon tason yläpuolella?
ja sitten vielä että mistä kätevästi ryöstäis öljyt sille ahtimelle, oisko paineanturilta vai mistä?
Melkein suosittelisin käyttämään kannen irti ja tarkastamaan että männät on edes ehjiä. Voi tulla hieman ongelmia jos ylipaineistaa vielä. Itsellä tuossa oli 320tkm ajettu kun kanentiiviste antautui vakiona ja kaikki männät halki. Turbotuksia en ole itse tehnyt mutta näin ajattelisin, että ongelmia tulossa jos männät halki jo valmiiksi. Noissa kun kuulemma yleistä tuo mäntien halkeilu.


Ja sitten vielä vähän lainaan topic:iä kun kerran otsikko täsmää omaankin ongelmaan.

Moottorin vaihdon yhteydessä katosi ainakin virtalukolta jatkuva virta, valot saa päälle ja rääkkä toimii. Mikään muu ei sitten toimikkaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.08.2010, 11:39
tikpe:n Avatar
tikpe tikpe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.04
Sijainti: Pöljä, Finland.
Viestit: 179
Perusasetus

Holysmokessa taitaa keskustelut turbotuksesta tarkoittaa aina yli 2bar paineita.. itellä KC:ssä terranon turbo+jäähy ja 0.8bar paineet ei tee missään kipeää.. välijäähy toki on viisasta laittaa. Ja tietty tärkeintä kaikista on että vedättelyn jälkeen ei naukasta heti konetta sammuksiin vaan antaa kannen lämpöjen tasautua.
Kuten NuuBeRi sanoi, jos peruskone on kunnossa niin mutka putkeen vain.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.08.2010, 12:58
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

joo kansi käytetäänkin irti koska se vuotaa öljyä moottorin takanurkasta ulos kannentiivisteen välistä. samalla vähän tarkastellaan moottorin kuntoa.
no garretin t03 on tilattu että jos siihen sen laittais, ja välijäähy toki tulee kanssa.

ja tuohon virta ongelmaan sen verran, että tuliko esim laturin perään kaikki johdot kiinni. myös maadoitukset kannattaa tarkistaa. ja oisko tuolle virtalukon takaiselle virralle ollut sulake? sehän voi äkkiä palaa kun konehuoneessa touhuaa johtojen kanssa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.08.2010, 14:02
NuuBeRi NuuBeRi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nenonen2 Näytä viesti
ja tuohon virta ongelmaan sen verran, että tuliko esim laturin perään kaikki johdot kiinni. myös maadoitukset kannattaa tarkistaa. ja oisko tuolle virtalukon takaiselle virralle ollut sulake? sehän voi äkkiä palaa kun konehuoneessa touhuaa johtojen kanssa.
No sulakkeet menin läpi sieltä ratin"alla" olevasta sulake taulusta. Onko tuossa vehkeessä muualla sulakkeita? Kun siinä v-käyrä huipussaan ei siitä vian etsimisestä tullut mitään. No tänään jatkamaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.08.2010, 17:27
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

mulla oli tuossa konehuoneessa apukuskin puolella akun takana semmonen rasia missä oli sytytysvirralle joku hyppyjohto, oisko se joku nissanin "sulake"?
ja sitten asiaan, onkos tuo alipainepumpulle tuleva letku kesties öljynpainetta varten. tulee ainakin lohkon kyljestä. siitähän sais varmaan turbolle öljyt ja sitten vaan paluu öljypohjaan.
ja mikshän siitä pumpulta ei lähde paluuta, vai eikö se vaan tarvi sellasta.

edit: olihan siinä pumpulla paluukin kun vähä tarkemmin katso, ja sitten kuulemma ois lohkon kupeessa sokea tulppa mihin sais laitettua paluulinjan.

Viimeksi muokannut nenonen2 : 03.08.2010 08:31
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.08.2010, 11:02
NuuBeRi NuuBeRi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 134
Perusasetus

Just meinasin korjata sen verran että on siltä pumpulta paluukin lohkoon.

(Oma ongelma lähes ratkaistu, vielä kun sais pyyhkijät ja sisätilan puhaltimen toimimaan. Auto käy SD23 koneella todella nätisti. Pitäisköhän siihen suunnitella jotain ahdinta kylkeen
Tyhjäkäynti vaan liian alhaalla, kun ravistaa niin pirtusti. Tänään ehtoolla syöttöä vähän suuremmalle niin siinähän se tyhjäkäyntikin nousee.)

Viimeksi muokannut NuuBeRi : 03.08.2010 11:06
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään -00 king cap -an- O/M/V Ajoneuvot 0 06.01.2010 09:35
Ostetaan King Cap/Urvan king lukollinen taka-akseli Raami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.11.2008 20:31
M: King Cab 4x4 -85 O/M/V Muut 5 27.05.2004 13:50
king cap Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2004 03:24
M: TD King Cab 4x4 O/M/V Muut 0 28.10.2003 10:15


Sivu luotu: 21:22 (GMT +2).