![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tässä yx otos kelkkareitistä viime syksyltä: http://stiletti.wipsl.com/videot/Lap...09-26_0001.wmv (11:03 & 236MB) Tässä siis vaan se helpompi puolisko, testiradalle menevää pätkää ei ole ajettu yhtä paljon, mutta aika samanlaista sekin on, kovan pohjan päällä lällyä enempi-vähempi. Sunnuntaina meni toiseen suuntaan ("alamäkeen", eli vaaran päältä päin risteykseen) Rangella ajamalla, mutta yhdessä paikassa (sama missä syksyllä piti vinssata) piti hapettaa melko huolella. Pikkurenkaisempia hieman avustettiin vinsseillä, mutta ompahan taas kuraa lanattu tieltä pois, tämähän helpottuu sitä mukaa kun sitä ajetaan. -Paavo
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Iltojen iltaa
Jos kilvanajo kiinnostaa, muttei tiedä mitä officrossi on, mutta omistaa maasturin, kannattaa kaivella juutuupista officrossi-haulla. Videot kertoo aika paljon asiasta. Ajetaan (tai vinssataan) mahdollisimman kovaa offirataa ympäri. Sama meininki kuin formuloissa + vinssaus - asvaltti. Vähän kilvanajon säännöistä; ohittava kuski varoo ohitettavaa! Toisin sanoen, jokainen ajaa omaa kisaansa, pitää ajolinjansa ja ohittaja katsoo parhaan mahdollisen JA turvallisen paikan ohitukseen. Muta peittää peilit ja ikkunat, joten varovaisuus ohituksissa on paikallaan. Jos vehkeissä on tehoa ja pitoa, ohi vaan! Nätisti ajaen, ja pienemmillä tehoilla, voi jopa voittaa, vaikka tulee ohitetuksi, koska viritetyt vehkeet ei kestä.... ![]() Näin etukäteen sanoen, kukaan ei voita Einosen Hilkkaa ![]() Eikun mukaan kisaamaan! Viikonloppua! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lisää pykäliä täytettäviksi kilpailijoille
Pikkasen lisää sääntöjä:
-ei promilleja kenenkään veressä radalla -kaikilla kilpailijoilla huomioliivit päällä koko kisan ajan, myös kuskilla -turvavyöt AINA kiinni auton liikkuessa -kypärä päässä -autosta on löydyttävä sammutin ja EA-pakkaus -kilpailijoilta toivotaan maalaisjärkeä mahdollisten ruuhkatilanteiden selvittämiseen -mieluiten pidetään kivaa kisassa ja kisan ulkopuolella, ei ryppyjä otsilla -ilokaasu on kielletty, ohjaamossa saa kuitenkin piereskellä, jos se aiheuttaa iloisuutta ja mukavaa oloa Näitä täydennellään vielä. Onkos niitä kisaajia tulossa? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
laitan seuraavaan viestiin kilpailukutsun ekan luonnoksen, säännöt jne. apinoitu suoraan Heinolan kisasta, paitsi punaisella merkitty pätkä, jonka tarkoitus on yksinkertaistaa ja selkeyttää tuloslaskentaa, kelloja ei tarvita (oletuksena että suurin osa viimeisellä kierroksella olijoista ehtis maaliin sen vartin kuluessa?). Oliskos tässänyt kaikki, vai unohtuiko jotain? -Paavo |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kilpailukutsu - Raajärven OffiCrossi - 28.8.2010
Säännöt Kilpailu on tarkoitettu mönkkäreille ja maastoautoille (mutta ei kuorma-autoille). Mönkkärit ajavat yhdessä luokassa, autoille luokkia on kaksi: pikkuluokka korkeintaan 35” renkaisille, isossa luokassa rengaskoko vapaa. Pikkuluokan autoilla vois siis osallistua myös isompaan luokkaan. Porttaaliakseliset ajavat isossa luokassa rengaskoosta riippumatta. Mönkkäriluokka ajaa tunnin, pikkuluokka puolitoista ja iso luokka kaksi tuntia. Ajoajan täytyttyä vajaa kierros ajetaan loppuun, ja maaliintulojärjestys määrää yhtä monta kierrosta ajaneiden keskinäisen järjestyksen. Mikäli viimeinen kierros kestä yli 15 minuuttia, katsotaan se keskeytyneeksi, ja kilpailijoiden tulee siirtyä pois radalta. Palkintosijoja ei jaeta, jos viimeinen kierros jää kesken pidemmälle ehtinyt on parempi. Mönkkärikuskit ajavat yksin, kyydissä ei saa olla ketään. Autoissa tulee olla kuljettajan lisäksi yksi (ja vain yksi) apukuljettaja. Kilpailijat saavat vaihtaa paikkoja (kuljettaja/appari) kilpailun kuluessa. Kaikkien kilpailijoiden tulee pitää kypärää päässä koko kilpailun ajan. Kypärän ei tarvitse olla virallisesti hyväksytty, kunhan sopii päähän ja suojaa riittävästi. Kilpailijoiden tulee käyttää selvästi erottuvaa turvaliiviä koko kilpailun ajan. Autoissa tulee käyttää turvavöitä aina auton liikkuessa. Avoautossa on oltava turvakaaret (vähintään pääkaari takatuin). Kaikille pakolliset varusteet: toimiva sammutin ja ensiapulaukku. Autoissa turvavyöt. Vinssi on erittäin suositeltava. Mukana olevien varusteiden tulee olla riittävän hyvin kiinni. Ilokaasun käyttö on kielletty. Kaikkien ajoneuvojen tulee olla vakuutettuja. Punakilvillä voi osallistua. Kilpailunumero kiinnitetään sellaiseen paikkaan, että se näkyy hyvin eteen ja/tai oikealle sekä pysyy puhtaana/luettavissa. Katsastuksen yhteydessä voidaan lähtöjärjestyksen määrittämiseen käyttää jonkinlaista lyhyttä nopeuskoetta (jonka perusteella nopeimmat pääsevät lähdössä eturiviin). Aikataulu Perjantai 27.8. • Radan valmistuttua voi siihen tutustua ajamalla kilpailuun tulossa olevilla mönkkäreillä ja autoilla, mutta nopeus tulee pitää erittäin maltillisena Lauantai 28.8. • Rataan tutustuminen ainoastaan jalkaisin • Mönkkäriluokka o 09:00 Katsastus alkaa o 10:00 Lähtö o 11:00 Viimeinen kierros • Pikkuluokka o 10:00 Katsastus alkaa o 11:30 Lähtö o 13:00 Viimeinen kierros • Iso luokka o 11:30 Katsastus alkaa o 13:30 Lähtö o 15:30 Viimeinen kierros • Palkintojenjako noin klo 16:00 Tankkaus ja muut huoltohommat pyritään tekemään vain niille tarkoitetulla alueella (katsastuksen ja lähdön lähellä). Mikäli kisan aikana on tarvetta hidastella tai pysähtyä, tulee se mahdollisuuksien mukaan tehdä siten ettei muiden kilpailijoiden eteneminen turhaan hidastu tai vaarannu. Edellä oleva pitää ajolinjansa ja takana tuleva väistää; kylkeen ei saa puskea. Typerä käytös tai vaaran aiheuttaminen voidaan ”palkita” kilpailusta poissulkemisella. Herrasmiesmäisyys on sallittua ja toivottavaa. Pulaan joutunutta autetaan samalla tavalla kuin suunnistuskisoissa. Osallistumismaksu Ennakko-ilmoittautuminen 22.8. mennessä 25eur maksu tilille 513100-299165 / Lapland Trophy • ei viitettä, viestikenttään ainakin tiimin nimi, saa olla muutakin • lisäksi mailia info@laplandtrophy.com ja tiedot: tiimin nimi, kuski, appari, ja auto sekä luokka • jos samalla autolla ajetaan molemmat luokat, niin näistä eri ilmoittautumiset, maksu (50e) voi olla samassa Jälki-ilmoittautuminen paikan päällä 35eur ainoastaan käteinen (tasaraha kelpaa hienosti). Muuta Tapahtuman keskus on Raajärven Wanhassa Kaivoskylässä, josta löytyy mahtavien maastojen lisäksi paljon majoitustilaa, tilava ravintola ja mm. monipuoliset ajoneuvokaluston korjaus- ja huoltomahdollisuudet. Karttalinkki Raajärvelle: Karttapaikka Rovaniemeltä on Raajärvelle 65 kilometriä, ensin Kemijärven suuntaan (Vikajärvelle saakka tie nro 4, sitten tie nro 82) 41km, sitten Misin risteyksestä oikealle (tie nro 9444) ja tätä tietä 24km. Etelästä tullessa reitti Pudasjärven ja Ranuan kautta toimii myös hyvin, Autista Kemijoen yli Pirttikoskelle, ja pari kilometriä Juujärven jälkeen käännytään vasemmalle kohti Raajärveä. Lähimmät kaupat ja huoltoasemat löytyvät Misistä, Vikajärveltä, Pirttikoskelta ja Kemijärveltä. Järjestäjien ydintiimin kokoonpano: Paavo Leinonen, Jarmo Niskanen, Heikki Silvola ja Teppo Rapo sekä Tommi Harklin. Yhteystiedot: • www.laplandtrophy.com • info@laplandtrophy.com • Puhelin 050-511 9240 (Paavo Leinonen) Tapahtuman järjestää Pohjois-Suomen Off Road Yhdistys. Viimeksi muokannut Paavo : 04.08.2010 12:49 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Olikohan niitä kilpailijoita tulossa, toistaiseksi virallisia ilmoittautumisia on tasan nolla.
Kisa tehdään kyllä vaikka olis vähemmänkin porukkaa tulossa, mutta ehkäpä kevyemmin järjestelyin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
OUlun suunnalta ois tarkotus saaha ainakin kaksi autoa lisää hangover pikkurenkaisiini(jos saa kytkimen pitämään) ja yks keltanen suikka isorenkaisiin....(näin epä virallisesi ku molmmat vielä levällään)
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Voiko yleisö testata omiaan Raajärvellä ? | Tapahtumat | 1 | 13.07.2005 17:55 | |
lapland trophy suunnistuskilpailu raajärvellä | roottori | Tapahtumat | 2 | 12.02.2005 10:50 |
Syksyn viimeinen rynnistys Raajärvellä | Kupla | Tapahtumat | 3 | 13.11.2004 23:17 |