Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   Officrossikisa Raajärvellä 28.8.2010 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=73137)

Paavo 20.06.2010 10:47

Officrossikisa Raajärvellä 28.8.2010
 
Moi,

varovasti suunnitellaan officrossikisaa Raajärvelle, alustava ajankohta elokuun viimeinen lauantai, eli 28.8., rata tod.näk. teollisuusalueella ja sorakasojen ympäristössä (mutta tuskin sisältää kovin huimia nousuja/laskuja).

Montakos näitä officrossikisoja on pidetty? Heinolassa ainakin, mitäs muita? Onko Heinolan säännöt (luokkajako jne.) ne joita kannattaa muidenkin käyttää? Onko Heinolan säännöissä järjestäjien tai kilpailijoiden kannalta sellaisia kohtia, että pitäis miettiä paremmaksi?

Mikä on järjestäjien ja kilpailijoiden kannalta hyvä yhden luokan kisan pituus? Tunti? 1½? Kax? Kauanko keskimääräinen kuski jaksaa tykittää mönkkärillä?

Harkittu myös sitä että lähtöjä olis useampi kuin yx per luokka (jos päivän pituus piisaa, luultavasti ei), eli esim. iso luokka ajaiskin 2 lähtöä, eli ihan ekana ja sitten ihan viimeisenä (välissä siis mönkkärit ja pikkurenkaiset), jolloin sais ajaa enemmän ja tarvittaessa vois pajottaa autoa siinä välissä useamman tunnin? Lopputulos sitten jollain algoritmillä molemmista lähdöistä.

Sunnuntaille olis sitten tiedossa normisettiä tutuilla reiteillä, eli safaria pukkais kans; tämä tietty kokonaan kilpailun ulkopuolella, eli ei oo pakko jos ei halua.

-Paavo

jv 20.06.2010 10:56

Minun mielestä ei kannata muuttaa heinolan sääntöjä. oli ihan hyvät.

ja ei mitään eri lähtöjä. mönkkärit, isot ja pienet erikseen yhellä lähdöllä. niin kuin oikeissa crossikisoissa konsanaan.

jos vehkeet hajoo nii sittenhän hajoo. remontit tehdään kisaaikana jos mahdollista. ei mitään huolto taukoja, eihän tää mitään rallia ole vaan crossi kisa, jossa otetaan veren maku suussa mittaa toisistaan :D

täähän oli vaan mun mielipide.

Paavo 20.06.2010 14:19

Moi,

> ja ei mitään eri lähtöjä. mönkkärit, isot ja pienet erikseen yhellä lähdöllä. niin kuin oikeissa crossikisoissa konsanaan.

Suomennatko tuota vielä vähän; eli ihan kaikki yhdellä ja samalla lähdöllä radalle; vai että kukin luokka omalla lähdöllään? Eli 1 vai 3 lähtöä koko kisassa (jos luokkia on 3 eli mönkkärit, pikkuset ja isot; ja joka luokka ajaa vain yhden lähdön)?

-Paavo

jv 20.06.2010 18:47

kukin luokka omalla lähdöllään.

eihän motocross kisoissakaan lähe 80cc ja 500cc samassa lähössä :D

silleesti on hyvä kuin heinolassa oli järkätty.

jos haluut lisätietoo niistä niin kysele Uolamolta, uokki tais olla nimimerkki.

Team Lypsikki 29.06.2010 15:13

Kisat järjestetään
 
Juuri kuulin pohjoisesta, että Officrossi 2.2. järjestetään 28.8.2010 Raajärvellä.

Säännöt, luokat yms. pysyvät samana kuin Hönölässä.

Vehkeet nippuun, että pääsee taas rikkomaan :D

Paavo 30.06.2010 14:42

Jep,

kisat lauantaina 28.8.

-Paavo

Team Lypsikki 06.07.2010 09:01

Tällaista löytyi Offroad Oulun sivuilta:

Moi,

Raajärvellä järjestetään officrossikisa lauantaina 28.8., rata tod. näk. teollisuusalueella / sorakasojen ympäristössä.

Säännöt/luokat jne. Heinolan kisan mukaan, eli mönkkärit ajaa tunnin, pikkurenkaiset puolitoista ja isorenkaiset kaks.

Sunnuntaille suunnitteilla myös jotain, normi ajelua tai sitten "sunnuntain erikoinen" eli jonkinlainen nopeuskilpailu.

-Paavo

(http://offroadoulu.com/index.php?opt...0.msg12334#new)

Kuulostaa vauhdikkaammalta kisalta kuin Heinolassa ollut.

Tässä linkki Heinolan kisan jutusteluihin ja sääntöihin:

http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=officrossi

Team Lypsikki 08.07.2010 18:29

Pikkuluokkaan lähdetään edustamaan Laatokan Kiertäjiä LJ:llä.

Onko muita tulossa, vai joko pokataan palkinnot?

Team Lypsikki 12.07.2010 15:34

Yleisöajelua
 
Morjens!

Yleisöllä on mahdollisuus tutustua lajiin kisan aikana itse ajaen omalla maastoradalla. Paikalle tulee Lada Niva ajopeliksi. Kiekka radalla maksaa jotain, mutta ei paljoa. Vois ehkä olla jotain vitosen luokkaa...

Mahdollisesti myös mönkijöitä on tulossa testattavaksi samalla periaatteella.

kj_temmes 12.07.2010 21:33

Crossipyörällä mönkkäriluokkaan??
Vai onko reitti sellainen että vinssi on pakollinen..?

Rekisteröimätön 12.07.2010 23:40

tyhmä kysynys mutta mitä on officrossi?

Rekisteröimätön 13.07.2010 12:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Team Lypsikki (Viesti 680842)
Pikkuluokkaan lähdetään edustamaan Laatokan Kiertäjiä LJ:llä.

Onko muita tulossa, vai joko pokataan palkinnot?

eiköhän oulusta saada pikkuluokkaan yksi range joten saadaan kisa aikaan : )

Team Lypsikki 19.07.2010 17:44

Täällä pikkaisen reittiä:

http://www.youtube.com/watch?v=D0KgHksT5C4

Rekisteröimätön 20.07.2010 13:38

no nyt tuli kiire laittaa auto kuntoon reitti näytti hyvältä

Paavo 20.07.2010 15:23

Crossipyörällä pääsee mönkkäriluokkaan jos se on nelipyöräinen... :-)

Rataa pitää vielä ajella erilaisilla autoilla ja nopeuksilla, mutta vaikuttais aika mukavalle, pitkä se vaan on, kolme kilsaa.

Paavo 20.07.2010 15:41

Aikataulusta:

- perjantaina (iltapäivästä alkaen? eli heti kun se on tehty valmiiksi) rataan voi tutustua ajamalla kilpailuun tulevilla vehkeillä
- lauantaina rataan tutustuminen vain kävellen

Ilmoittautumisesta:

- ennakko-ilmoittautuminen 25eur maksu tilille 513100-299165 / Lapland Trophy
* 22.8. jälkeen maksetuista varulta kuitti mukaan
* ei viitettä, viestikenttään ainakin tiimin nimi, saa olla muutakin
* lisäksi mailia info@laplandtrophy.com ja tiedot: tiimin nimi, kuski, appari, ja auto sekä luokka
* jos samalla autolla ajetaan molemmat luokat, niin näistä eri ilmoittautumiset, maksu (50e) voi olla samassa

- jälki-ilmoittautuminen paikan päällä 35eur ainoastaan käteinen (tasaraha kelpais hienosti)

Kysymykset:

- kaikkein mieluiten tähän topikkiin
- jos on ihan pakko kysyä privaatisti niin mailitse info@laplandtrophy.com tai puhelimitse 050-511 9240 / Paavo

Joka tarttee majoitusta niin varaa sen suoraan Mainarista: http://www.mainari.fi/

Mitäs muuta kilpailijat (tai katsojat) haluaa tietää?

Team Lypsikki 20.07.2010 18:01

Pientä fiiliksien nostatusta, pikkuluokan lähtö Heinolassa:

http://www.youtube.com/watch?v=9BuK_...eature=related

:D:D:D:D:D:D

Tollukka 20.07.2010 18:56

Olikos sunnuntaille mitään ohjelmaa? Sahvaaria, ahvääriä, ylinopeusjuttuja tai muuta semmoista? Vois viettää toisenkin päivän vaikka tuo matka ei kovin pitkä olekkaan.

Paavo 20.07.2010 20:31

Normi safaria (helppoa/vaikeaa, lyhyttä/pitkää) helposti, vähän mielessä käynyt myös "sunnuntain erikoinen", eli nopeuskisa kelkkareitillä, mutta pitää vielä harkita. Mitäs olis toiveissa?

Tollukka 20.07.2010 20:40

Nopeuskisa vois olla mielenkiintoinen, jos kinneristä on jotain vielä jäljellä, kuin myös safari.

Paavo 22.07.2010 07:13

Tässä yx otos kelkkareitistä viime syksyltä:

http://stiletti.wipsl.com/videot/Lap...09-26_0001.wmv (11:03 & 236MB)

Tässä siis vaan se helpompi puolisko, testiradalle menevää pätkää ei ole ajettu yhtä paljon, mutta aika samanlaista sekin on, kovan pohjan päällä lällyä enempi-vähempi.

Sunnuntaina meni toiseen suuntaan ("alamäkeen", eli vaaran päältä päin risteykseen) Rangella ajamalla, mutta yhdessä paikassa (sama missä syksyllä piti vinssata) piti hapettaa melko huolella. Pikkurenkaisempia hieman avustettiin vinsseillä, mutta ompahan taas kuraa lanattu tieltä pois, tämähän helpottuu sitä mukaa kun sitä ajetaan.

-Paavo

Team Lypsikki 23.07.2010 20:24

Iltojen iltaa

Jos kilvanajo kiinnostaa, muttei tiedä mitä officrossi on, mutta omistaa maasturin, kannattaa kaivella juutuupista officrossi-haulla. Videot kertoo aika paljon asiasta. Ajetaan (tai vinssataan) mahdollisimman kovaa offirataa ympäri. Sama meininki kuin formuloissa + vinssaus - asvaltti.

Vähän kilvanajon säännöistä; ohittava kuski varoo ohitettavaa! Toisin sanoen, jokainen ajaa omaa kisaansa, pitää ajolinjansa ja ohittaja katsoo parhaan mahdollisen JA turvallisen paikan ohitukseen. Muta peittää peilit ja ikkunat, joten varovaisuus ohituksissa on paikallaan. Jos vehkeissä on tehoa ja pitoa, ohi vaan! Nätisti ajaen, ja pienemmillä tehoilla, voi jopa voittaa, vaikka tulee ohitetuksi, koska viritetyt vehkeet ei kestä.... :rolleyes:

Näin etukäteen sanoen, kukaan ei voita Einosen Hilkkaa :D

Eikun mukaan kisaamaan!

Viikonloppua!

Team Lypsikki 29.07.2010 15:45

Lisää pykäliä täytettäviksi kilpailijoille
 
Pikkasen lisää sääntöjä:

-ei promilleja kenenkään veressä radalla
-kaikilla kilpailijoilla huomioliivit päällä koko kisan ajan, myös kuskilla
-turvavyöt AINA kiinni auton liikkuessa
-kypärä päässä
-autosta on löydyttävä sammutin ja EA-pakkaus
-kilpailijoilta toivotaan maalaisjärkeä mahdollisten ruuhkatilanteiden selvittämiseen
-mieluiten pidetään kivaa kisassa ja kisan ulkopuolella, ei ryppyjä otsilla
-ilokaasu on kielletty, ohjaamossa saa kuitenkin piereskellä, jos se aiheuttaa iloisuutta ja mukavaa oloa

Näitä täydennellään vielä.

Onkos niitä kisaajia tulossa?

Paavo 02.08.2010 21:17

Moi,

laitan seuraavaan viestiin kilpailukutsun ekan luonnoksen, säännöt jne. apinoitu suoraan Heinolan kisasta, paitsi punaisella merkitty pätkä, jonka tarkoitus on yksinkertaistaa ja selkeyttää tuloslaskentaa, kelloja ei tarvita (oletuksena että suurin osa viimeisellä kierroksella olijoista ehtis maaliin sen vartin kuluessa?).

Oliskos tässänyt kaikki, vai unohtuiko jotain?

-Paavo

Paavo 02.08.2010 21:19

Kilpailukutsu - Raajärven OffiCrossi - 28.8.2010

Säännöt

Kilpailu on tarkoitettu mönkkäreille ja maastoautoille (mutta ei kuorma-autoille). Mönkkärit ajavat yhdessä luokassa, autoille luokkia on kaksi: pikkuluokka korkeintaan 35” renkaisille, isossa luokassa rengaskoko vapaa. Pikkuluokan autoilla vois siis osallistua myös isompaan luokkaan. Porttaaliakseliset ajavat isossa luokassa rengaskoosta riippumatta.

Mönkkäriluokka ajaa tunnin, pikkuluokka puolitoista ja iso luokka kaksi tuntia. Ajoajan täytyttyä vajaa kierros ajetaan loppuun, ja maaliintulojärjestys määrää yhtä monta kierrosta ajaneiden keskinäisen järjestyksen. Mikäli viimeinen kierros kestä yli 15 minuuttia, katsotaan se keskeytyneeksi, ja kilpailijoiden tulee siirtyä pois radalta. Palkintosijoja ei jaeta, jos viimeinen kierros jää kesken pidemmälle ehtinyt on parempi.

Mönkkärikuskit ajavat yksin, kyydissä ei saa olla ketään. Autoissa tulee olla kuljettajan lisäksi yksi (ja vain yksi) apukuljettaja. Kilpailijat saavat vaihtaa paikkoja (kuljettaja/appari) kilpailun kuluessa.

Kaikkien kilpailijoiden tulee pitää kypärää päässä koko kilpailun ajan. Kypärän ei tarvitse olla virallisesti hyväksytty, kunhan sopii päähän ja suojaa riittävästi. Kilpailijoiden tulee käyttää selvästi erottuvaa turvaliiviä koko kilpailun ajan. Autoissa tulee käyttää turvavöitä aina auton liikkuessa.

Avoautossa on oltava turvakaaret (vähintään pääkaari takatuin). Kaikille pakolliset varusteet: toimiva sammutin ja ensiapulaukku. Autoissa turvavyöt. Vinssi on erittäin suositeltava. Mukana olevien varusteiden tulee olla riittävän hyvin kiinni. Ilokaasun käyttö on kielletty.

Kaikkien ajoneuvojen tulee olla vakuutettuja. Punakilvillä voi osallistua. Kilpailunumero kiinnitetään sellaiseen paikkaan, että se näkyy hyvin eteen ja/tai oikealle sekä pysyy puhtaana/luettavissa.

Katsastuksen yhteydessä voidaan lähtöjärjestyksen määrittämiseen käyttää jonkinlaista lyhyttä nopeuskoetta (jonka perusteella nopeimmat pääsevät lähdössä eturiviin).

Aikataulu

Perjantai 27.8.

• Radan valmistuttua voi siihen tutustua ajamalla kilpailuun tulossa olevilla mönkkäreillä ja autoilla, mutta nopeus tulee pitää erittäin maltillisena

Lauantai 28.8.

• Rataan tutustuminen ainoastaan jalkaisin

• Mönkkäriluokka
o 09:00 Katsastus alkaa
o 10:00 Lähtö
o 11:00 Viimeinen kierros
• Pikkuluokka
o 10:00 Katsastus alkaa
o 11:30 Lähtö
o 13:00 Viimeinen kierros
• Iso luokka
o 11:30 Katsastus alkaa
o 13:30 Lähtö
o 15:30 Viimeinen kierros
• Palkintojenjako noin klo 16:00

Tankkaus ja muut huoltohommat pyritään tekemään vain niille tarkoitetulla alueella (katsastuksen ja lähdön lähellä). Mikäli kisan aikana on tarvetta hidastella tai pysähtyä, tulee se mahdollisuuksien mukaan tehdä siten ettei muiden kilpailijoiden eteneminen turhaan hidastu tai vaarannu. Edellä oleva pitää ajolinjansa ja takana tuleva väistää; kylkeen ei saa puskea. Typerä käytös tai vaaran aiheuttaminen voidaan ”palkita” kilpailusta poissulkemisella. Herrasmiesmäisyys on sallittua ja toivottavaa. Pulaan joutunutta autetaan samalla tavalla kuin suunnistuskisoissa.

Osallistumismaksu

Ennakko-ilmoittautuminen 22.8. mennessä 25eur maksu tilille 513100-299165 / Lapland Trophy
• ei viitettä, viestikenttään ainakin tiimin nimi, saa olla muutakin
• lisäksi mailia info@laplandtrophy.com ja tiedot: tiimin nimi, kuski, appari, ja auto sekä luokka
• jos samalla autolla ajetaan molemmat luokat, niin näistä eri ilmoittautumiset, maksu (50e) voi olla samassa

Jälki-ilmoittautuminen paikan päällä 35eur ainoastaan käteinen (tasaraha kelpaa hienosti).

Muuta

Tapahtuman keskus on Raajärven Wanhassa Kaivoskylässä, josta löytyy mahtavien maastojen lisäksi paljon majoitustilaa, tilava ravintola ja mm. monipuoliset ajoneuvokaluston korjaus- ja huoltomahdollisuudet. Karttalinkki Raajärvelle: Karttapaikka

Rovaniemeltä on Raajärvelle 65 kilometriä, ensin Kemijärven suuntaan (Vikajärvelle saakka tie nro 4, sitten tie nro 82) 41km, sitten Misin risteyksestä oikealle (tie nro 9444) ja tätä tietä 24km. Etelästä tullessa reitti Pudasjärven ja Ranuan kautta toimii myös hyvin, Autista Kemijoen yli Pirttikoskelle, ja pari kilometriä Juujärven jälkeen käännytään vasemmalle kohti Raajärveä.

Lähimmät kaupat ja huoltoasemat löytyvät Misistä, Vikajärveltä, Pirttikoskelta ja Kemijärveltä.

Järjestäjien ydintiimin kokoonpano: Paavo Leinonen, Jarmo Niskanen, Heikki Silvola ja Teppo Rapo sekä Tommi Harklin. Yhteystiedot:

www.laplandtrophy.com
info@laplandtrophy.com
• Puhelin 050-511 9240 (Paavo Leinonen)

Tapahtuman järjestää Pohjois-Suomen Off Road Yhdistys.


Sivu luotu: 00:56 (GMT +2).