![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jotain taas tapahtunu. Taka-aksilan jarruputkiin löytyi ainoa järkevä ratkaisu toyotan tiskiltä tilaten. F- alkuisen tarvikeliikken kötöstämät putket eivät pahemmin nesteitä pitäneet, kartion kulmassa vanhaan verrattuna oli eroa, ja työkalusatsi jolla masentaja ne kötösti, oli sama mitä saa motonetistä/biltemasta 20 e hintaan... Sitäpaitsi, melkein parikymppiä halvemmaksi tuli alkuperäset putket, eli jotain 44 e. siis molemmat yhteensä. Mitäs tästä opimme, no, vaikka ja mitä... Tässä viimeviikolla tekasin bj-40:sessä olleen auran pikakiinnikkeen LäJään sopivaksi ja kiinnityspulttien paikkoja lisättiin hyödyntäen rungossa jo valmiina olevia orkkisvinssin muttereita. Nostin auran keulaan ja kokeilin hydrauliikkaa. voima riittää vaikkakin moottori käy nyt vain puolella jännitteellä. Jos tuohon vielä sen vinssin petin turaisi kiinni, ja valoraudan toisille ajovaloille joutuu myös tekeen. Juutuubassa auran kokeilua; http://www.youtube.com/watch?v=elDve2eus0s
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vaikuttaa auran kääntökulma aika pieneltä? voipi olla että ei jaksa läjä hirveen isoa määrää puskea jos ei tuon enempää käänny levy sivulle..
__________________
mikäs siihen nyt tuli? No taasko se hajos |
#3
|
||||
|
||||
![]()
joo eihän se aivan tarpeeksi käänny, mutta sittempä näkee.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jotain kehitystä taas, saksasta tuli Airtechin ilmajouset, eli vieterit poistuvat edestä ja ilmat tilalle.
Kyseessä on tämä malli: http://www.airsprings.de/epages/airs...roducts/140303 Mitoista sen verran, kun palje on lyhimmässä pituudessa paineistettuna, halkasia on 14 cm luokkaa. Jos ilmajousille tarvetta, suosittelen kyllä tätä firmaa, paketti kotio viikossa "standard" toimituksella. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
tutun näköinen aura
![]()
__________________
WWW.RASKAS.FI |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mites meinasit paineistuksen toteuttaa? Paljonko noi kantaa?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kompura ja ohjauspaneeli mittarilla ovat 245 Volvosta. Oli joku Monroen ilmaiskari viritys taka-akselilla. Tuottoa riittävästi ja kykenee 9 bar paineeseen.
Mäntään tein uudet tiivisteet, ja veivikammioon laitettu öljyt joskus. Kompura on aivan toista luokkaa kuin ne muovikuoriset rimpulat, tupakinsytytyin pistokkeella olevat. Laskin yhdelle palkeelle kantavuutta 5 bar paineella n. 700 kg. JV73; oliko sun tekemä tämä aura? Viimeksi muokannut mhk : 12.09.2010 13:00 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa taannoin tuli soviteltua eri jousia alle.
Edessä on nyt Volvo 245 kuormajouset biltemasta. Nosti jotain 3 tuuman verran. Ennen oli sisäänjoustoakin peräti 3 cm.. Taakse kokeilin ensin täälläkin mainittuja jotain ladan kuormajousia motonetistä, verkonpainoksihan ne joutaisi.. on kyllä paljon pidemmät, mutta langanvahvuuskin oli jotain ihan muuta kuin omissa vietereissä. Eli sama korkeus pysy, mutta kuormaa ei kestäny... Niimpä laitoin takajousien sisään entiset etujouset. Ja hyvin ajaa asiansa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään läjä | TERO79 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 10.10.2009 00:52 |
Myydään läjä | cvy | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.08.2008 11:31 |
Myydään Läjä | AP-1 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.06.2008 13:44 |
M:LÄJÄ | kares | O/M/V Ajoneuvot | 26 | 23.12.2006 20:40 |
läjä(?) TLC 70 2LT | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.01.2005 15:03 |