![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Aikamoisia juttuja ja summia saa nähdäkseen kun ihmisten uudet/uudehkot (ah niin halvat ja pienikulutuksiset) käyttövessat poikivat ja merkkihuolto "korjaa". Toi "turbo rikki" on kyllä mahdottoman useissa keskustelufoorumeissa esiintynyt vika, korjaamo on sitten semmoisen vaihtanut hintaan x. Hieman jaksan epäillä onko vika lopulta kuitenkaan aina ollut siinä, helppohan se on vaihtaa ja kun huomataan ettei se auttanutkaan niin lopulta hieman etsitään ja löydetään se oikea vika. Ei tosin puhuta asiakkaalle mitään, saatiinpa kassaan kahisevaa. Uskallan veikata että meille olisi tarjottu turbon vaihtoa tuohon frouvan pitkäkattotraktoriin jos sitä olisi korjaamolle tarjottu. Oireina vetojen puuttuminen, V70 tdi sillä VAG:n vitosella. Ilmamäärämittarin vaihdoin ensin kun se ei ihan kauheasti maksanut, vika oli kuitenkin huohottimen lämmitysvastuksessa joka oli kärähtänyt ja polttanut sulakkeen. Saman sulakkeen takana EGR ja ahtopaineventtiili. Huohottimesta plugi irti ja taas tuli usvaa putkesta entiseen malliin. Korjaus: uusi sulake ja myöhemmin uusi imuputki jossa se huohottimen lämmitysvastus majailee. Hinta 190e + omaa-aikaa. (sisältäen sen IMM:n) Toinen vika oli pitkään vaivannut käynnistykseneston temppuilu, joskus innostui pihtaamaan eikä antanut käynnistää. Auton mukana tulleiden huoltoprinttien mukaan rattipylvääseen oli vaihdettu avaimen tunnistava rinkula useaan kertaan, ei mikään hirveän kallis osa mutta turha vaihto kuitenkin. Ensimmäisellä kerralla kun vika iski, otettiin toinen avain käyttöön ja ongelma hävis. Myöhemmin ollut satunnaista takkuamista. Lopulta kiristelin hieman sen avaintunnistimen plugin pinnejä, sen jälkeen ei ole kiukutellut. Halpa korjaus. Nämä eivät ole tarkoitettu omakehuksi, vaan mielestäni hyviä esimerkkejä halvoista korjauksista joihin varmasti saisi uppoamaan kalkkaania vaikka kuinka jos yhtään ei jaksaisi perehtyä. Toki asiansa osaava korjaaja tietäisi mitkä tutkii ensin, mutta onko semmoisia enää isommissa laitoksissa? Mitenkähän nämä uudet DSG ja ties mitkä jauhelaatikot kestää tulevaisuudessa, voi olla kallis ylläpitää vanhempana kun korjauksena uusi laatikko. Hyrrrrr... Ettei nyt ihan eksytä aiheesta niin kommentti ketjun aloittajan loppukommenttiin. Meilläkin nauttii suurta luottamusta frouvan vanhempi auto, eli 400tkm ajettu diesel Scenic. Kaikkein toimintavarmin menopeli tässä taloudessa, esim. talven pakkasilla frouva ajeli sillä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
laitetaans nyt omia kokemuksia näistä vageen vessoista...
Ukolla -99 tdi passatti. ongelma oli se että kylmänä lähti käyntiin hyvin samoin kuumana mutta muutaman tunnin seisseenä ei mihinkään. nooh tutkittiin hehkut. kaikki pelaa ihan moitteitta. lisää tutkimistä ja tässä kohtaa suureksi avuksi osoittautii toi vika koodien luku laite mallia piuha 50€ ja ohjelma netistä. -> ei vikakoodeja. noh samaisella ohjelmalla näkee myöskin tuon syttyennakon ni sehän nyt olikin aivan liian myöhäisellä, vai aikaisella en muista enää. nooh tutkimaan mistä moinen. ja syyksi paljastui lopulta se että jakoremmi venynyt jo sen verta että meni ennakko aavistuksen vituilleen. remmillä oli ajettu n. 60 000 km. noh kyselyitä että paljos täs on remmin vaihtoväli tuli 90 000 ja 100 000 km vastauksiksi. ni satuimpa kattomaan piruuttain tosta auton omasta huolto manuskasta niin siinä taasen sanottiin että 60 000km... noh remmin vaihto ja sen jälkeen pelannut kuin junan vessa. tietty jos olis pumppuavähän kääntäny ni olis korjaantunu sillä...ennemmin sen remmin siihen vaihto jos kerran valmistaja kerran sanoo että 60 000 km ja vaihto, kyseiselle moottorityypille. Että kaippa jos sen olis merkkiliikkeeseen vienny ni siihen olis vaihettu uus kone, tasauspyörästö ja takalasi. Toinen tapasus oli kaverin seatissa tdi sekin vedot hävis aina välillä ja siinä just oli noi hyrrän siivet juuttunu. tämäkin korjaus tuli maksamaan sen että vähän bräkliinillä ja röpöllä putsaili ja herkisteli. aikaa meni 10 min. Et kyl on aika uskomatonta toimintaa toi merkkiliikkeitten toiminta, tosin täytyyhän se raha jostain tehdä. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onneksi vaihto on helppo homma, mutta harmittaa tommonen rakenne kun autolla vedetään melkein 50tkm/vuosi. Tämänkin vaihtoväliksi on montaa mielipidettä ja ohjetta, onneksi mitään ei hajoa vaikka hihna hajoaisikin mutta ei se koskaan naurata jos peli laukeaa välille.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kaverilla -06 Octavia syö öljyä sen verran että joutuu lisäämään vaihtojen välillä. Merkkihuollon vastaus oli tähän että sen kuuluu viedä sen verran.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nääkin Volkkarit on toisinaan aika yksilöllisiä, toiset on pajalla jatkuvaan, toiset ajelee vuodesta toiseen vain öljyjä vaihdellen. Isäukon Golfissa (-98 1.9TDI) ei tainnut olla 150-350 tkm välillä muuta vikaa kuin alatukivarren takahelat ja iskarin yläpään laakeri. Remmi 90 tkm välein ja öljyt 15 tkm välein.
Kuulin tässä hiljan juttua Audin 3.0TDI:n jakoketjunvaihdosta. Maksaa muistaakseni n. 7000€. Se kun ei olekaan ihan ikuinen ja sijaitsee moottorin takapäässä. Joutuu koko padan vinssaamaan ylös ja korjaamon taksamittari raksuttanee isoja työtuntimääriä. En kuitenkaan tiedä mikä siinä oikein maksaa... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Non niin Skooda jälleen pihassa , ajoin koko matkan ilman mitään häiriöitä n. 50 km !!!
Autoa hakiessani poikkesin siinä pajalla asentajan juttusilla , kyselin tyhmänä että voiko tuolle turbovialle mitään . Sano heti että jos olis oma auto , niin turbo syliin ...kliineriä ja paineilmaa ...kiineriä lisää Onnistuu putsaamaan ahtimen aivan hyväksi , siis mikäli ja kun siivet ovat ehjät ... Turistiin siinä paisteessa melkoinen tovi , lopuksi kaveri totesi merkkihuollon olevan merkkihuolto ...ei kuulemma järki kuulu toimenkuvaan mitenkään ...mutta osat on aina ORIGINAALIA !!! Ja nauro päälle ... Elikkä vika on testerin mukaan seuraava : välillä ahtaa ja hetkittäin ahdot putoaa alle raja-arvon > menee vikatilaan kulkee 70 km/h. Korjausehdotus : Ahdin tulee vaihtaa . Onko nykyauton korjaaminen näin helppoa , töpseli kiinni tietokoneeseen ...ja vikadiagnoosin luku ja sitten koneen " arpoma" korjausehdotus ...EI helevetti ...!!! Missä on asentajan omat aivot ...??? Tää öljyn syönti homma on kanssa aivan käsittämätön homma , valmistajan mukaan kuuluukin kuluttaa öljyä ??!!! Mullakin edellinen Skoda haukkas öljyä ja samaten 1,9 TDI Leoni , mutta ei sinne puoltalitraa enempää tarvinnu koskaan lisätä. Toi puol´miljuunaa ajettu Toyota ei syö öljyä ollenkaan , loppu öljyn hukkuminen kun ehjäsin suodattimen jalan ![]() Katotaan huomenissa miltä tuo VNT-ahdin oikeasti näyttää ... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Se on se korjaamotakuu, mikä rajoittaa sitä aivojen käytön soveltamista työtehtäviin...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vähän tuntuu liian pitkältä tuo 30tkm vaihtoväli. Kertoohan sen jo konekin kun öljy ei pysy enää oikeassa paikassa. Omassa peugeot 406 2.0HDI -01 471tkm olen huomannut saman että 15tkm jälkeen alkaa öljyt katoamaan. Öljyt olen vaihtanut 15tkm välein ja aikamoista kuraa on öljy jo tuolla kilometri määrällä. Pösössä vaihtoväli 20tkm. Öljynä mobil rallyformula 5w-50. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Oon nähnyt uuden avatun Skeidan koneen, ja kohtuu karkee hoonausjälki oli sylintereissä. Noissa tuppaa öljynkulutus pienenemään kun kilometrejä kertyy enemmän.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Säästävät koneistusajassa ja jos silloin tällöin joutuu takuuaikana hoonaa pytyt ja rengastaa niin säästävät kuitenkin |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ahdin oli siis täysin kunnossa , siivet toimii ,ei jumi !
AHTOPAINEANTURI viallinen / paskanen , uusittu koko roska > kustannusvaikutus noin 12 € koska osa oli ylijäämää jostakin projektista ! Säästöä tuli semmottet 2482 € ... |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä noiden VAG -konsernin autojen kanssa pärjää, kunhan vaan itse osaa tai haluaa opiskella omatoimista huoltamista/korjaamista.
Sama homma se on kyllä muidenkin käytettyjen autojen kohdalla... ![]() Itellä on nyt tonenkin Audi 200 Turbo kakkosautona (aiemmin ollut myös kymmeniä VW:tä ja Opeleita), ja siitä on jo koneen & voimansiirron heikot lenkit käyty läpi. Automaattilaatikko vaan pitää jossain vaiheessa ottaa irti & uusia turbiini & sisukalut, että uskaltaa puristaa koneesta vielä lisää poweria. Näistähän saa ihan säätelemällä sellaiset 350Hp irti, ja sitten ahtopuolen osia vaihtamalla turvallisesti sellaiset 500Hp. Tuon jälkeen pitää jo vaihtaa paremmat kiertokanget (tämäkin vaan vanhempien vuosimallien osalta),... Nyt siellä on vaan sellaiset n. 220Hp/340-350Nm ja liikahtaa ihan liukkaasti (verrattuna vapari -Patrolliin)... ![]() Kyllä sillä aina pyhäaamuisin kirkkoon kerkiää... ![]() ![]() ![]() Oikeastaan ainoa asia, mikä noissa Audeissa mättää, on se, että kaikki antureiden johdotukset on tehty 0.5mm2 karvoilla. Anturi kun vanhemmiten laiskistuu, niin heti on automatiikka pielessä. Omaankin kotteroon joudun ostamaan kaikki lämpö- ja paineanturit uudet, jotta kone toimii niinkuin sen pitääkin toimia. Noiden antureiden uusimisien jälkeen sillä saa taas huolettomia km:ä seuraavaksi 10v:ksi. Tekniikkahan noissa vehkeissä on ihan pomminvarmaa, että jos vaan ajatuksen kanssa polkee konetta, niin kyllä tekniikka kestää... ![]() Tilasin netistä vielä sellaisen diagnostiikkajohdon + sen 2x2 sovitteen, jonka avulla voi läppärillä tutkia auton antamat vikakoodit ja tarvittaessa kuitata & poistaa niitä. Jos joku tarvii ODB-II, tms., vaimikäsenytoli, piuhaa & läppäriä autonsa syynäämiseen, niin ottaa vaan rohkeasti privalla yhteyttä... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 03.07.2010 17:07 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
mulla töjöttää tossa pihassa vuosimallia -98 A6 Quattro tiptronic laatikolla ja ahtamattomalla 2.4 bensakoneella, mittarissa kilsoja jo 270tkm... jos kestää kasassa tuonne 400tkm hujakoille normihuolloilla niin oon kyllä tyytyväinen. Mutta jos paukahtaa kutoskone tai automaattilaatikko ni sit tulee kalliiks - se jää nähtäväks. Ja onhan siinä kaikkia sähköhärpättimiä hirvee läjä joiden sielunelämästä ei kukaan kait ota selvää ilman vikakoodien ajamista. Pitänee kait se piuha ja ohjelma jostain kaivella.
Toistaiseks oon kyllä ollu tyytyväine ostokseen, mielummin laitan saman rahan kiinni tollaseen lotkoaudiin kun saman konsernin "halvempiin" merkkeihin/malleihin. Noh, vasta tulevat kilsat näyttää kuinka paljon tällänen lotko sitä rahaa imee...
__________________
Montenegro Off Road Club |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin toimii!!! tulpatkii vaihdoin turhaa oli veepoverissa vikaa
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Iltalehti "Onko autosi vaurioitunut tulvalammikossa?" | Mico | Chit-Chat | 3 | 16.04.2010 17:00 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Onko millaisia käyttökokemuksia noista MOSFET -"relebokseista" vinsseissä? | ideanikkari | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.10.2008 16:12 |
Suzuki Vitara, onko kokemuksia? käyttöautona | Juksi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.01.2005 22:58 |