Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.07.2010, 00:46
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Kai huomasit laittaa suodattimen sisukset keskenään oikeaan asentoon?Mikäli käsitin oikein että purit myös tuon pyörivän osan,se kun tasapainotetaan pakettina.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2010, 21:16
antonmies antonmies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Kylmäkoski
Viestit: 49
Perusasetus

Joo, pyörivä osa pitää purkaa, jotta saa talman putsattua. Purkuhetkellä en edes tuumannut koko asiaa, mutta nytpä pistää miettimään senkin edestä
Toisaalta, tuo on tehty putsattavaksi kenttäolosuhteissa, niin en usko asialla olevan merkitystä. Jos punttauspainot olisi myös alareunassa tai jalassa olisi punttausjälkiä, asialla olisi merkitystä.
Saa nähdä, miten äijän käy. Saahan noita sit ryssistä halvalla, jos uuden tarvii
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.07.2010, 23:15
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

OT: Scaniassa käytetään kaikissa koneissa tuollaista linkoa. Kuvassa lähes samanalainen:



Scaniassa saa olla jopa 25mm sitä törkyä, ja se lähtee parhaiten irti kun pesee kuumalla vedellä 5-10 minuuttia (pesukoneessa). Sitten vaan rapsuttelee puukolla irti kun se töhnä kovettuu ja kuivuu pesussa.

Kätevä laite, tuon lisäks tarvii yhden normisuodattimen, kun esimerkiksi Volvossa on muistaakseni kolme ilman linkoa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.07.2010, 02:50
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ei se kauas heitä,kierre kun yleensä stoppaa oikeille tonteille.Mutta tuo oikeasti kiertää paljon...Linko toimii ilman paperiakin,tehokkain puhdistaja mitä on keksitty.Tarvitsee vain ison öljypumpun.Paperi ilmeisesti Scaniassa suodattaa voitelukierron öljyn?Volvoissa on muuten kaksi voitelukierron suodatinta ja yksi sivukierron suodatin,ei linkoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.07.2010, 06:17
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Myös Ursuksissa on moottoriöljynsuodatus lingolla.
Scaniassa paperisuodatin on turbolle, kaikki muu lingolla. Ja sinne linkopatruunan sisään voi laittaa paperin sinne ulkoreunalle, jonne kaikki paska öljyistä jääpi. Paljon helpompi putsata, kun se paksu musta töhnä lähtee mattona.
Nykyöljyillä on meillä scanioissa pidetty öljynvaihtovälinä 50tkm, ja siinä ajassa linkoon kertyy töhnää seinämälle n. 5mm.
Montakohan öljynvaihtoväliä lie menny yksi meidän 144 Scania ilman lingon puhdistusta, ku siellä oli seinämillä se reilu pari senttiä töhnää taloon tullessaan :P
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2010, 13:05
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus



Kuvassa Ural 375 konehuone. Moottorihan on Zilin valmistama 7 litrainen "isolohko". Linko näkyy kaasarin takana. Huomatkaa suojattu virranjakaja, ja tulpan johdot. Zilin "pikkulohkossa" lienee samanlaiset järjestelyt?



Nykyään tuo ohjaamo toimii poikien leikkimökkinä.

Myin tuosta moottorin pois, se meni David Brown traktoriin... Ajattelin, että jos ei mene kaupaksi, niin laitan sen jenkki autoon, johon saa leimattua 425 kuutiotuumaisen koneen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.07.2010, 18:32
antonmies antonmies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Kylmäkoski
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

Kuvassa Ural 375 konehuone. Moottorihan on Zilin valmistama 7 litrainen "isolohko". Linko näkyy kaasarin takana. Huomatkaa suojattu virranjakaja, ja tulpan johdot. Zilin "pikkulohkossa" lienee samanlaiset järjestelyt?
Joo, noissa lienee kaikissa alkujaan tuo radiohäiriöt poistava/vähentävä systeemi. Jos puuttuu, niin on SA toimesta otettu veke, jos esim tulpanjohdot tarvinnu vaihtaa. Tossa, mitä rakentelen, ei niitä ollut ollenkaan, ja tuossa toisessa puuttuu nuo yksittäisille sylintereille menevät piuhat.

Sitten kannattaa huomioida myös nuo kaksi letkua, jotka menee virranjakajan ja kaasarin välillä. Niillä kuivataan muuten käytännössä täysin tiivis virranjakaja. Kaasuttimen sisällä on vaakatasossa kaksi pilliä, joissa molemmissa n.20ast viiste päässä. Toinen viiste ylöspäin ja toinen alaspäin ja ilmavirtaus virranjakajassa taattu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:51 (GMT +2).