![]() |
Zil 131 uudistusprojekti
Täällä nyt aluksi jokunen kuva:
http://www.hevosvoima.com/foorumi/vi...c.php?f=9&t=71 Päivitetään kun homma kehittyy |
Tuota ei oo vielä nähtykään, ruiskua ja ahdistinta Zilissä. Mielenkiintosen olonen rojekti tulossa.
|
Tätä seurataan. Ja erityisesti mihin suuntaan tuo zilin kulutus menee ruutta vermeillä.
|
Tämä on mielenkiintoinen projekti. :)
Onko tässä Zilin "pikkulohkossa" myös kärjetön sytkä, niin kuin on "isolohkossa" (Ural 375)..? |
Kärjetön sytty siellä oli ja magneetto jakajan sisällä. Päivittelin projektia, jos ette oo huomannu.
|
Foorumin käyttäjät päätti, et turpo siihen pitää laittaa ja se sinne sit laitetaan.
http://www.hevosvoima.com/foorumi/vi...&t=71&start=25 Äänimäärä ei ollut perin ihmeellinen, mut prosentuaalisesti murskaava. Sitä en tiä, kuka laitto vaparille äänen, ku ette jääväsin itteni enkä äänestäny :D |
Tulihan taas nyperreltyä
|
Ja nypertely sen kun jatkuu.
http://www.hevosvoima.com/foorumi/fi.../zil131040.jpg Foorumilla lisempää |
Noin. Sain pakosarjajatkeet kondikseen ja hevosvoima.com foorumin käyttäjät äänesti ulkoisen hukkaportin käytön puolesta, ni semmonenhan sit laitetaan.
Kuvat täällä |
kovajätkä ! lisää näitä isojenpoikien leluja :D pistähän sitten videoo kun saat nippuun =P
|
Lainaus:
|
Nyt on näperrelty melko pienellä intensiteetillä ja tuloksetkin ovat vähäisiä kuluneisiin päiviin nähden.
|
Kai huomasit laittaa suodattimen sisukset keskenään oikeaan asentoon?Mikäli käsitin oikein että purit myös tuon pyörivän osan,se kun tasapainotetaan pakettina.
|
Joo, pyörivä osa pitää purkaa, jotta saa talman putsattua. Purkuhetkellä en edes tuumannut koko asiaa, mutta nytpä pistää miettimään senkin edestä :D
Toisaalta, tuo on tehty putsattavaksi kenttäolosuhteissa, niin en usko asialla olevan merkitystä. Jos punttauspainot olisi myös alareunassa tai jalassa olisi punttausjälkiä, asialla olisi merkitystä. Saa nähdä, miten äijän käy. Saahan noita sit ryssistä halvalla, jos uuden tarvii :D |
OT: Scaniassa käytetään kaikissa koneissa tuollaista linkoa. Kuvassa lähes samanalainen:
http://static.howstuffworks.com/gif/...g-system-2.gif Scaniassa saa olla jopa 25mm sitä törkyä, ja se lähtee parhaiten irti kun pesee kuumalla vedellä 5-10 minuuttia (pesukoneessa). Sitten vaan rapsuttelee puukolla irti kun se töhnä kovettuu ja kuivuu pesussa. Kätevä laite, tuon lisäks tarvii yhden normisuodattimen, kun esimerkiksi Volvossa on muistaakseni kolme ilman linkoa. |
Ei se kauas heitä,kierre kun yleensä stoppaa oikeille tonteille.Mutta tuo oikeasti kiertää paljon...Linko toimii ilman paperiakin,tehokkain puhdistaja mitä on keksitty.Tarvitsee vain ison öljypumpun.Paperi ilmeisesti Scaniassa suodattaa voitelukierron öljyn?Volvoissa on muuten kaksi voitelukierron suodatinta ja yksi sivukierron suodatin,ei linkoa.
|
Myös Ursuksissa on moottoriöljynsuodatus lingolla.
Scaniassa paperisuodatin on turbolle, kaikki muu lingolla. Ja sinne linkopatruunan sisään voi laittaa paperin sinne ulkoreunalle, jonne kaikki paska öljyistä jääpi. Paljon helpompi putsata, kun se paksu musta töhnä lähtee mattona. Nykyöljyillä on meillä scanioissa pidetty öljynvaihtovälinä 50tkm, ja siinä ajassa linkoon kertyy töhnää seinämälle n. 5mm. Montakohan öljynvaihtoväliä lie menny yksi meidän 144 Scania ilman lingon puhdistusta, ku siellä oli seinämillä se reilu pari senttiä töhnää taloon tullessaan :P |
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8560
Kuvassa Ural 375 konehuone. Moottorihan on Zilin valmistama 7 litrainen "isolohko". Linko näkyy kaasarin takana. Huomatkaa suojattu virranjakaja, ja tulpan johdot. Zilin "pikkulohkossa" lienee samanlaiset järjestelyt? http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8561 Nykyään tuo ohjaamo toimii poikien leikkimökkinä. :) Myin tuosta moottorin pois, se meni David Brown traktoriin... :D Ajattelin, että jos ei mene kaupaksi, niin laitan sen jenkki autoon, johon saa leimattua 425 kuutiotuumaisen koneen. |
Lainaus:
Sitten kannattaa huomioida myös nuo kaksi letkua, jotka menee virranjakajan ja kaasarin välillä. Niillä kuivataan muuten käytännössä täysin tiivis virranjakaja. Kaasuttimen sisällä on vaakatasossa kaksi pilliä, joissa molemmissa n.20ast viiste päässä. Toinen viiste ylöspäin ja toinen alaspäin ja ilmavirtaus virranjakajassa taattu. |
http://www.youtube.com/watch?v=-YhiZ7LpqPE
Suojatut virranjakaja, ja tulpan johdon ovat lähinnä vesistön ylityksiä varten. |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=c0TjVbD48ac http://www.youtube.com/watch?v=9IoApNqTVxk&NR=1 Mielestäni ne ovat tätä varten. |
Lainaus:
Jos radioasialla ei olisi merkitystä, ne olis todennäkösesti samalla kangaspunoksella kun kaikki tasavirtajohdotkin. Itse asiassa kaikki sytytysjärjestelmän johdot on teräspunoksen sisällä. Kai sillä jotain emppisuojaakin on haettu... |
Sytkäjohdot on suojattu RFI:n takia, ei veden takia ja kyllä kaikissa radiokopeissa oli automaattisesti häiriösuojatut sytkäpiuhat ja jakaja, normi lavamallissa ei ollu.
Jos et usko niin ota normi keskiaalto radio ja laita se päälle mene suojatun zilin luokse kun on käynnissä ja kuuntele napsuuko, sitten menet ei suojatun zilin luokse ja kuuntele napsuuko. näistä varmaan mitään tiedä 73 de OH1JTY |
Eli vesitiiveys on vähän niinkuin itseä varten, ja metallipunos-häiriösuojaus vihollisia varten. :D
|
Sivu luotu: 00:04 (GMT +2). |