Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Zil 131 uudistusprojekti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72783)

JTY 08.06.2010 00:44

Zil 131 uudistusprojekti
 
Täällä nyt aluksi jokunen kuva:
http://www.hevosvoima.com/foorumi/vi...c.php?f=9&t=71
Päivitetään kun homma kehittyy

pjtk 08.06.2010 07:00

Tuota ei oo vielä nähtykään, ruiskua ja ahdistinta Zilissä. Mielenkiintosen olonen rojekti tulossa.

Gravedigger 08.06.2010 09:43

Tätä seurataan. Ja erityisesti mihin suuntaan tuo zilin kulutus menee ruutta vermeillä.

sisua45 08.06.2010 17:23

Tämä on mielenkiintoinen projekti. :)

Onko tässä Zilin "pikkulohkossa" myös kärjetön sytkä, niin kuin on "isolohkossa" (Ural 375)..?

antonmies 14.06.2010 20:31

Kärjetön sytty siellä oli ja magneetto jakajan sisällä. Päivittelin projektia, jos ette oo huomannu.

antonmies 19.06.2010 00:42

Foorumin käyttäjät päätti, et turpo siihen pitää laittaa ja se sinne sit laitetaan.

http://www.hevosvoima.com/foorumi/vi...&t=71&start=25

Äänimäärä ei ollut perin ihmeellinen, mut prosentuaalisesti murskaava. Sitä en tiä, kuka laitto vaparille äänen, ku ette jääväsin itteni enkä äänestäny :D

antonmies 20.06.2010 23:28

Tulihan taas nyperreltyä

antonmies 24.06.2010 23:38

Ja nypertely sen kun jatkuu.
http://www.hevosvoima.com/foorumi/fi.../zil131040.jpg

Foorumilla lisempää

antonmies 27.06.2010 23:01

Noin. Sain pakosarjajatkeet kondikseen ja hevosvoima.com foorumin käyttäjät äänesti ulkoisen hukkaportin käytön puolesta, ni semmonenhan sit laitetaan.
Kuvat täällä

tdi 27.06.2010 23:25

kovajätkä ! lisää näitä isojenpoikien leluja :D pistähän sitten videoo kun saat nippuun =P

antonmies 28.06.2010 01:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 678868)
kovajätkä ! lisää näitä isojenpoikien leluja :D pistähän sitten videoo kun saat nippuun =P

No totta munassa laitan!

antonmies 02.07.2010 00:25

Nyt on näperrelty melko pienellä intensiteetillä ja tuloksetkin ovat vähäisiä kuluneisiin päiviin nähden.

Jappi 02.07.2010 00:46

Kai huomasit laittaa suodattimen sisukset keskenään oikeaan asentoon?Mikäli käsitin oikein että purit myös tuon pyörivän osan,se kun tasapainotetaan pakettina.

antonmies 02.07.2010 21:16

Joo, pyörivä osa pitää purkaa, jotta saa talman putsattua. Purkuhetkellä en edes tuumannut koko asiaa, mutta nytpä pistää miettimään senkin edestä :D
Toisaalta, tuo on tehty putsattavaksi kenttäolosuhteissa, niin en usko asialla olevan merkitystä. Jos punttauspainot olisi myös alareunassa tai jalassa olisi punttausjälkiä, asialla olisi merkitystä.
Saa nähdä, miten äijän käy. Saahan noita sit ryssistä halvalla, jos uuden tarvii :D

HeikkiH 02.07.2010 23:15

OT: Scaniassa käytetään kaikissa koneissa tuollaista linkoa. Kuvassa lähes samanalainen:

http://static.howstuffworks.com/gif/...g-system-2.gif

Scaniassa saa olla jopa 25mm sitä törkyä, ja se lähtee parhaiten irti kun pesee kuumalla vedellä 5-10 minuuttia (pesukoneessa). Sitten vaan rapsuttelee puukolla irti kun se töhnä kovettuu ja kuivuu pesussa.

Kätevä laite, tuon lisäks tarvii yhden normisuodattimen, kun esimerkiksi Volvossa on muistaakseni kolme ilman linkoa.

Jappi 03.07.2010 02:50

Ei se kauas heitä,kierre kun yleensä stoppaa oikeille tonteille.Mutta tuo oikeasti kiertää paljon...Linko toimii ilman paperiakin,tehokkain puhdistaja mitä on keksitty.Tarvitsee vain ison öljypumpun.Paperi ilmeisesti Scaniassa suodattaa voitelukierron öljyn?Volvoissa on muuten kaksi voitelukierron suodatinta ja yksi sivukierron suodatin,ei linkoa.

Viipo 03.07.2010 06:17

Myös Ursuksissa on moottoriöljynsuodatus lingolla.
Scaniassa paperisuodatin on turbolle, kaikki muu lingolla. Ja sinne linkopatruunan sisään voi laittaa paperin sinne ulkoreunalle, jonne kaikki paska öljyistä jääpi. Paljon helpompi putsata, kun se paksu musta töhnä lähtee mattona.
Nykyöljyillä on meillä scanioissa pidetty öljynvaihtovälinä 50tkm, ja siinä ajassa linkoon kertyy töhnää seinämälle n. 5mm.
Montakohan öljynvaihtoväliä lie menny yksi meidän 144 Scania ilman lingon puhdistusta, ku siellä oli seinämillä se reilu pari senttiä töhnää taloon tullessaan :P

sisua45 03.07.2010 13:05

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8560

Kuvassa Ural 375 konehuone. Moottorihan on Zilin valmistama 7 litrainen "isolohko". Linko näkyy kaasarin takana. Huomatkaa suojattu virranjakaja, ja tulpan johdot. Zilin "pikkulohkossa" lienee samanlaiset järjestelyt?

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8561

Nykyään tuo ohjaamo toimii poikien leikkimökkinä. :)

Myin tuosta moottorin pois, se meni David Brown traktoriin... :D Ajattelin, että jos ei mene kaupaksi, niin laitan sen jenkki autoon, johon saa leimattua 425 kuutiotuumaisen koneen.

antonmies 03.07.2010 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 679896)

Kuvassa Ural 375 konehuone. Moottorihan on Zilin valmistama 7 litrainen "isolohko". Linko näkyy kaasarin takana. Huomatkaa suojattu virranjakaja, ja tulpan johdot. Zilin "pikkulohkossa" lienee samanlaiset järjestelyt?

Joo, noissa lienee kaikissa alkujaan tuo radiohäiriöt poistava/vähentävä systeemi. Jos puuttuu, niin on SA toimesta otettu veke, jos esim tulpanjohdot tarvinnu vaihtaa. Tossa, mitä rakentelen, ei niitä ollut ollenkaan, ja tuossa toisessa puuttuu nuo yksittäisille sylintereille menevät piuhat.

Sitten kannattaa huomioida myös nuo kaksi letkua, jotka menee virranjakajan ja kaasarin välillä. Niillä kuivataan muuten käytännössä täysin tiivis virranjakaja. Kaasuttimen sisällä on vaakatasossa kaksi pilliä, joissa molemmissa n.20ast viiste päässä. Toinen viiste ylöspäin ja toinen alaspäin ja ilmavirtaus virranjakajassa taattu.

sisua45 04.07.2010 00:51

http://www.youtube.com/watch?v=-YhiZ7LpqPE

Suojatut virranjakaja, ja tulpan johdon ovat lähinnä vesistön ylityksiä varten.

antonmies 04.07.2010 00:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 680006)

Suojatut virranjakaja, ja tulpan johdon ovat lähinnä vesistön ylityksiä varten.

Niinhän sitä vois kuvitella.

sisua45 04.07.2010 01:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja antonmies (Viesti 680007)
Niinhän sitä vois kuvitella.

No, mitä varten sitten on vesitiiviit johdot virran jakajasta tulpan johdoille?

http://www.youtube.com/watch?v=c0TjVbD48ac

http://www.youtube.com/watch?v=9IoApNqTVxk&NR=1

Mielestäni ne ovat tätä varten.

antonmies 04.07.2010 01:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 680008)
No, mitä varten sitten on vesitiiviit johdot virran jakajasta tulpan johdoille?

http://www.youtube.com/watch?v=c0TjVbD48ac

http://www.youtube.com/watch?v=9IoApNqTVxk&NR=1

Mielestäni ne ovat tätä varten.

Jep, Vesitiiviit ne on kyllä tota läträämistä varten. Ja metallipunos päällä syö sytkän aiheuttamia radiohäiriöitä. Tuo on sotilasvehkeessä oleellista, varsinkin radikopilla olevassa vehkeessä, tukinkannossa sillä ei niinkään ole väliä.

Jos radioasialla ei olisi merkitystä, ne olis todennäkösesti samalla kangaspunoksella kun kaikki tasavirtajohdotkin. Itse asiassa kaikki sytytysjärjestelmän johdot on teräspunoksen sisällä. Kai sillä jotain emppisuojaakin on haettu...

JTY 04.07.2010 01:40

Sytkäjohdot on suojattu RFI:n takia, ei veden takia ja kyllä kaikissa radiokopeissa oli automaattisesti häiriösuojatut sytkäpiuhat ja jakaja, normi lavamallissa ei ollu.
Jos et usko niin ota normi keskiaalto radio ja laita se päälle mene suojatun zilin luokse kun on käynnissä ja kuuntele napsuuko, sitten menet ei suojatun zilin luokse ja kuuntele napsuuko.

näistä varmaan mitään tiedä 73 de OH1JTY

sisua45 04.07.2010 01:58

Eli vesitiiveys on vähän niinkuin itseä varten, ja metallipunos-häiriösuojaus vihollisia varten. :D


Sivu luotu: 00:04 (GMT +2).