![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
|
#2
|
||||
|
||||
|
kyllä ihan tyntömitta siihen riittää en tiedä miten susukin perässä on että joutuuko shimmaan uudestaan välityksen välyksen. jos joutuu ni se on hankalampi homma. mutta lukon välyksen saa ihan työntömitalla. jos lukon välys on liian iso niin sillon tekee juuri noin että hyppii molemmilla puolilla yhtäaikaa yli ja pamahtelee ja hytkyilee. muistaakseni susukis oli kaks ristitappia että on aikavaikee saada niitä poikki. jos jollakulla on muistissa sivu missä oli ne ohjeet lockrihtin asennuksee ni heittäkääpä linkkiä. Jopo ainaki mulle joskus näytti sivun missä oli hyvät ohjeet. välityksen oon itse aina leiponu näppituntumalla kohdalleen.
|
|
#3
|
|||
|
|||
Perän "pauke"
Terve. Kato että on perän kiinnitys kunnossa. Mulla paukutti suikissa kardaani, ku oli u-pultit vähän löysällä ja pääs taka-akseli heilumaan ylös alas. Pamahteli välillä kesken ajon ja melkein aina, ku lähti liikkeelle.
Sit palo kannen tiiviste, nii ei oo suikilla ajettu sen jälkeen.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eikä se paukuttele edes ihan koko aikaa, Jos pidempääkin matkaa ajaa niin kyl se siitä sit rauhtottuu mut tuossa kun nurkka ajoa ajelee ja joutuu kiihytteleen ja jarrutteleen jne.. niin sillon se tuntuu et paukahtelee vähän väliä ja ikkuna auki kun olen ajanu niin kyllä se ulos asti paukahtaa ihan niin että päitä kääntyy kuin ihmiset katselee että mitä se mies ammuskelee
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Toyotan ohje: http://www.4x4wire.com/toyota/tech/lockright_locker/
Suzukista ei mitään hajua, mutta Toyotassa tuo lukon välys säädetään sinne palojen alle tulevien shimmilevyjen paksuudella ![]() Ite paiskasin tuonne väliin orkkis levyjen lisäksi 0,2mm paksuja laakerin sovitelevyjä (DIN 988) jotta sain tuon väliksen kohdilleen. Tuntuu että tuo lockrightin pauke taitaa olla kuitenkin enemmän ominaisuus kuin vika. Kaikista parhaiten toimii jos pitää koko ajan vedon tai moottorijarrutuksen päällä. Jos vetoa ei ole kumpaankaan suuntaan niin tuntuu että herkästi paukahtaa.
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan Viimeksi muokannut Jopo_ : 29.06.2010 14:16 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ei se ristitappi varmaan viallinen ole. Veikkaan että ne pienen tappien jouset on kuoleentuneet. Ei jaksa pitää niitä "lukko hammastuslevyjä" tarpeeksi lähellä toisiaan, et lukko pitää. Ja uusia jousia on ollut vaikea saaha suomesta.
Voihan sinne jousen alle vaikka laittaa 0,5mm prikasta "korotuspalat". Tossa linkkiä http://www.richmondgear.com/0002pdfs/1000702MIA.pdf
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tuntuu että tuo lockrightin pauke taitaa olla kuitenkin enemmän ominaisuus kuin vika. Kaikista parhaiten toimii jos pitää koko ajan vedon tai moottorijarrutuksen päällä. Jos vetoa ei ole kumpaankaan suuntaan niin tuntuu että herkästi paukahtaa.[/QUOTE]
En usko että tuon lukon omisaisuus ihan tälläinen kuuluu olla niinkuin se on nyt tuossa minun suitsassa. Eilisen ajon jälkeen alkoi entistä enempi paukahtelemaan ja aika kovastikkin. ihan kaikilla nopeuksilla paukkaa ja ääni tulee melko 100% varmuudella kuskin takarenkaan tuntumasta. Ainut miten pystyi ajeleen kotiin asti oli se että laittoi nelivedon päälle niin pauke pieneni puolella jos ei jopa enemmänkin(paukkui kuitenkin 4-vedollakin) jos alkaa nuita jousia vaihteleen tai laitteleen rikkoja niiden alle niin tarviiko tehdä nämä kauheat välyksien mittaukset heittokelloin vai mitenkä toi operaatio menisi kaikista yksinkertaisimmin?? Ja onko toi vaikea paketti olemassaan (murikka sisuskaluineen)
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
|
#8
|
||||
|
||||
|
jos vaihtaa noihin tappeihin uudet joudet niin tarviiko tehdä taas tarkat välyksien mittaukset vai onnistuuko pelkästään vain niin että vanhat joudet pois ja uudet tilalle ja kasaa samassa järjestyksessä takaisin.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux Viimeksi muokannut korbimotors : 04.07.2010 20:33 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
piru ku en älynny mitata sen poskirattaan akselin paksuutta
Mut ajatus olis et olis 25x35 tai seuraava taulukossa oleva 30x42 olis aika lähellä sitä todellista mittaa?? Jos jollaiki varma tieto niin antaapi kuulua niin saa hommattua noita prikkoja ennenkuin hajottaa tuon perän taas atomeiksi!! Niin ja sen verran vielä lisäystä et kyseessä on sitten Sj413 jos sattuu et 410 on vaikka ohuempi toi poskirattaan akseli??!!
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux Viimeksi muokannut korbimotors : 04.07.2010 21:21 Perustelu: tietoja lisätty |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Lj + Lockright | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2012 15:00 |
| Myydään BJ taka-akseli + lockright (lockright myyty) | PIRSSI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.01.2009 13:35 |
| Dodge 9.1/4" lockright | cvy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.10.2007 23:11 |
| M: Suikan LockRight | r2ree | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 25 | 08.04.2007 15:36 |
| LockRight ja hj??? | nuppi | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 25.01.2005 23:36 |