![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() semmosen huomion tehny hjssa että tepoilin diamon 5w40 öljyllä on parempi öljynpaine kuumassa koneessa tyhjäkäynnillä kuin nesteen diesel 15w40 öljyllä... ja toi tepoili pitää koneen puhtaana. aika kallista vaan minusta n.70€/10L
|
|
|||
|
|||
![]()
Toyota Fortuner 3.0 D4D turbodieseli, sama kuin Hilux.
On lastutettu viimesen paalle, turbo suurempi, pakopuoli rakennettu uusiks. Kulkee ja ajetaan lujaa (ei nopeusvalvontaa "koskaan"), ulkolampotila yleensa 32-38. Oljyna Toyotan 10-30, vaihtovali 10 000, tietenkin myos suodatin. Kay ja kukkuu, ei havita oljya eika paineita. MB 400 ML Mobil 0- jotakin, lisattava 15 000km vaihtovalilla n.1 litra. Ei ongelmia siinakaan.Paitsi hinta, oljynvaihto n.10,5 litraa. |
|
||||
|
||||
![]()
jos on tarkoitus käyttää tehoja niin en laittais muuta kuin täyssynteettistä tupromoottoriin,noilla mineraaliöljyillä on taipumusta PALAA kun ne ajetaan punahehkuisen turpon läpi.ai joo tietenkin jos ajellaan kuin keskiverto volvohenkilö tätä lämpenemistä ei tapahdu
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Lorotin tossa justiinsa Läjään Neste Turbo LXE 15-40 eikä öljynpainemittarissa ei tapahtunu mitää muutosta vrt 6 tonnia ajetut Delvac MX 15-40.
Seuraavaks tarviikin sitten katella jotain talviöljyjä, 5 vee jotain.
|
|||
|
|||
![]()
Jes, saatiinha me offipalstalleki oma "suomi24" "mitä öljyä 600tkm ajettuun 200 dsl mersuun".... -öljytopicci.
Ei taida saada nykyään niin huonoa öljyä kaupasta, että sen takia tulee ongelmia. Tietysti nämä nykykoneiden luokitukset pitää ottaa huomioon. Toisaalta miten normi jantteri niitä öljyjä voi keskenään vertailla kun ei oo käytössä mitään laitteita sen testaamiseen.
|
|||
|
|||
![]() Kaanonissa taustalla..Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() dieselin moottoriöljy kesä / talvi
Luin Tokmanin sivulta, että Teboil 5w40 Diamond on "useista valikoiduista synteettisistä perusöljyistä ja lisäaineista valmistettu moottoriöljy". Tämä öljy sopii varmasti talvikäyttöön, mutta sopiiko Teboil SHPD 15w40 (mineraaliöljy?) kesäkäyttöön samassa (HDJ80) motissa?
Voiko noita öljyjä käyttää vuorotellen - synteettistäöljyä talvisin ja mineraaliöljyä kesäisin, vai onko siitä jotain haittaa / hyötyä ?
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Kendall on NIIIIN hyvää että sitä vois vaikka juoda
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
10w30 tai 15w40 delvac 20litran pönikkä 60e motonetistä.. sitä olen kaikissa mun dieseleiss käyttäny
ja hyvin on toiminu! tai pajeroon laitoin kerran bilteman "turbo diesel" 10litran pönikkä oliskohan ollu 15w40 mutt hyvin pelasi
|
||||
|
||||
![]()
itse huomannut juurikin samaa nesteen ja TB:n öljyillä, TB:n 10w-30 pysyy paineet samoina kuin nesteen 15w-40 ja TB:n öljyä ei kulu eikä huohota likikään samaan tahtiin..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä olisi helppo piirustus ohjelma? | sisua45 | Chit-Chat | 22 | 20.07.2013 00:35 |
turbo rangen dieseliin?? | ADHD | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.01.2009 21:16 |
Mikä olisi paras alustasarja BJ40? | HojoAna | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 31.07.2008 21:38 |
Mikä olisi hyvä moottorin pesuaine? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 23.04.2007 20:16 |
Mikä olisi hyvä rengas? | illu2 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 08.01.2007 05:17 |