![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Viritetyssä turbodiesel mersussa käytin Mobilin 5w-40 ja ei huonoa sanottavaa. Tämmöstäki löysin ku vähä googlasin. Ei välttämättä hassumpaa öljyä...
__________________
Steady as she goes... |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mobil delvac super 1400 15-40, turbo lxe 15w40 bj:ssä varmaa jo senverta harva öljypumppu että saa olla vähän jäykempää ja ite käyttäsin vanhassa koneessa mineraali öljyjä. talveks laittaa sit mobil delvac 10-30:sta NESTE FARM UNIVERSAL 10W-30 ja turbo lxe 15w40 käy kans
kaise on mistä itetykkää mejän taloudessa ei synteettisiä käytetä.. ja kohtalaisen lyhyet vaihtovälit tuo ikää lisää |
|
#3
|
||||
|
||||
|
-89 2,5tdic Pajeron juuri rempatussa koneessa olen nyt käyttänyt Castrol Prestige fully syntetic 5W-40 longlife.
Sitä en tiedä sitten onko se hyvää vai huonoa mutta näkyy tuo koneessa pysyvän ja mittarissa paineet. Ahtoja on vähän yli ykkösen ja pumppuakin on näplitty...
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
|
#4
|
|||
|
|||
|
shell 10/40 diesel plus...ainaki omissa kikottimissa kestäny hyvin sisässä ja pitäny hyvin paineet...
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Castrol TWS 10w60 olen käyttänyt lj:ssä ja hdj:ssä nyt virityksen jälkeen, kone sisältä puhdas kuin uutta avaisi.
Ja ominaisuudet riittää varmasti. Ite vaihtanut vielä 5000 km välein. Se edge 10w60 ei oo sama tavara, vaan jotain heikompilatuista paskaa yleisille markkinoille. Mun kautta saa tota tws:ää 45€/4l pönttö |
|
#6
|
||||
|
||||
|
semmosen huomion tehny hjssa että tepoilin diamon 5w40 öljyllä on parempi öljynpaine kuumassa koneessa tyhjäkäynnillä kuin nesteen diesel 15w40 öljyllä... ja toi tepoili pitää koneen puhtaana. aika kallista vaan minusta n.70€/10L
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Toyota Fortuner 3.0 D4D turbodieseli, sama kuin Hilux.
On lastutettu viimesen paalle, turbo suurempi, pakopuoli rakennettu uusiks. Kulkee ja ajetaan lujaa (ei nopeusvalvontaa "koskaan"), ulkolampotila yleensa 32-38. Oljyna Toyotan 10-30, vaihtovali 10 000, tietenkin myos suodatin. Kay ja kukkuu, ei havita oljya eika paineita. MB 400 ML Mobil 0- jotakin, lisattava 15 000km vaihtovalilla n.1 litra. Ei ongelmia siinakaan.Paitsi hinta, oljynvaihto n.10,5 litraa. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
itse huomannut juurikin samaa nesteen ja TB:n öljyillä, TB:n 10w-30 pysyy paineet samoina kuin nesteen 15w-40 ja TB:n öljyä ei kulu eikä huohota likikään samaan tahtiin..
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 23.06.2010 21:33 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mikä olisi helppo piirustus ohjelma? | sisua45 | Chit-Chat | 22 | 20.07.2013 00:35 |
| turbo rangen dieseliin?? | ADHD | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.01.2009 21:16 |
| Mikä olisi paras alustasarja BJ40? | HojoAna | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 31.07.2008 21:38 |
| Mikä olisi hyvä moottorin pesuaine? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 23.04.2007 20:16 |
| Mikä olisi hyvä rengas? | illu2 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 08.01.2007 05:17 |