![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Vanelle sen verran että että laita castrol syntrax universal öljyt, hieman kalliimpaa mut toimii mulla ainakin paremmin ja pitäis kestää myös enenmmän. Kuumana noikin öljyt on käynyt. Jollain valmistajalla oli LT230 laatikkoon sen nelisnurkkaisen tarkistus luukun päälle myytävänä sellainen vino laatikko joka oli rivoitettu. Öljyä mahtui muistaakseni toista litraa enemmän ja rivoitus ajaa lämpöä myös pois. Pitäis kaivaa linkki vaan jostain esiin.. Tuossahan se linkki olikin.. http://www.rockymountainspares.co.uk.../52-zoomed.jpg
Viimeksi muokannut Angelo : 26.05.2010 12:22 Perustelu: Linkin lisäys |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Täytyypä vaihtaa taas jakiksen öljyt niin näkee mitä tulee ulos.
Aika kuumana se käy, varsinkin maantiellä kun tuli ne välitykset vaihdettua. Mutta kyllä sitä vielä voi käpälöidä, eli ei pitäisi vielä olla niin kuuma että öljy "palaisi". Tommonen lisäöljypohja varmaan auttais, mutta on Lantikoilla kuumemmissakin paikoissa ajeltu. GL-5 laadun pitäisi sopia, GL-numero kertoo sen pintapaine lisäaineistuksen määrän. Isompi numero, enemmän lisäainetta. Tämä on aikalailla yksinkertaistettu. Ongelmia voi tulla jos GL-5 öljyä laittaa vaihteistoon, synkkaus voi toimia huonosti koska synk renkaat ei tartu kun öljyssä niin paljon pintapaineen kestoa lisääviä aineita. Synteettinen olis varmaan hyvä, mutta kun tulee öljyjä vaihdettua aika usein niin tulee se kustannus puoli vastaan. Taidan vielä pysyä mineraaliöljyssä, mutta kokeilen jotain toista merkkiä.
__________________
Juha |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Oottekos koskaan avannut diesel mosaa jossa öljyt ja vedet sekaisin...
Ei paljoo naurata, kun öljyn voi leikata pois moottorista!!!!! ![]() ![]() ![]() Eli nesteessä glykooli tappaa öljyn pinnan ja vesi muuttaa öljyn "tahnaksi". Sen jälkeen nokipartikkelit "kristallisoituvat" tai "koksaantuvat" ja liukenevat tahnaan --> lopputuloksena lähes sementtiä vastaava seos, jonka saa moottorista vain piikkaamalla pois, tai jollakin älyttömällä myrkyllä, jonka käyttö EU-alueella on kielletty (Volkkareissa tätä ongelmaa kun vesipumppu paukahtaa R4/R5-moottoreissa) Joten kannattaa paneutua noihin veden pääsyn estoihin mahd. hyvin!!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Automaatin öljyn lämpö | tolavi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.04.2008 12:08 |
lämpö ongelmia | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.04.2006 21:56 | |
Ford Explorer Lämpö ja pa-mittarit | pikkujussi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.04.2006 12:16 |
Nissan KC:n lämpö ongelma | Samppa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.07.2005 21:18 |
laturin/alipainepumpun lämpö? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.06.2005 10:30 |