Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.05.2010, 12:16
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Talvella vaihdoin takaperään öljyt ja vanhoja ulos valuttaessa mönjä oikeen kasaantui astian pohjalle.
Kyl on öljyt käynyt kuumana, synteettinen öljy kestää paremmin lämpöä. Sitä ei ollut mainittu että kunpaa tuo on, mut kitkaa jossain liikaa kerran kuumenee noin paljon. Ei pelkän veden pitäis noin paljon vaikuttaa.


Vanelle sen verran että että laita castrol syntrax universal öljyt, hieman kalliimpaa mut toimii mulla ainakin paremmin ja pitäis kestää myös enenmmän. Kuumana noikin öljyt on käynyt.

Jollain valmistajalla oli LT230 laatikkoon sen nelisnurkkaisen tarkistus luukun päälle myytävänä sellainen vino laatikko joka oli rivoitettu. Öljyä mahtui muistaakseni toista litraa enemmän ja rivoitus ajaa lämpöä myös pois. Pitäis kaivaa linkki vaan jostain esiin..


Tuossahan se linkki olikin..
http://www.rockymountainspares.co.uk.../52-zoomed.jpg


Viimeksi muokannut Angelo : 26.05.2010 12:22 Perustelu: Linkin lisäys
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.05.2010, 15:11
Td5:n Avatar
Td5 Td5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.03
Sijainti: Vantaa, Suomi.
Viestit: 470
Perusasetus

Täytyypä vaihtaa taas jakiksen öljyt niin näkee mitä tulee ulos.

Aika kuumana se käy, varsinkin maantiellä kun tuli ne välitykset vaihdettua.
Mutta kyllä sitä vielä voi käpälöidä, eli ei pitäisi vielä olla niin kuuma että öljy
"palaisi". Tommonen lisäöljypohja varmaan auttais, mutta on Lantikoilla
kuumemmissakin paikoissa ajeltu.
GL-5 laadun pitäisi sopia, GL-numero kertoo sen pintapaine lisäaineistuksen määrän.
Isompi numero, enemmän lisäainetta. Tämä on aikalailla yksinkertaistettu.

Ongelmia voi tulla jos GL-5 öljyä laittaa vaihteistoon, synkkaus voi toimia
huonosti koska synk renkaat ei tartu kun öljyssä niin paljon pintapaineen
kestoa lisääviä aineita.

Synteettinen olis varmaan hyvä, mutta kun tulee öljyjä vaihdettua aika
usein niin tulee se kustannus puoli vastaan.
Taidan vielä pysyä mineraaliöljyssä, mutta kokeilen jotain toista merkkiä.
__________________
Juha
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.05.2010, 16:36
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Oottekos koskaan avannut diesel mosaa jossa öljyt ja vedet sekaisin...

Ei paljoo naurata, kun öljyn voi leikata pois moottorista!!!!!

Eli nesteessä glykooli tappaa öljyn pinnan ja vesi muuttaa öljyn "tahnaksi". Sen jälkeen nokipartikkelit "kristallisoituvat" tai "koksaantuvat" ja liukenevat tahnaan --> lopputuloksena lähes sementtiä vastaava seos, jonka saa moottorista vain piikkaamalla pois, tai jollakin älyttömällä myrkyllä, jonka käyttö EU-alueella on kielletty (Volkkareissa tätä ongelmaa kun vesipumppu paukahtaa R4/R5-moottoreissa)

Joten kannattaa paneutua noihin veden pääsyn estoihin mahd. hyvin!!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Automaatin öljyn lämpö tolavi Tekniikka & Jutustelu 4 25.04.2008 12:08
lämpö ongelmia Tekniikka & Jutustelu 5 13.04.2006 21:56
Ford Explorer Lämpö ja pa-mittarit pikkujussi Tekniikka & Jutustelu 0 06.04.2006 12:16
Nissan KC:n lämpö ongelma Samppa Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2005 21:18
laturin/alipainepumpun lämpö? Tekniikka & Jutustelu 1 20.06.2005 10:30


Sivu luotu: 23:03 (GMT +2).