![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla on ollu patrolissa varmaan kymmenen vuotta "hydraulinen apujousitus" etupäässä. Ne on tehty samalla periaattella kuin tavan hydraulisylinterit. Mäntä vain on tehty muovista ja siihen on tehty muutama pikku reikä, eli paine kohdistuu vain männänvarren alalle. Varsien halkaisija muistaakseni 25mm. Tavoittelin porauksilla pientä iskunvaimennus ominaisuutta. Kaasupalloina on sitikan jousipallot, niissä on sitten kuristus iskunvaimennuksen takia. Kummankin puolen sylinterit on yhdistetty toisiinsa. Lisäsi aika mukavasti ristijoustoa kun toisen painuessa sisään öljynpaine työntää toista puolta ulos.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos nyt on se esitäyttö se 40 baria(vai mitä se oli) niin saattaa olla että juurikin ulosjoustossa menee paineet hetkeksi alipaineen puolelle. Tämänkin voisi testata siten että tunkkaa autoa ilmaan ja jos paineet on lähellekkään nollaa ennenkuin pyörät on ilmassa niin silloin ei se kaasutilavuus riitä. Mutta jos laittaa ne männän molemmat puolet toimintaan,niin silloin joutuu lisäämään painetta,eli siellä paineakussa on enemmän öljyä,ja sitä vähemmän liikkuu(?) niin ongelma saattaa jopa poistua,mene ja tiedä??? ![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]() Islannissa viime kesänä tuli kuvattua tämmöinen ihanuus. Kuva valitettavasti ei tee oikeutta tästä suunnasta, mutta autosta äkkiä ohimennen kun räpsii niin tulee mitä sattuu. Enivei, oli hieno kampe.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kohtuulliset levikkeet. Googlella löysin turkin pojilta leviämpiä levikkeita kuin mitä vakiot on, mutta eivät suostuneet myymään. Nuo islannin levikkeet on kyllä vielä leviämmät ja niitä ei tartte vielä 275 -sirkkeleille..
![]()
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onkos edistystä tapahtunut?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Paineakuista kannattaa muistaa että niissä pitää olla aina öljyä. Akku ei saa tyhjentyä kokonaa, koska silloin akun kalvo hankaa kuoreen ja kuluu ennen aikojaan puhki.
Systeemi pitäisi tavallaa esipaineistaa aluksi. Kun auto seisoo paikallaa akussa pitää olla öljyä, ehkä noin puolillaan. Maksimi ulosjoustossa sitten vähintään valmistajan ilmoittama minimi määrä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Takasylinterit ovat olleet modifioinnissa ja nyt kuulemma valmiit. Haen ne tänään ja sitten pitäs ettiä sopivat puslat. Varren puolelle myös letkutukset hakenen tänään, mutta paikalleen laitosta en tiä, että koska ehtis.
Joo akuissa pitäs olla aina nestettä. Asiantuntijahan tämän on suunnitellut alunperin, vaan aika puutteellista on ollut ohjeistus.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero tuuninkia (44" kumit) | -MaTTi- | Chit-Chat | 10 | 09.07.2009 19:28 |
blazer tuuninkia! | kävikökipiäää | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.09.2007 19:50 |
Tuuninkia | Uazmies | Chit-Chat | 7 | 02.12.2006 00:58 |
Tuuninkia ?? tai jotain.. | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2005 06:38 |
Onneksi ei paljoa tuuninkia näy | JF | Chit-Chat | 5 | 07.01.2005 16:40 |