Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.05.2010, 07:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeps, pelkkää stefaa vaihtaessa krymppirengasta ei ole pakko vaihtaa. Ei se tietysti pahitteeksikaan olisi, mutta tekee hommasta paljon vaikeamman ja oikeastaan ihan turhaan. Tuo ylläoleva keino on varsin hyvä. Muista käyttää jonkin sortin ruuvilukitetta kun laitat yoken mutterin takaisin niin ei sitten aukene itsekseen.

edit: tossa olisi englanniksi hyvä ohje jos vaan kieli taipuu: http://www.jeepingsingles.net/tech/pinionseal.asp

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.06.2010, 19:52
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Nyt on yritetty vaihtaa sitä stefaa.
Mutta on se prk... tiukassa se yoken mutteri. Ei sit lähe millään auki.
Ja ei ole pulttipyssyäkään.
Ei kait se noin tiukassa pitäis olla ?
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.06.2010, 21:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No kyllä se hyvin voi olla aivan helvetin tiukassa, 15-20 vuotta suolaa & paskaa ja kiristysmomentti on muistaakseni jotain 500Nm ja siitä ylöspäin että krymppirengas menee kasaan ja vielä ruuvilukite välissä. Auto vaan maahan, vaihde (ja kiinteä neliveto) päälle että etuakseli pitää auton paikallaan, vedä vielä vaikka käsijarrukin päälle. Sitten pitkällä ja vahvalla jatkovarrella avaamaan. 1" hylsyt & varret suositeltavia, tosin kyllä 1/2" kestää myös jos on kunnollisia.

edit: niin ja suosittelen kokeilla jotain kunnollista ruosteenpoistaja-litkua joka osaa tunkeutua pienimpiinkin koloihin. Ei välttämättä auta kun on lukitteet välissä, mutta ei se myöskään haittaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.06.2010, 21:51
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Okei !
Pitää sitten vaan yrittää vääntää...
Onko siinä mutterissa normaali kierresuunta ?
Eli lähtee aukipäin kuten muutkin mutterit.
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.06.2010, 23:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jep.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.06.2010, 19:46
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

No lähtihän se mutsku auki n.120cm varrella. Piti vaan tehä tollanen tukivarsi.
Ja yksi T-väännin meni mutkalle.
Mutterin kohdan merkkasin akseliin, kuten yllä oli vinkkinä ja 12 kierrosta oli mutterilla kierroksia aukipäin. Ja samanverran kiinnipäinkin laiton ja lukitteet väliin.

Kiitoksia kaikille vinkeistä!

Click image for larger version

Name:	Jeep perä.jpg
Views:	383
Size:	60,7 Kt
ID:	13306
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep xj kampuran stefan vaihto ? sako Tekniikka & Jutustelu 15 26.05.2010 21:26
Stefan vaihto Jeeppiin sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 0 10.03.2007 08:18
LJ:n etuperän stefan vaihto Tekniikka & Jutustelu 8 27.04.2006 12:16
Cherokeen perän stefan vaihto Jyri Tekniikka & Jutustelu 4 17.08.2004 08:29
Takakardaanin stefan vaihto Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2003 21:22


Sivu luotu: 13:04 (GMT +2).