![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jeps, pelkkää stefaa vaihtaessa krymppirengasta ei ole pakko vaihtaa. Ei se tietysti pahitteeksikaan olisi, mutta tekee hommasta paljon vaikeamman ja oikeastaan ihan turhaan. Tuo ylläoleva keino on varsin hyvä. Muista käyttää jonkin sortin ruuvilukitetta kun laitat yoken mutterin takaisin niin ei sitten aukene itsekseen. edit: tossa olisi englanniksi hyvä ohje jos vaan kieli taipuu: http://www.jeepingsingles.net/tech/pinionseal.asp
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on yritetty vaihtaa sitä stefaa.
Mutta on se prk... tiukassa se yoken mutteri. Ei sit lähe millään auki. Ja ei ole pulttipyssyäkään. Ei kait se noin tiukassa pitäis olla ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No kyllä se hyvin voi olla aivan helvetin tiukassa, 15-20 vuotta suolaa & paskaa ja kiristysmomentti on muistaakseni jotain 500Nm ja siitä ylöspäin että krymppirengas menee kasaan ja vielä ruuvilukite välissä. Auto vaan maahan, vaihde (ja kiinteä neliveto) päälle että etuakseli pitää auton paikallaan, vedä vielä vaikka käsijarrukin päälle. Sitten pitkällä ja vahvalla jatkovarrella avaamaan. 1" hylsyt & varret suositeltavia, tosin kyllä 1/2" kestää myös jos on kunnollisia.
edit: niin ja suosittelen kokeilla jotain kunnollista ruosteenpoistaja-litkua joka osaa tunkeutua pienimpiinkin koloihin. Ei välttämättä auta kun on lukitteet välissä, mutta ei se myöskään haittaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Okei !
Pitää sitten vaan yrittää vääntää... Onko siinä mutterissa normaali kierresuunta ? Eli lähtee aukipäin kuten muutkin mutterit.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jep.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
No lähtihän se mutsku auki n.120cm varrella. Piti vaan tehä tollanen tukivarsi.
Ja yksi T-väännin meni mutkalle. Mutterin kohdan merkkasin akseliin, kuten yllä oli vinkkinä ja 12 kierrosta oli mutterilla kierroksia aukipäin. Ja samanverran kiinnipäinkin laiton ja lukitteet väliin. Kiitoksia kaikille vinkeistä!
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep xj kampuran stefan vaihto ? | sako | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 26.05.2010 21:26 |
Stefan vaihto Jeeppiin | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.03.2007 08:18 |
LJ:n etuperän stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.04.2006 12:16 | |
Cherokeen perän stefan vaihto | Jyri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.08.2004 08:29 |
Takakardaanin stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2003 21:22 |