![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Askolan Off-Road ry |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Korotus olikin ens suunnitelmissa, mutta kun tuohon tiettyyn pick-uppiin ei saa mitään itse asennettavia korotussarjoja yhtään mistään, niin jos sit vaikka madaltais.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Joko etupäässä on systeemit valmiit eli letkut ja paineakut sylinterien molemmilla puolilla?(+ja- liikkeet)
Jos ei niin se pompotus johtunee siitä että toisen suunnan vaimennus on ainoastaan alipaineen varassa. Joka taas tarkoittaa sitä että vaikka ilmaisitkin systeemin niin aina kun ulosjoustossa "loppuu" öljy sylinterissä esim sen kuristuksen takia niin silloin sieltä männän tiivisteen välistä tirskahtaa ilmaa systeemin.Ja ilma taas syö tiivisteet nopeasti. Joka tapauksessa edelleen mielenkiintoinen meininki.Jatka samaan malliin. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Erittäin mielenkiintoinen kommentti BJ Andy.. Tarkoitan oikeasti mielenkiintoista. Tuo on nimittäin sellainen asia, mistä nämä asiantuntijani eivät ole maininneet mitään ja väittivät, että niitä varrenpuolia ei tosiaankaan tarvi ja se vaan voi sekoittaa systeemiä. Jos sinun teoriasi olisi oikea, niin se selittäisi muutaman jo havaitun ilmiön. Eli auto tuntuu erilaiselta silloin tällöin. Toisinaan samaa tietä ajaessa pompottaa melkeen kokoajan jälkipomppuja ja toisinaan menee erittäin jämäkästi. No nuo jälkipomput, ei ole sama kuin ei olisi vaimentajia ollenkaan, vaan sellaista nypytystä joka sekin häiritsee. Arvelin että tämä johtuu juuri ilmasta, jonka liikett'ä ei pysty kuristaan.
Joo ei ole kytketty varren puolia vielä ja välillä tuntui ohjeistajien mielestä, että niitä ei piä kytkeäkkään. Itse jäin miettiin vain sitä, että kun öljy on molemmin puolin mäntää, niin esitäyttöä paineakuille pitää nostaa ja siirsin sitä sen takia lähitulevaisuuteen, kun ei jaksa kokoajan purkaa ja uudestaan esitäyttää. Eli pitää hakea parit lutkuttimet lisää ja kytkeä varren puolet mukaan. Tämä tehdään kun taas kaupunkiin ehditään.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mulla on ollu patrolissa varmaan kymmenen vuotta "hydraulinen apujousitus" etupäässä. Ne on tehty samalla periaattella kuin tavan hydraulisylinterit. Mäntä vain on tehty muovista ja siihen on tehty muutama pikku reikä, eli paine kohdistuu vain männänvarren alalle. Varsien halkaisija muistaakseni 25mm. Tavoittelin porauksilla pientä iskunvaimennus ominaisuutta. Kaasupalloina on sitikan jousipallot, niissä on sitten kuristus iskunvaimennuksen takia.
Kummankin puolen sylinterit on yhdistetty toisiinsa. Lisäsi aika mukavasti ristijoustoa kun toisen painuessa sisään öljynpaine työntää toista puolta ulos. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos nyt on se esitäyttö se 40 baria(vai mitä se oli) niin saattaa olla että juurikin ulosjoustossa menee paineet hetkeksi alipaineen puolelle. Tämänkin voisi testata siten että tunkkaa autoa ilmaan ja jos paineet on lähellekkään nollaa ennenkuin pyörät on ilmassa niin silloin ei se kaasutilavuus riitä. Mutta jos laittaa ne männän molemmat puolet toimintaan,niin silloin joutuu lisäämään painetta,eli siellä paineakussa on enemmän öljyä,ja sitä vähemmän liikkuu(?) niin ongelma saattaa jopa poistua,mene ja tiedä??? ![]() ![]()
|
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Islannissa viime kesänä tuli kuvattua tämmöinen ihanuus. Kuva valitettavasti ei tee oikeutta tästä suunnasta, mutta autosta äkkiä ohimennen kun räpsii niin tulee mitä sattuu. Enivei, oli hieno kampe.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pajero tuuninkia (44" kumit) | -MaTTi- | Chit-Chat | 10 | 09.07.2009 19:28 |
| blazer tuuninkia! | kävikökipiäää | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.09.2007 19:50 |
| Tuuninkia | Uazmies | Chit-Chat | 7 | 02.12.2006 00:58 |
| Tuuninkia ?? tai jotain.. | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2005 06:38 |
| Onneksi ei paljoa tuuninkia näy | JF | Chit-Chat | 5 | 07.01.2005 16:40 |