Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Toi punanen putki on 48,3mm ja pienempi putki mitä on tossa etureunassa on 33,7. Siitä välistä ei tainnu löytyä muita kokoja kuin n.42mm putkea siitä kaupasta missä kävin. Vesijohtoputkea, patteriputkea oli nimeltään, 90ast mutkat oli tuubimutkia tai tuubikäyriä tai hitsattavia teräsmutkia.. Sitä putkea oli kierteytettävää vihreetä ja hitsattavaa punasta.
Onhan toi 48 aika ylikokonen oviputkeks, mut isossa autossa pienempi putki näyttäis vaan niin ujolta..!
Salvaksi/lukoksi oveen tulee bilteman karsinalukot, eli nyt alkaa sikaosasto jo etupenkiltä! Peilit saa kiinni tohon oviputkeen näppärästi ja en tiiä tarviiko noin vanhaan edes muutoskatsastaa mitään ovia, pääasiahan on ettei tuolta pääse putoomaa niinkuin ilman ovea ja vöitä vois käydä. Onhan jeepeissä ja muissakin kaiken maailman puoliovia ja kangasovia yms. Katsastetaan jos tarvii.
Pitää kattoo lenteleeks sieltä jotain sisälle ja voisiko joku ritilä sen estää. Yleensä sitä tavaraa on lennelly sisälle ihan tarpeeks vaikka on vain ollu ikkuna auki.
|
Aivan, en ajatellut ollenkaan että niissä jeeppeissä on kaiken maailman eri oveja, jo ja kyllä isossa autosssa tarvii vähän paksumpaa tavara, kuten toi helma putki on myös rajalla että olis ylikokonen mutta kai se aika laihalta näyttäis jos käyttäs ohkasempaa. Itte olen miettinyt jos tekis sitten erikseen jonkinlaista "pressu systeemit" nappeilla kiinni oviaukkon ympäri että on irroitettava mutta myös veto ketjuilla lisäksi vaikka että joku pressu "karmi" tulis nappeilla kiinni koriin ja sitten karmiin tule pressu ovi vetskareilla
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Kyllä siihen lommon saa moskalla lyötyä, emmä tiiä onko sen pehmeempää kun muutkaan samalla seinämällä olevat röörit mitä tallilla on ollu. En mä noista kaaria kyllä tekis, mut kaikkeen tommoseen epäoleelliseen turaamiseen se näyttää soveltuvan ihan ok. Katotaan kuin helmaputket kestää, oviinhan nyt ei kovin kummosia rasituksia tule, kuhan ny välilä kevyesti nojailee.
|
Kyllä ralli autoissa ihan normaalia vesijohtoputkea käyttää turvakaareksi, jos ei ostaa luokitellut kromi molubdeeni putki, niin ruve olla vaihtoehdot vähissä, tosiin mä en ole koskaan nähny valmiksi pinta käsitellyt vesijohtoputket saattaa olla niittäkin erilaisia...